Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitteko tehdä lyhyen yhteenvedon tyhmälle, että miksi Israelia olisi / ei olisi pitänyt äänestää?

Vierailija
12.05.2024 |

Olen ihan pihalla taas tästäkin.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla ainakin mulle voisi myös kertoa sen, mistä ihmeestä kukaan tietää kenenkään toisen musiikkimaun syytä tai miksi sitä pitäisi hävetä? En mä ainakaan voi sanoa miksi suomalaiset äänesti kisoihin tämän win95manin tai miksi suomalaiset ei antaneet ruotsille pisteen pistettä yleisöäänissä.

Vierailija
62/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle israel näyttäytyy samanlaisena maana kuin mitä venäjä on. Molemmat maat hyökkäsi naapurin kimppuun raukkamaisesti surmaten siviilejä ja pommittamalla siviilikohteita. Näen itse asian niin että joka äänesti israelia hyväksyy siis venäjän ja israelin hyökkäyssodat. 

Älä kääntele asioita ylösalaisin. Terroristijärjestö Hamas aloitti sodan hyökkäämällä Israeliin.

Israel on sotinut koko olemassaolonsa ajan. 

No niillä on ympärillä ainoastaan vihamielisiä valtioita. Joutuvat taistelemaan olemassaolostaan jatkuvasti,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Israelin edustaja liittyi kahteen sotaan, Israeliin ja Venäjään. Asunut 6-vuotiaasta Venäjällä Venäjällä syntyneille vanhemmille.

Vuonna 2015 Golan kilpaili Venäjän edustajapaikasta vuoden 2015 lasten Eurovision laulukilpailussa kappaleellaan Stšastje ja sijoittui karsintakilpailussa viidenneksi. Hän sai kilpailussa 22 pistettä, joka oli kahdeksan pistettä vähemmän kuin kilpailun voittaneella Mihail Smirnovilla. Vuonna 2016 Golan esiintyi New Wave -nimisessä kansainvälisessä laulukilpailussa, joka järjestettiin Venäjän miehittämällä Ukrainan Krimillä. Kilpailussa hän esitti kappaleen nimeltään Voju Na Lunu ( ) yhdessä venäläisen laulajan Njušan kanssa. Vuonna 2018 Golan kilpaili Golos. Deti -laulukilpailun (Venäjän versio The Voice Kids -ohjelmaformaatista) 

No jopas jotakin. Ettei vain olisi eräänlainen ennusmerkki Baba Vangan (n. 1985 ?) ennustuksen (antiwokettaja) "Vladimirista tulee maailman hallitsija" vähittäisestä toteutumisesta!

Vierailija
64/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että näiden fanaattisimpien viisukuplailijoiden kannattaisi tehdä samoin kuin minä teen eli kuunnella ehdokkaat ekaa kertaa vasta semeissä ja vielä niin, että tosiaan vain kuuntelee ilman kuvaa.

Silloin jää tuo kaikki joutava ulkomusiikillinen sälä näkemättä ja vaikuttamatta, kun ainoastaan biisin kuulee ja se joko miellyttää tai sitten ei.

Vierailija
65/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaiset ovat historiallisesti tunnettuja kauppiaita ja menestyneitä liikemiehiä, hyvin oikeistolaisia siis. Miksi minun pitäisi vihata oikeistolaisia, kun olen itsekin oikeistolainen? Ei tosiaan näin, sillä minun sympatiat menee Israeliin, koska askenasijuutalaisilla on maailman korkein älykkyysosamäärä. Arvostan älykkyyttä.

Mitäpä veikkaat, paljonko Israelissa on askenaasijuutalaisia? Ja juutalaisia on ihan kaikissa poliittisissa ryhmissä. Ei ne ole sen yhtenäisempi ryhmä kuin kristityt. 

Juutalaisuus on uskonto eikä etninen ryhmä.

Immeinen voi olla tosijuutalainen vain jos äiti on geneettisesti juutalainen, koska mitokondrion* DNA periytyy vain äidiltä?

* solujen paristo, adenosiinitrifosfaattia (ATP) tuottava, hel

Haluat nyt tuoda esiin sen kaikkein ultraortodokisimman määritelmän. Kuitenkin reaalimaailmassa miljoonat naiset ovat kääntyneet juutalaisuuteen, kun ovat avioituneet juutalaisen miehen kanssa ja valinneet lapsilleen juutalaisen identiteetin. Liberaalijuutalaisuudessa se on varsin tavallista.

Vierailija
66/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelin viisu kertoo juutalaisten historian toiseksi pahimmasta vielä elossa olevien ihmisten maailmassa tapahtuneesta joukkom u r h a s ta. Siinä hyökättiin naisten, lasten kimppuun, lahdattiin rokfestareilla juhlivia nuoria, paistettiin vauvoja uunissa, r a i s k a ttiin pikkulikkoja myöten ennen kuin tapettiin. Viisun mukaan Israelissa ollaan tästä edelleen järkyttyneitä. Osoitin sille myötätuntoa ja äänestin Israelia.

Miksi äänestät laulukilpailussa myötätunnon etkä musiikin perusteella?

Vierailija
67/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israelin viisu kertoo juutalaisten historian toiseksi pahimmasta vielä elossa olevien ihmisten maailmassa tapahtuneesta joukkom u r h a s ta. Siinä hyökättiin naisten, lasten kimppuun, lahdattiin rokfestareilla juhlivia nuoria, paistettiin vauvoja uunissa, r a i s k a ttiin pikkulikkoja myöten ennen kuin tapettiin. Viisun mukaan Israelissa ollaan tästä edelleen järkyttyneitä. Osoitin sille myötätuntoa ja äänestin Israelia.

