Voitteko tehdä lyhyen yhteenvedon tyhmälle, että miksi Israelia olisi / ei olisi pitänyt äänestää?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut ovat poliittinen tapahtuma ja tässä äänestämispäätöksessä tilanne palautuu siihen että ajatteleeko Israelilla olevan oikeus puolustaa olemassaoloaan vai että ei ole oikeutta puolustaa olemassaoloaan.
Tai onko maailman ainoalla juutalaisvaltiolla oikeutta olla olemassa. Sitä ainoaa paikkaa mihin juutalaiset on paenneet kun on ajettu väkivalloin joka puolelta pois.
Juutalaisia asuu ihan kaikkialla tässä maailmassa.
Ihan samaa logiikkaa olisi antaa vaikka Suomi jollekin uskontokunnalle ja häätää meidät vaikka Lappiin. Joka vuosi kauemmas ja kauemmas 80 vuoden ajan.
Ois se kumma ellei kansa alla vastustaa.
Joo, vastustusta varmasti tulisi, etenkin jos saisi venäjältä tukea, niinkuin Hamas saa.
a. Israel ei ole eurooppalainen valtio eikä näin ollen kuulu viisuihin
b. Israel aktiivisesti suorittaa kansanmurhaa Palestiinassa
c. Johdonmukaisuuden nimissä Israel pitäisi sulkea pois, jos kerran Venäjällekin tehdään näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle israel näyttäytyy samanlaisena maana kuin mitä venäjä on. Molemmat maat hyökkäsi naapurin kimppuun raukkamaisesti surmaten siviilejä ja pommittamalla siviilikohteita. Näen itse asian niin että joka äänesti israelia hyväksyy siis venäjän ja israelin hyökkäyssodat.
Älä kääntele asioita ylösalaisin. Terroristijärjestö Hamas aloitti sodan hyökkäämällä Israeliin.
Niin hamas hyökkäsi israeliin mutta miksi israel tuhoaa palestiinalaisia? Palestiinalaisilla ei ole edes omaa armeijaa, ei yhtään tankkia eikä hävittäjää. Eikö tuo israelin touhu ole aika raukkamaista kun ne listii aseettomia palestiinalaisia?
Sitä saa, mitä tilaa.
Mitä Israel on nyt tilannut tekemällä kansanmurhan? Ei heillä kai ole avointa valtakirjaa olla rikollisia.
Israel on sortanut palestiinalaisia 75 vuotta ja kieltänyt heidän oman valtion saamisen.
Sama kuin tykkäisi Neuvostoliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut ovat poliittinen tapahtuma ja tässä äänestämispäätöksessä tilanne palautuu siihen että ajatteleeko Israelilla olevan oikeus puolustaa olemassaoloaan vai että ei ole oikeutta puolustaa olemassaoloaan.
Tai onko maailman ainoalla juutalaisvaltiolla oikeutta olla olemassa. Sitä ainoaa paikkaa mihin juutalaiset on paenneet kun on ajettu väkivalloin joka puolelta pois.
Ihan samaa logiikkaa olisi antaa vaikka Suomi jollekin uskontokunnalle ja häätää meidät vaikka Lappiin. Joka vuosi kauemmas ja kauemmas 80 vuoden ajan.
Joo, vastustusta varmasti tulisi, etenkin jos saisi venäjältä tukea, niinkuin Hamas saa.
Jos sinut ajetaan väkivalloin kodistasi yhä ahtaammalle, luulen että.otat tukea mistä tahansa ja otat äärimmäisen keinot käyttöön.
80 vuotta on pitkä aika ilman elinmahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juutalaiset ovat historiallisesti tunnettuja kauppiaita ja menestyneitä liikemiehiä, hyvin oikeistolaisia siis. Miksi minun pitäisi vihata oikeistolaisia, kun olen itsekin oikeistolainen? Ei tosiaan näin, sillä minun sympatiat menee Israeliin, koska askenasijuutalaisilla on maailman korkein älykkyysosamäärä. Arvostan älykkyyttä.
