Puoliso unohti äitienpäivän, pitäisikö loukkaantua
Puoliso ei ole muistanut ollenkaan koko äitienpäivää. Ei onnitteluja, ei kahvia, ei kukkasia. Ei mitään. Normaali sunnuntai.
Kommentit (95)
Vielä kerran kaikille: on äitien päivä! Ei VAIN SINUN äitisi päivä. Eli onnittelette aivan kaikkia äitejä ketkä tunnette. Lahja tarvitsee ostaa sitten vain läheisimmille.
Vierailija kirjoitti:
Ap, et sinä ole puolisosi äiti!
Entäs sitten? Minä olen puolisoni ja yhteisten lastemme äiti. Ja kun puoliso muistaa äitienpäivän, oppivat lapsetkin hyville tavoille.
Enkä tosiaan voi valittaa. Olen aina saanut hienon aamiaisen mansikoineen ja samppanjoineen ja lounaan päivällä. Nyt lapset ovat jo kauan olleet aikuisia ja asuvat eri maassa, joten he harvoin voivat viettää äitienpäivää yhdessä kanssani, mutta muistavat kyllä muuten. Niinpä mieheni voi minut ensin aamiaiselle paikalliseen ihanaan leipomoon ja juuri tulimme pitkältä lounaalta rantaravintolasta, joka on lempiravintolani.
Vierailija kirjoitti:
Mullekkin vaimo on mököttänyt koko armaan päivän. Vaikka vasta aamulla muisti kertoa tänään olevan joku äitienpäivä. Olis kertonut ajoissa niin olisin voinut varautua jotenkin.
Ja sinä olet elänyt koko ikäsi tietämättä että joka vuosi toukokuun toinen sunnuntai on äitienpäivä?
Niin? Meillä on vauva ja ei huomioitu mitenkään. Vaikka on puhuttu että halutaan lapsi opettaan huomioimaan tälläisinä päivinä. Isänpäivänä aion kyllä huomioida miehen, onhan hän lapseni isä.
Hieman harmittaa, mutta minkäs teet. Oli juuri tällä viikolla muutama riita
Ei hän ole mitään unohtanut. Äitienpäivää ei voi unohtaa, siihen malliin sitä kuulutetaan joka tuutista monta viikkoa etukäteen.
Hän tekee selväksi ettei häntä kiinnosta. Sinun merkkipäiväsi ei merkitse hänelle mitään eikä vaadi toimenpiteitä. Tee siitä omat johtopäätöksesi, äläkä ainakaan isänpäivänä laita tikkua ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Tää päivä, sen täydellinen ignooraaminen, vaikuuttaa jatkossa siihen että meillä ei myöskään vietetä isänpäivää.
"Voi ei!", sanoi ei kukaan isä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekkin vaimo on mököttänyt koko armaan päivän. Vaikka vasta aamulla muisti kertoa tänään olevan joku äitienpäivä. Olis kertonut ajoissa niin olisin voinut varautua jotenkin.
Ja sinä olet elänyt koko ikäsi tietämättä että joka vuosi toukokuun toinen sunnuntai on äitienpäivä?
Kaikkea turhaa sitä täytyisikin mukamas muistaa.
T: Mies 41
Vierailija kirjoitti:
Niin? Meillä on vauva ja ei huomioitu mitenkään. Vaikka on puhuttu että halutaan lapsi opettaan huomioimaan tälläisinä päivinä. Isänpäivänä aion kyllä huomioida miehen, onhan hän lapseni isä.
Hieman harmittaa, mutta minkäs teet. Oli juuri tällä viikolla muutama riita
Miksi ihmeen kummassa suostut tuollaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Ei se kovin monimutkaista ajatusketjua vaadi: äitienpäivä --> tänään juhlistetaan äitejä --> puolisoni on äiti. Vai että pitää miehille nykyään erikseen sanoa, että haluaa äitienpäivänä kakkua. Pitääkö myös kertoa, että haluaa joululahjan, vai onko se edes itsestäänselvä asia?
Toivotonta miesainesta tämä palsta täynnä, onko ihan tosissaan liiaksi vaadittu että joskus kävisi päässään läpi jonkun ajatuksen, ilman että puoliso pitää kädestä ja kertoo, miten kuuluu toimia päivänä, jolloin maailmanlaajuisesti juhlitaan äitejä.