Eikö se ole minun oikeuteni? Olisinhan voinut äänestää vaikka laulajan ulkonäön perusteella tai vaikka koreografian perusteella. Et sinä saa sanella millä perusteella minä äänestän.

Vierailija
68/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisut ovat poliittinen tapahtuma ja tässä äänestämispäätöksessä tilanne palautuu siihen että ajatteleeko Israelilla olevan oikeus puolustaa olemassaoloaan vai että ei ole oikeutta puolustaa olemassaoloaan.

Tässä on kyse siitä onko Israelilla oikeis vallata alueita toisesta maasta 80 vuoden ajan ja tappaa lapsia nälkään, tuhota kaupunkeja ja tappaa siviilejä. Onko Israelilla oikeus sotarikosiin ja kansanmurhaan.

Tästä äänestetään. Valitettavan moni nazxi kannattaa tätä oikeutta.

Ei tietenkään ole oikeutta. Omaa maataan saavat sen sijaan hallita kuten haluavat. 

He ovat koko ajan vallanneet lisää alueita. Ja nyt tekevät kansanmurhaa. Rikollisvaltio olisi pi

Jep. Venäjä tulee hamasia ja veljeilee muutenkin niiden maiden kanssa jotka lähetti jo droneja israeliin. Venäjä on siis hyökännyt kahteen euroviisuissa mukana olevaan maahan, mutta vain ukrainaa saa suomalaiset kannattaa. 

Mielipuolista.

No venäjänperkele myhäilee tyytyväisenä kun vasemmisto hoitaa eripuran lietsomisen euroopassa.

Vierailija
69/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla ainakin mulle voisi myös kertoa sen, mistä ihmeestä kukaan tietää kenenkään toisen musiikkimaun syytä tai miksi sitä pitäisi hävetä? En mä ainakaan voi sanoa miksi suomalaiset äänesti kisoihin tämän win95manin tai miksi suomalaiset ei antaneet ruotsille pisteen pistettä yleisöäänissä.

En ajatellut hävetä näitäkään syntejä.

Vierailija
70/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut?

En tiennytkään, että Israel kuuluu Eurooppaan...

Vierailija
71/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni oli äänestänyt tänäkin vuonna myötätunnosta myös ukrainaa. Kritisoitko heidänkin äänestysmotiiviaan vääräksi?

Vierailija
72/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle israel näyttäytyy samanlaisena maana kuin mitä venäjä on. Molemmat maat hyökkäsi naapurin kimppuun raukkamaisesti surmaten siviilejä ja pommittamalla siviilikohteita. Näen itse asian niin että joka äänesti israelia hyväksyy siis venäjän ja israelin hyökkäyssodat. 

... ja hyväksyy sen, että Venäjä hyökkää Suomeen ja tekee kansanmurhan. Israelia euroviisuissa äänestäneet ovat tyhmyyden huippu. Venäjällä varmaan nyt naureskellaan ja arvellaan, että Suomi on kevyt juttu hoitaa pois.

Vierailija
73/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassarit alkoivat näköjään levittämään kuvitelmaa, että äärioikeisto olisi äänestänyt ja kehottanut äänestämään Israelia. No, siinä tapauksessa aika hemmetin moni maa on äärioikeistolainen, koska suuressa joukossa maita Israel sai eniten yleisöääniä. Ja jokainen ääni maksoi äänestäjälleen euron, joten ei ollut ilmaista huvia. 

Vierailija
74/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fasismia ei pidä tukea.

Paitsi kun se on Hamasin.

Vierailija
75/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni oli äänestänyt tänäkin vuonna myötätunnosta myös ukrainaa. Kritisoitko heidänkin äänestysmotiiviaan vääräksi?

Kyllä. 

Vierailija
76/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tapaus...On todella vaikea tietää kuka on oikeassa ja kuka väärässä kun kyseessä on vuosikymmenten sodat ja vihanpidot. Kumpikin osapuoli kokee että vain he ovat oikeassa.

Vierailija
77/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi pitänyt: mielestäsi kaunis kappale ja hyvä esitys

Miksi ei olisi pitänyt: mielestäsi ei hyvä kappale 

Vierailija
78/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on ok äänestää paljaan prseen takia tai napapaidassa ketkuttavaa koikkelehtijaa, koska se on niin kuuma? Tai koska kisat vaan pitää saada seuraavaksi vuodeksi maahan x, koska tasavuosijuhlat ekasta voitosta.. Saati jotain tyyppiä siksi, kun se on eka lgxphfjl-sukupuolinen kisoissa ever tai se sanoi jollekin jotain todella täräyttävää?

Miksi nämä syyt ei saa samanlaista kritiikkimyrskyä esim sinulta ja innosta toimittajia haukkumaan katsojia/äänestäjiä ihan julkisesti?

Vierailija
79/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulin, että Hamas sieltä Palestiinan puolelta hyökkäsi lokakuussa ensin Israeliin? 

Vierailija
80/112 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on ok äänestää paljaan prseen takia tai napapaidassa ketkuttavaa koikkelehtijaa, koska se on niin kuuma? Tai koska kisat vaan pitää saada seuraavaksi vuodeksi maahan x, koska tasavuosijuhlat ekasta voitosta.. Saati jotain tyyppiä siksi, kun se on eka lgxphfjl-sukupuolinen kisoissa ever tai se sa

Olenko sanonut että on jotenkin enemmän ok äänestää paljaan perheen takia? Nimenomaan olen mielestäni kritisoinut musiikkiin liittymättömiä perusteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän