Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naisilla ja miehillä pitää olla omat vessat, linjasi brittihallitus

Vierailija
12.05.2024 |

"UUSIIN julkisiin rakennuksiin pitää jatkossa tehdä vessat sekä naisille että miehille, linjaa brittihallituksen toukokuinen lakihanke. Tavoitteena on lisätä etenkin naisten, vanhusten ja vammaisten turvallisuutta ja oikeutta vessarauhaan."

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010416834.html

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homman kontekstihan on se, että konservatiivinen brittihallitus yrittää pelastaa itsensä karmaisevalta vaalitappiolta. Vessat tuskin riittävät kun oikeistohallitus (sattuu muuten olemaan riikkulin idoleita nämä) on ajanut talouden ja kansan rappiolle.

En muuten ole unisex vessoja itse missään nähnyt Suomessa. Eli mistä ihmeen paluusta normaaliin persut taas jauhaa? Identiteetti politiikkaa, kun halutaan taas puhua muusta kuin persujen pyssysankareista tai riikkulin sekoamisesta Oulussa. 

No mene alkajaisiksi vaikka Oodiin.

Ja kyllä tässä maailmassa pitää välillä voida keskustellla muustakin kuin persuleista ja paskahallituksestamme. Ihan kaikki kun ei sentään liity persuihin.

Vierailija
122/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Kyseinen säädöshän ei missään nimessä estä, että näiden LISÄKSI voi rakentaa sen unisex vessan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole Suomessa törmännyt turvattomiin unisex-vessoihin. Esim. Oodissa ja Ateneumissa on umpinaiset kopit ja käsienpesualue on ilmeisesti sitten se unisex-osuus niissä vessoissa. Samanlainen on systeemi on myös Joensuun keskustan kirjastossa. En tiedä sitten että tällaisetko aijotaan kieltää, vai onko UK:ssa sitten ne semmoiset perinteiset "kevyteriö" vessat jossain unisex-vessoja? Noi

Meillä töissä on kaikki vessat unisex-vessoja, kun jokainen vessa on oma erillinen tilansa. Kaikki käyttävät sitä vessaa joka sattuu kätevimmin olemaan vapaana ja lähimpänä työpistettä. Ei ole käynyt mielessäkään, että tässä olisi jotain ongelmaa. Käynhän minä kotonakin samalla pöntöllä kuin mies ja poika.

Työpaikka on vähän eri asia kuin esim. julkinen tila. Tunnet ne ihmiset siellä. Julkisessa paikassa käytät samaa vessaa vaikka minkälaisten ihmisten kanssa, esim. juuri eilen vankilasta vapautuneen r*iskaajan kanssa. Ted Bundyn kanssa olisit ihan iloisesti käyttänyt samaa vessaa? Ihan turvassa olisit ollut? Toivottavasti olet jatkossakin turvassa miehiltä, se on tilastollisesti Suomessa naisille harvinaista herkkua ja olet etuoikeutettu. Mutta ethän sinä usko tilastoihin, nehän on vaan valheita miehiä vastaan, vai mitä? Kun naiset on hysteerisiä ja tykkää keksiä ihan huvikseen valheita?

Vierailija
124/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Kyseinen säädöshän ei missään nimessä estä, että näiden LISÄKSI voi rakentaa sen unisex vessan. 

Tämä. Kukaan ei estä tätä.

Vierailija
125/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
126/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole Suomessa törmännyt turvattomiin unisex-vessoihin. Esim. Oodissa ja Ateneumissa on umpinaiset kopit ja käsienpesualue on ilmeisesti sitten se unisex-osuus niissä vessoissa. Samanlainen on systeemi on myös Joensuun keskustan kirjastossa. En tiedä sitten että tällaisetko aijotaan kieltää, vai onko UK:ssa sitten ne semmoiset perinteiset "kevyteriö" vessat jossain unisex-vessoja? Noi

Meillä töissä on kaikki vessat unisex-vessoja, kun jokainen vessa on oma erillinen tilansa. Kaikki käyttävät sitä vessaa joka sattuu kätevimmin olemaan vapaana ja lähimpänä työpistettä. Ei ole käynyt mielessäkään, että tässä olisi jotain ongelmaa. Käynhän minä kotonakin samalla pöntöllä kuin mies ja poika.

Toivon mukaan olet itse valinnut miehesi, joka välittää sinusta ja jolla on hyvät hygieniatottumukset, jotka olette opettaneet pojallennekin. Sama ei koske julkisia tiloja. Siellä käy myös ne, joiden seuraan et esimerkiksi lastasi päästäisi.

Vierailija
127/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessat vois jakaa niin, että naisten vessa on niille joilta löytyy pi*lu eli oikeille naisille.

Toinen vessa olis miehille ja kaikille muille. Miehille on kumminkin ihan sama ketä siellä vessassa käy. Jos koet olevasi vaikkapa nonbinäärinen tai yksisarvinen, niin miesten vessaan!