Mitäpä veikkaat, paljonko Israelissa on askenaasijuutalaisia? Ja juutalaisia on ihan kaikissa poliittisissa ryhmissä. Ei ne ole sen yhtenäisempi ryhmä kuin kristityt.
Juutalaisuus on uskonto eikä etninen ryhmä.
Immeinen voi olla tosijuutalainen vain jos äiti on geneettisesti juutalainen, koska mitokondrion* DNA periytyy vain äidiltä?
* solujen paristo, adenosiinitrifosfaattia (ATP) tuottava, helevatan kauan sitten jonkin alkusolun sisään tunkeutunut bakteeri tai jotai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyse siitä onko Israelilla oikeis vallata alueita toisesta maasta 80 vuoden ajan ja tappaa lapsia nälkään, tuhota kaupunkeja ja tappaa siviilejä. Onko Israelilla oikeus sotarikosiin ja kansanmurhaan.
Tästä äänestetään. Valitettavan moni nazxi kannattaa tätä oikeutta.
Ei tietenkään ole oikeutta. Omaa maataan saavat sen sijaan hallita kuten haluavat.
He ovat koko ajan vallanneet lisää alueita. Ja nyt tekevät kansanmurhaa. Rikollisvaltio olisi pitänyt sulkea ulos Euroviisuista.
Ei kannata ensin hyökätä raukkamaisesti Israeliin ja sitten hävitä sotaa jos ei halua menettää alueita.
En ymmärrä viimeistä lausettasi, Venäjähän oli suljettu ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle israel näyttäytyy samanlaisena maana kuin mitä venäjä on. Molemmat maat hyökkäsi naapurin kimppuun raukkamaisesti surmaten siviilejä ja pommittamalla siviilikohteita. Näen itse asian niin että joka äänesti israelia hyväksyy siis venäjän ja israelin hyökkäyssodat.
Älä kääntele asioita ylösalaisin. Terroristijärjestö Hamas aloitti sodan hyökkäämällä Israeliin.
Niin hamas hyökkäsi israeliin mutta miksi israel tuhoaa palestiinalaisia? Palestiinalaisilla ei ole edes omaa armeijaa, ei yhtään tankkia eikä hävittäjää. Eikö tuo israelin touhu ole aika raukkamaista kun ne listii aseettomia palestiinalaisia?
Sitä saa, mitä tilaa.
Suuren viisusympatian ja koko maailman kannatuksen taistelulleen terrorismia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Israel on sortanut palestiinalaisia 75 vuotta ja kieltänyt heidän oman valtion saamisen.
Siinä on ympärillä puolentusinaa arabimaata jotka voisivat koska tahansa sen oman valtion heille antaa, etenkin kun se alkuperäinen palestiinalaisvaltio sijaitsi Jordaniassa.
"Jos sinut ajetaan väkivalloin kodistasi yhä ahtaammalle, luulen että.otat tukea mistä tahansa ja otat äärimmäisen keinot käyttöön.
80 vuotta on pitkä aika ilman elinmahdollisuuksia."
Käytkö ihan varmuudeksi vielä tarkistamassa, mitä tässä 80 vuoden aikana ja ennen sitäkin alueella on tapahtunut. Oman infrastruktuurin kehittämiseen olisi ollut valtavan taloudellisen tuen puolesta paljonkin mahdollisuuksia, mutta ne rahat on sijoitettu toisin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäloogista: euroviisut eivät saa sisältää poliittisia kannanottoja, mutta sitten kuitenkin ihmiset äänestävät poliittisesti vaikuttuneina.
En muista, millainen Ukrainan voittobiisi oli vuonna 2022, mutta poliittinen äänestys se oli. Sanottiin, että ihan sama mikä laulu, niin Ukraina saa roppakaupalla pisteitä.
Tiedä sitten tänä vuonna, että äänestettiinkö ensisijaisesti biisin vai ei-binäärisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki ihmiset ehdi olla kaikessa niin valveutuneita, että hoksaisivat vaikka nyt boikotoida tiettyjä firmoja tai tuotteita. Jos joku katsoo pahasti, niin sitten katsoo. Osa ihmisistä ei seuraa niin tiiviisti edes politiikkaa, että asettuisivat jonkun puolelle ja toista vastaan. Moni on varmasti halunnut pitää Euroviisut omassa ajattelussaan värittyneen ajattelun ulkopuolella ja näin ollen ovat äänestäneet itselleen mieluista kappaletta ottamatta sen enempää kantaa muihin asioihin.
Kansanmurha ei oo politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on puhunut. Israel on todellinen voittaja!
Sveitsi sai eniten raatiääniä. Kroatia sai eniten yleisöääniä. Israel on todellinen voittaja. Sellaista nasselogiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on ympärillä puolentusinaa arabimaata jotka voisivat koska tahansa sen oman valtion heille antaa, etenkin kun se alkuperäinen palestiinalaisvaltio sijaitsi Jordaniassa.
Totta, Palestiinaa tai palestiinalaisia ei ole. He ovat Jordaniasta tai Egyptistä. Sen sijaan Israelin alueella on todella pitkään asunut juutalaisia, tuhansia vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, vastustusta varmasti tulisi, etenkin jos saisi v
Juutalaiset kylläkin ajettiin väkivaltaisesti kodeistaan pohjois-Afrikassa esimerkiksi.
Koska Israelin edustaja liittyi kahteen sotaan, Israeliin ja Venäjään. Asunut 6-vuotiaasta Venäjällä Venäjällä syntyneille vanhemmille.
Vuonna 2015 Golan kilpaili Venäjän edustajapaikasta vuoden 2015 lasten Eurovision laulukilpailussa kappaleellaan Stšastje ja sijoittui karsintakilpailussa viidenneksi. Hän sai kilpailussa 22 pistettä, joka oli kahdeksan pistettä vähemmän kuin kilpailun voittaneella Mihail Smirnovilla. Vuonna 2016 Golan esiintyi New Wave -nimisessä kansainvälisessä laulukilpailussa, joka järjestettiin Venäjän miehittämällä Ukrainan Krimillä. Kilpailussa hän esitti kappaleen nimeltään Voju Na Lunu ( ) yhdessä venäläisen laulajan Njušan kanssa. Vuonna 2018 Golan kilpaili Golos. Deti -laulukilpailun (Venäjän versio The Voice Kids -ohjelmaformaatista)
Israel listii 170 lasta päivässä ja CNN löysi Israelin kidutusleirejä.
https://www.cnn.com/2024/05/10/middleeast/israel-sde-teiman-detention-w…
Vierailija kirjoitti:
Juutalaiset ovat historiallisesti tunnettuja kauppiaita ja menestyneitä liikemiehiä, hyvin oikeistolaisia siis. Miksi minun pitäisi vihata oikeistolaisia, kun olen itsekin oikeistolainen? Ei tosiaan näin, sillä minun sympatiat menee Israeliin, koska askenasijuutalaisilla on maailman korkein älykkyysosamäärä. Arvostan älykkyyttä.
Johtuneeko juutalaisten keskimäärin liki pöyristyttävä älyllinen ylivertaisuus siitä että historian saatossa ha-shem (The-Name: Jahue/Jehova, jne) on pitänyt huolen siitä että he joutuvat säännöllisin väliajoin ankarankin vainon kohteeksi, joten vain älykkäimmät ja kekseliäimmät pysyvät ns. muonavahvuudessa ja kykenevät siirtämään laatugeeninsä seuraavalle sukupolvelle??
Suomessa paras esimerkki on ehkä manselainen Chaim (= elämä[t]) "Poju" Zabludowicz, jonka isä tuli Suomeen lähes keppikerjäläisenä(?) mutta kykeni tekemään miljardiomaisuuden mm. Tampellan kranaatinheittimiä Israelille myymällä, tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Copilot: Askenaasijuutalaisten keskimääräisen älykkyysosamäärän (ÄO) on tutkimuksissa arvioitu olevan välillä 108115, mikä on korkeampi kuin millään muulla etnisellä ryhmällä maailmassa1
He ovat koko ajan vallanneet lisää alueita. Ja nyt tekevät kansanmurhaa. Rikollisvaltio olisi pitänyt sulkea ulos Euroviisuista.