Minä olen nainen. Enkä tosiaan odota saavani joululahjaakaan. Meidän perheessä ei ole tapana ostella väkisin asioita toinen toisillemme ihan vaan sen takia että kalenteri käskee. Sen sijaan voidaan ihan normaalina tiistaina ostaa toiselle jotain jos tulee mieleen jotain mistä ajattelee hänen pitävän. Ei siis kannata pitää asioita itsestäänselvyyksinä kun i
Jotenkin arvaan, että teillä ei juhlita lapsen ammattiin valmistumista tai ylioppilaaksi pääsemistä, koska eihän ne sinua koske. Lapsen hääpäiväkään ei sinua kiinnosta, koska sinä et ole menossa naimisiin. Silloin on hyvä päivä siivota vaikka ullakkoa, kun kukaan ei ole häiritsemässä. Onhan se elämä helpompaa, kun sydämenä on kivi eikä mikään toiselle tärkeä asia sinua liikuta.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se nyt vaan kuuluu isänkin muistaa äitienpäivänä lastensa äitiä. Varsinkin kun lapset on pieniä niin isän tehtävä se on muistaa lasten kanssa äitiä. Eihän ne lapsetkaan koskaan opi mitään juhlapäiviä viettämään jos niitä ei koskaan vietetä.
Just näin! Ap sulla on vaa juntti mies!
Oikeasti et ole tyhmä etkä yksinkertainen vaan oman arvosi tunteva ja fiksu!
Kyllä sun puolison olisi pitänyt huomioida sinut etenkin jos teillä yhteisiä lapsia!!!
Ja vaikkei olisikaan yhteisiä, niin hänen silti olisi pitänyt toivottaa edes hyvää äitienpäivää!
Hän ei sinua näköjään arvosta yhtään!!! Surettaa ja mä olisin todella pettynyt sinuna!
Suomi on junttila. Ei muakaan koskaan muisteta. Olen siihen tottunut. Taitaa olla harvassa ne miehet jotka muistaa. Ei ehkä kannata loukkaantua.
Miksi puolison pitäisi huomioida äitienpäivä, ethän ole sen äiti??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pick me!! I'm better than other girls, pick me. Ihan klassikko ihmistyyppi oot.
Olet ilmeisen ylpeä oppimastasi uudesta sanasta? Se ei silti poista sitä tosiasiaa että meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset meistä keskittyy vähän olennaisempiin asioihin kuin prinsessaleikkeihin.Sä ootki hyvä jätkä, parempi kuin muut. Muiden elämä on vain typerää prinsessaleikkiä.
Tämä pick me -ilmiö ei ole mikään "uusi oppimani asia", vaan ihan perus näkökulma kun tutkitaan naisten välisiä suhteita. Siinä nainen nostaa itseään ylös painamalla muita naisia alas. Tämä ylläpitää vanhaa sovinismia ja ajatusta että nainen on naiselle susi. Tämä on hyvin myrkyllinen ajatusrakenne joka kannattaa tiedostaa ja josta kannattaa pyrkiä pääsemään eroon.
Eli mielestäsi kaikkien naiste
Sinun lapsilla on varmaan kurjaa, kun he niin mielellään toivottaisi sinulle hyvää äitienpäivää, mutta eivät voi, kun sinulle tulee paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Minun äiti ja anoppikin toivotti myös minulle hyvää äitienpäivää, vaikken heidän äiti olekaan. Kyllä se nyt on aika vähän vaadittu, että oma puoliso huomioisi lastensa äidin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä kommentteja tulee? Millainen ihminen kuvittelee että äitienpäivänä vain lasten on tarkoitus muistaa äitiä? Isä hoitaa muistamiset etenkin kun lapset ovat pieniä, ja fiksut miehet vielä sen jälkeenkin. Jeesus mitä junttiporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka ilahduttaakseen omien lasten äitiä ja omaa puolisoa? Voisko olla?
Jos ei puolisot huomioi toisiaan niin se välittyy lapsiin. Lapsetkaan ei opi huomioimaan toisia.
Sinun lapsilla on varmaan kurjaa, kun he niin mielellään toivottaisi sinulle hyvää äitienpäivää, mutta eivät voi, kun sinulle tulee paha mieli.
En tietääkseni puhunut mitään lapsista, vaan siitä että emme mieheni kanssa ostele toinen toisillemme turhaa krääsää sen takia että kalenteriin on kirjoitettu joku päivä. Lapstkin silti saattavat tuoda sen valkovuokkakimpun yhtä hyvin vaikka viikko äitienpäivän jälkeen koska tietävät että se ilahduttaa minua enemmän jos he tekevät sen spontaanisti, ei siksi että koko muukin Suomi tekee niin samalla kellonlyömällä. Miksi vain sinun tapasi juhlia on se oikea?
Mikset voi kertoa noita asioita haukkumatta ja vähättelemättä muita? Se tässä särähti. Toki jokainen viettäköön äitienpäivää tavallaan.
En nyt enää tiedä että kuka kirjoitti mitä, mutta se yksi hyvin vastenmielinen teksti jossa puhuttiin jostain haaroista, oli hyvin miesmäinen kirjoitus ja palstan miehille (trolleille) tyypillistä. Ei anna kirjoittajasta kovin äidillistä vaikutelmaa.