Puoliso unohti äitienpäivän, pitäisikö loukkaantua
Puoliso ei ole muistanut ollenkaan koko äitienpäivää. Ei onnitteluja, ei kahvia, ei kukkasia. Ei mitään. Normaali sunnuntai.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se AP edelleen on tapana. Tällä palstalla suurimmassa äänessä on aina ilkeimmät.
Miksi naiset ovatkin niin ilkeitä toisilleen?
Mikä teitä vaivaa???
Mullekkin vaimo on mököttänyt koko armaan päivän. Vaikka vasta aamulla muisti kertoa tänään olevan joku äitienpäivä. Olis kertonut ajoissa niin olisin voinut varautua jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mullekkin vaimo on mököttänyt koko armaan päivän. Vaikka vasta aamulla muisti kertoa tänään olevan joku äitienpäivä. Olis kertonut ajoissa niin olisin voinut varautua jotenkin.
Minulle kävi vähän samalla tavalla. Huusi pääpunaisena että olen pilannut hänen päivänsä! Ihmettelin, että miten se muka on mahdollista kun en ole tehnyt yhtään mitään koko päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa alkaa vee-käyrä nousemaan teitä ääliö femakoita kohtaan. Olen kuitenkin itsekin nainen! Valitatte joka asiasta, mikään ei riitä, kaikkien pitäisi elää ja olla kuten te elämän määrittelette. Erilaiset toiminta tavat te lyttäätte, koska kuvittelette, että omassa päässänne kehittämänne "haarojen väli määrittelee kaiken elämässä"- ideologia on hulluuden puolella. En yhtään ihmettele palstan miehien inhoa naisia kohtaan, jos olette parisuhteessanne tuollaisia kajahtaneita omaan haarojen väliin tuijottavia narsisteja!.
Sinä tässä haaroista puhut, ei kukaan muu.Kukin tahollaan miettiköön, mitä se kertoo... Ja mulle on ihan sama, mitä palsta idioottimiehet musta ajattelee, oman miehen mielipide on se mikä on mulle tärkeä, ja hän on totisesti toisenlaisesta puusta tehty.
Se on hyvä että olet löytänyt itsellesi puupään joka palvelee ja passailee sinua nöyränä.
Miten naiset voi olettaa , että krapulassa voisi nousta kahveja keittelemään tai viellä että lähtis johonkin kuppilaan syömään kuskaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa alkaa vee-käyrä nousemaan teitä ääliö femakoita kohtaan. Olen kuitenkin itsekin nainen! Valitatte joka asiasta, mikään ei riitä, kaikkien pitäisi elää ja olla kuten te elämän määrittelette. Erilaiset toiminta tavat te lyttäätte, koska kuvittelette, että omassa päässänne kehittämänne "haarojen väli määrittelee kaiken elämässä"- ideologia on hulluuden puolella. En yhtään ihmettele palstan miehien inhoa naisia kohtaan, jos olette parisuhteessanne tuollaisia kajahtaneita omaan haarojen väliin tuijottavia narsisteja!.
Ppiicckkk meeee, not like other girls, tytöt on ihan tyhmiä, mä oon hyvä jätkä, pick me!!!
Oikeasti tää ei oo naisen kirjoittama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ppiicckkk meeee, not like other girls, tytöt on ihan tyhmiä, mä oon hyvä jätkä, pick me!!!
Olen eri, mutta miksi ette usko että kaikki naiset ei ole perinteisiä itseään täynnä olevia prinsessoja? T:Myös nainen
Vierailija kirjoitti:
Tietysti hyvä olisi antaa malliesimerkkiä lapsille läheisen ihmisen huomioinnista ja kunnioituksesta. Loukkaantumiseen en ota kantaa.
Äitinä vähän mahdotonta antaa malliesimerkkiä jos isä ei tee omaa osuuttaan. Aitoa kunnioitusta ei saa vaatimalla. Loukkaantuminen lienee ihan luonnollinen reaktio. Ai niin, mutta kun äidin tehtävähän oli (kaiken muun lisäksi) kantaa emotionaalista vastuuta, huolehtia siitä ettei kellään vaan ole paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta miksi ette usko että kaikki naiset ei ole perinteisiä itseään täynnä olevia prinsessoja? T:M
Pick me!! I'm better than other girls, pick me. Ihan klassikko ihmistyyppi oot.
Olet ilmeisen ylpeä oppimastasi uudesta sanasta? Se ei silti poista sitä tosiasiaa että meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset meistä keskittyy vähän olennaisempiin asioihin kuin prinsessaleikkeihin.
Minä olin saada sydärin, kun ulkomailla oleva poikani soitti aamulla. Hän sattui soittamaan, kun olin jo puhelimessa. Kun näin, kuka oli koputtanut, sydän jätti muutaman lyönnin välistä. Pitäisikö lapseni olla loukkaantunut, kun äiti ei muistanut äitienpäivää?
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisen ylpeä oppimastasi uudesta sanasta? Se ei silti poista sitä tosiasiaa että meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset meistä keskittyy vähän olennaisempiin asioihin kuin prinsessaleikkeihin.
Sä ootki hyvä jätkä, parempi kuin muut. Muiden elämä on vain typerää prinsessaleikkiä.
Tämä pick me -ilmiö ei ole mikään "uusi oppimani asia", vaan ihan perus näkökulma kun tutkitaan naisten välisiä suhteita. Siinä nainen nostaa itseään ylös painamalla muita naisia alas. Tämä ylläpitää vanhaa sovinismia ja ajatusta että nainen on naiselle susi. Tämä on hyvin myrkyllinen ajatusrakenne joka kannattaa tiedostaa ja josta kannattaa pyrkiä pääsemään eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole miehesi ÄITI
En, en ole. Mutta miehen lasten äiti olen. On tää vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole miehesi ÄITI
Kyllähän mä teen sille ruokaa ja pyykkään ja siivoan sen sotkuja. Välillä komennan ulos lenkille pois pelikoneen ääreltä. Et kyl mä vähän niinku oon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisen ylpeä oppimastasi uudesta sanasta? Se ei silti poista sitä tosiasiaa että meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset meistä keskittyy vähän olennaisempiin asioihin kuin prinsessaleikkeihin.Sä ootki hyvä jätkä, parempi kuin muut. Muiden elämä on vain typerää prinsessaleikkiä.
Tämä pick me -ilmiö ei ole mikään "uusi oppimani asia", vaan ihan perus näkökulma kun tutkitaan naisten välisiä suhteita. Siinä nainen nostaa itseään ylös painamalla muita naisia alas. Tämä ylläpitää vanhaa sovinismia ja ajatusta että nainen on naiselle susi. Tämä on hyvin myrkyllinen ajatusrakenne joka kannattaa tiedostaa ja josta kannattaa pyrkiä pääsemään eroon.
Eli mielestäsi kaikkien naisten tulisi elää samojen kangistuneiden perhemallien mukaan ja vaatia äitienpäivänä kukkakimppuja, hajuvesiä ja ravintolaillallisia? Vaikka itse arvostaisi jotain muuta enemmän? Eikö se nyt nimenomaan ole sovinismia tunkea kaikki naiset samaan muottiin?
Toivottavasti teidän lapset (/lapsi) olivat viisaampia ja onnittelivat sinua! Hyvää äitienpäivää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisen ylpeä oppimastasi uudesta sanasta? Se ei silti poista sitä tosiasiaa että meitä ihmisiä on erilaisia. Toiset meistä keskittyy vähän olennaisempiin asioihin kuin prinsessaleikkeihin.Sä ootki hyvä jätkä, parempi kuin muut. Muiden elämä on vain typerää prinsessaleikkiä.
Eli mielestäsi kaikkien naiste
Jokainen äiti ansaitsee äitienpäivänä jotain itselleen mieluista, oli se sitten kukkapuska, taidenäyttely tai nyrkkeilytunti. Samoin kun isä sitten isänpäivänä. Tai toki jos äiti/isä ei oikeasti halua mitään muistamista, niin sitten hänen valitsemallaan tavalla. Mutta tässä ketjussa nyt on niitä joille on tullut paha mieli siitä kun puoliso ei muista, äitiys kun on yleensä ihmisille tärkein ja painavin rooli mitä olla voi. Todella ilkeää tulla mitätöimään toisten tunteita ja nimittelemään sarkastisesti prinsessaksi.
Jokainen äiti ansaitsee äitienpäivänä jotain itselleen mieluista, oli se sitten kukkapuska, taidenäyttely tai nyrkkeilytunti. Samoin kun isä sitten isänpäivänä. Tai toki jos äiti/isä ei oikeasti halua mitään muistamista, niin sitten hänen valitsemallaan tavalla. Mutta tässä ketjussa nyt on niitä joille on tullut paha mieli siitä kun puoliso ei muista, äitiys kun on yleensä ihmisille tärkein ja painavin rooli mitä olla voi. Todella ilkeää tulla mitätöimään toisten tunteita ja nimittelemään sarkastisesti prinsessaksi.
Mielestäni ei yhtään sen ilkeämpää kuin väittää tekstiä miehen kirjoittamaksi tai pick me girliksi jos itse sanoo että ei kaipaa niitä lahjoja ja muistamisia.
Sinä tässä haaroista puhut, ei kukaan muu.Kukin tahollaan miettiköön, mitä se kertoo... Ja mulle on ihan sama, mitä palsta idioottimiehet musta ajattelee, oman miehen mielipide on se mikä on mulle tärkeä, ja hän on totisesti toisenlaisesta puusta tehty.