Vesipaasto. Heikottaa koko ajan!
Olen ollut nyt 8 päivää vesipaastolla ja jäljellä olisi vielä 5 päivää. Olen siis aikaisemminkin vesipaastonut noin 6 päivää ja se on sujunut ongelmitta. Olen käynyt paaston aikana jopa reilun 10km lenkin.
Nyt kuitenkin tuntuu siltä että minua heikottaa koko ajan. Sydän tykyttää tuhatta ja sataa jos liikun vähääkään eikä edes vesi meinaa mennä alas. Onko teillä kokemuksia? Onko järkeä lopettaa vielä kun olen jo näin pitkällä? Haluaisin viedä paaston loppuun saakka mutta onko järkeä saatika mitään hyötyä? Pelkään että keksin tässä nyt vain itselleni vain tekosyitä, paasto kuitenkin ennen on sujunut hyvin ja olen siitä jopa nauttinut.
Kommentit (38)
Ap ei ole vastailemassa kysymyksiin koska hän sai elektrolyyttien sekoamisen takia eteisvärinän josta seurasi veritulppa ja hän kuoli keuhkoemboliaan.
Olen itse kokeillut viikon vesipaastoa 1980-luvulla. EI ikinä enää!
Heikotusta, henki haisi kuin rapajuopolla, syömisen aloittaminen pelotti tosissaan, kuolenko tähän?
Ap:n kysymykseen, en itse ole paastonnut yli viikkoa, mutta sanoisin, että tarvitset veteen mukaan kelttiläistä suolaa tai vastaavaa, jota ei ole käsitelty ja jossa on paljon tarvittavia mineraaleja. Niitä ei saa tavallisesta ruokasuolasta. Mutta kuten joku asiasta mainitsi, jos se ei auta, niin sitten suosittelen lopettamista, koska kehosi viestittää, että nyt riittää.
hurjalta kuulostaa, parempi vaihtoehto olisitreenata omassa kodissa vaikka ahkeruus.fi treeniohjelmaa seuratessa, heillä myös ruokavalio ohjelma jossa on helppoja ja ravitsevia reseptejä niin ei tarvitse pelkällä vedellä pärjätä.
En ole koskaan kuullut psykoosista joka seuraisi paastoa. Pitkää paastoa on käytetty hoitokeinona mielenterveysongelmiin ja siitä on paljon hyviä tuloksia.
Paastot ovat terveellisiä ja normaali asia ihmiselle. Ennen niitä tuli luonnostaan, koska ruokaa ei ollut saatavilla joka päivälle. Ei niiden viikkoja tarvitse kuitenkaan kestää. Päivä tai kaksi on ihan hyvä.
Läskit on kauhuissaan, kun joku paastoaa. He eivät halua käyttää taikinavarastojaan, vaan kasvattaa niitä.
Etenkin lämpimällä ilmalla pelkän veden litkiminen vie kehon neste-suolatasapainon ihan päin puuta! Elektrolyyttijauhe vähintään kehiin tai mieluummin suositan hullutuksen lopettamista. Myös itse saan rytmihäiriöitä yms jos elimistössä ei ole lainkaan suolaa, silloin ns laimenee liikaa!
Puhdistamatonta merisuolaa ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysisen heikotuksen lisäksi voi vesipaastolla saada myös psykoosin. En tiedä, onko tavoittelemisen arvoisia kumpikaan.
Voiko tuo olla muka totta
Joku kannabisnarkkari on täällä normalisoimassa psykooseja. Huh huh miten härskiä toimintaa.
En kyllä ole koskaan kuullut vesipaastosta, nestepaastosta kylläkin. Eihän vesipaastossa ole järjen hiventäkään.
Nestepaastossa saadaan sentään hiven- ja kivennäisaineita ym. välttämättömiä ravintoaineita, ja tasapaino pysyy paremmin.
Aina, ihan aina pitäisi kysyä myös lääkärin mielipidettä näihin paastoihin. Voihan olla myös yksilöllisiä eroja, mm. sokeritasapainon heilahtelut, hivenaine- ja vitamiinipuutokset, jotkin sairaudet jne., jolloin ei pidä paastota.
Nyt hyvä ihminen tarvit ainakin elektrolyyttejä, osta vaikka kaupasta sellaista ketokarppaajille tarkoitettua elektrolyyttivalmistetta, niin saat niitä elimistöösi ilman että paasto katkeaa. Oikeasti ihmiselle tulee puutetta mm. magnesiumista, kaliumista, kalsiumista ja natriumista vesipaastolla aika äkkiäkin, ja voi olla todella hankalia, jopa vaarallisia oireita. Jos lihakset alkaa nykiä ja sydän lyödä outoon rytmiin, tästä voi olla kyse.
Parasta olisi kyllä lopettaa se vesipaasto jo.
Vierailija kirjoitti:
Vesipaastolla ollaan kehon puhdistamisen takia, ei painonhallinnan. Vesipaastoa en suosittelisi ylipäätään, jos on syömisen kanssa ongelmaa suuntaan tai toiseen.
Ap:n kysymykseen, en itse ole paastonnut yli viikkoa, mutta sanoisin, että tarvitset veteen mukaan kelttiläistä suolaa tai vastaavaa, jota ei ole käsitelty ja jossa on paljon tarvittavia mineraaleja. Niitä ei saa tavallisesta ruokasuolasta. Mutta kuten joku asiasta mainitsi, jos se ei auta, niin sitten suosittelen lopettamista, koska kehosi viestittää, että nyt riittää.
Varmempi on ihan elektrolyytivalmiste. Noista suoloista ei yleensä saa kaikkea, mistä pitkällä vesipaastolla tulee puute.
Miksi noin pitkä? Onko yli viiden päivän paastosta edes mitään lisähyötyä enää? Lopeta hyvä ihminen, kun kroppasi varoittaa sua.
Melko kova. Mulla on menossa 3 päivän vastaava paasto ja juuri tuli 48h täyteen. Juon suolavettä, kuplavettä ja otin aamulla Boreca vitamiivalmisteen sekä kalium tabletin veteen liotettuna. Sen lisäksi kahvia ja tänään söin "lounaaksi" 2 palaa tummaa suklaata ja 2 tl orgaanista maapähkinävoita.
Olo on kyllä varsin hyvä ja energinen. Kävin eilen ja tänään salilla. Ihan Ok vaikka tänään tietenkin vähän tuntuu kun lihaksissa ei ole glykogeeni varastoja.
Mutta jos tuntuu pahalta niin ei tuota sillon varmaan kannata jatkaa...?
Ajattelin ottaa veden juomisen jollakin tavalla 'laihdutuskuurini' osaksi. Kun / jos tulee näläntunne niin ajattelin juoda vettä sen sijaan että 'napostelisin' jotain. Mistä kysymys - kun joku sanoo, että laihduin kun join vettä ja jopa 10 kg?
Ei heikosta juot vichyä ja syöt suolakurkun.