Asiantuntija

Vierailija
128/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä psrempi olisi jos laki velvoittaisi siihen poislukien pienet tilat. Vähintään sukupuolineutraali invavessa

Vierailija
129/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä psrempi olisi jos laki velvoittaisi siihen poislukien pienet tilat. Vähintään sukupuolineutraali invavessa

Miksi? Kun te tykkäätte käydä siellä miestenvessassa, niin käykää siellä. Kuka estää? Jos naistenvessa ei kelpaa, niin toinen vaihtoehto on miestenvessa, ja miehethän on teidän mielestä parempia, eli sinne vaan heidän kanssa asioimaan. Ihan vapaasti.

Vierailija
130/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessat vois jakaa niin, että naisten vessa on niille joilta löytyy pi*lu eli oikeille naisille.

Toinen vessa olis miehille ja kaikille muille. Miehille on kumminkin ihan sama ketä siellä vessassa käy. Jos koet olevasi vaikkapa nonbinäärinen tai yksisarvinen, niin miesten vessaan!

Asiantuntija

Aivan näin. Miesten vessoihin on lyhyemmät jonot, ilmeisesti miehet ei ole muunsukupuolisten mielestä pelottavia, hygieniassa ei ole puutteita ja muutenkin tykkäävät käydä siellä, niin miksi ei? Kannatan tätä täysin. Miehet ja muut yhteen, ja sitten erikseen naistenvessat. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
131/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää, ei mua vaan ikinä ole pelottanut jos olen jonon takia valinnut miesten vessan? Mikä siinä on niin vaarallista ja pelottavaa?

Ahdistaa kun muut päättää mitkä asiat on mulle ja muille naisille vaarallisia

Voi että. Kokeile hengittää syvään.

Kokeile ite olla hengittämättä nii ei tarvis suoltaa vihapuhetta palstalle

Vihapuhetta? :D 

Tsihi saatko nyt enemmän se.ksiä kun esität viatonta ettet muka tiedä :3

Voi kun pikkunen ei tiedä mikä on vihapuh

Semmone peilaus sitte sieltä, per.suille yleensä yllätys kun saavat syytteet vihapuheesta

Tui tui mene jo nukkumaan va-j-akki

Vierailija
132/136 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Kaikki tuki kaikille sukupuoli-identiteeteille, transnaiset ja muunsukupuoliset tervetuloa naistenvessoihin, mutta cis-miehiä en sinne halua hygienia- ja turvallisuussyistä. Se on jännä, että tätä ei tajuta, vaikka sitten toisaalta on se karhu vai mies -trendikin, joka todistaa, ettei naiset oikeasti luota miehiin. Naisilla ei ole kohta enää edes vessoja, joihin pääsee miehiä julkisissa tiloissa karkuun. Naistenvessa on myös sellainen paikka vaikka yökerhoissa, missä naiset puhuu pelottavista miehistä ja jakaa vinkkejä keskenään. Se on turvallinen tila. Ollut...

Mikä ihme teitä vaivaa? Tuollainen mieskammo ei ole todellakaan normaalia. Kaikillahan on huonoja kokemuksia, mutta tuollainen menee jo ihan pimeäksi. Pitäisiköhän teidän mennä kallonkutistajalle :D

Minä tosiaan käyn jo terapiassa, aika surullista jos pidät sitä jotenkin nolona asiana ja lyömäaseena, kun se on oikeasti aika normisettiä tänä päivänä. Ja miksi olen terapiassa? Miesten aiheuttamien väkivaltatraumojen vuoksi. Olet varmaan sellainen nainen, josta miehet ei kiinnostu, joten et ole sitten kokenut heidän varjopuoltakaan. Mene miestenvessoihin ihan rauhassa, kukaan ei estä.

Olen eri, mutta hei tervetuloa maailmaan! Olen minäkin kokenut vaikka ja mitä kamalaa.. niin naisilta kuin miehiltäkin en silti käy terapiassa enkä koe tarvetta sille koska ei ole pelkoja, aika heikko ihminen saa olla jos muiden tekemät ikävät jutut aiheuttaa kammoja yms.

Vierailija
133/136 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näemme kuinka Brittein saarilla murros normaaliin ja terveeseen ihmiskäsitykseen etenee woker*sismin jälkeen tapahtuu

Oli jo aikakin. Identiteettipolitiikka ja woke on kuin paikalleen pysähtynyt vesi, alkaa haista pahalle.

Vierailija
134/136 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija

Aivan näin. Miesten vessoihin on lyhyemmät jonot, ilmeisesti miehet ei ole muunsukupuolisten mielestä pelottavia, hygieniassa ei ole puutteita ja muutenkin tykkäävät käydä siellä, niin miksi ei? Kannatan tätä täysin. Miehet ja muut yhteen, ja sitten erikseen naistenvessat. Ongelma ratkaistu.

Anteeksi vaan, mutta miksi naisilla on suurempi oikeus omiin wc-tiloihin kuin miehillä? Minä en halua miesten vessoihin ainuttakaan naista.

terv. MIES

Vierailija
135/136 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija

Anteeksi vaan, mutta miksi naisilla on suurempi oikeus omiin wc-tiloihin kuin miehillä? Minä en halua miesten vessoihin ainuttakaan naista.

terv. MIES

Ilmeisesti kenelläkään ei ole enää oikeutta omiin wc-tiloihin.

Vierailija
136/136 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki palaa pätkittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä