Miksi te äidit olette jo hereillä? Eikö teidän pitänyt odottaa että tuodaan kahvi sänkyyn
Kommentit (38)
Lapset asuvat kaukana emmekä velvoite juhlia pidä, itse menen vanhalle äidilleni iltapäivällä. Vien kukat.
Kuulostaapa mun korvaan surulliselta, että teitä ei muisteta . Mulla perhe kuulostaa tuolla touhuavan aamupalaa, odottelen rauhassa. Miehen johdolla tekevät, ovat aina tehneet. Nyt yli 20 vuotta, aikuinen lapsi tuli eilen kotiin, joten on entiseen tapaan mukana (opiskeleva nuori, sinkku).
Tulin yövuorosta ja tein pätkisjuustokakun jääkaappiin. Nyt nukkumaan ja ainakin yksi lapsi tulee iltapäivällä käymään.
Eräs nainen kertoi, että kun hänen lapsensa oli pieni, oli lapsen isä eli naisen puoliso kieltäytynyt järjestämästä mitään äitienpäiväjuttuja vaimolleen sillä perusteella, että "eihän vaimo ole hänen oma äitinsä". Mutta sitten kun oli isänpäivä, vaati mies juhlaruokaa ja lahjan.
En juo kahvia. Lapsi oli kyllä laittanut aamupalan valmiiksi, kun mies ei ehtinyt (näytti makaavan sohvalla).
Ei ole ikinä vielä kahvit sänkyyn asti kävellyt. Ihan itse pitää kahvinsa keitellä.
Harmittaa kun ei muisteta. Sänkyyn en jää odottamaan kun turhaan saisin odottaa, mutta olisipa kiva jos mies olisi edes kahvit keittänyt ja toivottaisivat 3v lapsen kanssa hyvää äitienpäivää. Keitin itse kahvit ja leikkasin minulle ja lapselle palat kakkua. Mieskin otti sitä jääkaapista sanomatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa mun korvaan surulliselta, että teitä ei muisteta . Mulla perhe kuulostaa tuolla touhuavan aamupalaa, odottelen rauhassa. Miehen johdolla tekevät, ovat aina tehneet. Nyt yli 20 vuotta, aikuinen lapsi tuli eilen kotiin, joten on entiseen tapaan mukana (opiskeleva nuori, sinkku).
Kuulostaa kivalta. Noin mekin tehtiin, välillä vaikka oli omiakin lapsia, että mentiin äidille yöksi ja tehtiin aamiainen. Nyt ovat jo vanhoja ja yölyläläiset vähän rasite, mutta äiti laittoi kuvan kuinka isä oli vienyt kakun, kahvin, leivän ja kynttilän yöpöydälle 💛 Mennään päiväkäynnille myöhemmin.
Itse olen se, joka muistuttaa. Pyytäkää ihmeessä muutkin juhlintaa, lahjoja ja aamupalaa, vaikka itse maksaen. Tulee hyvä mieli.
Muutaman äitienpäivän mies ja lapset toi aamulla kahvit sänkyyn. Se oli kamalaa! Ensinnäkin minä herään ensimmäisenä. Toisekseen he aloittivat kakun koristelun vasta aamulla, niin kyllä siinä kesti. Ja kolmanneksi inhoan syödä sängyssä, niin oli koko kaikki yhtä tuskaa. Sitten sovittiin, että ei toimita enää niin.
Nyt lapset jo aikuisia ja asuu muualla. Kiva saada onnittelut tekstarilla tai soitolla. En jaksa tuota hössötystä kyllä ollenkaan.
Christiiina kirjoitti:
Eräs nainen kertoi, että kun hänen lapsensa oli pieni, oli lapsen isä eli naisen puoliso kieltäytynyt järjestämästä mitään äitienpäiväjuttuja vaimolleen sillä perusteella, että "eihän vaimo ole hänen oma äitinsä". Mutta sitten kun oli isänpäivä, vaati mies juhlaruokaa ja lahjan.
Se on äitien päivä monikossa ja isän päivä yksikössä. Äitien päivänä muistetaan kaikkia äitejä ja isänpäivänä sitä omaa isää. Että isien on turha vaimoltaan mitään odottaa kun siitä muutaman sekunnin ruikkauksesta ei palkintoja jaeta.
Sain kahvit ja lettuja sänkyyn tuossa kahdeksan pintaan, olin kyllä hereillä muutenkin jo 7:30 mutta makoilin sängyssä :)
Aloitteen tekijä oletettavasti mies joka ei muista äitiä ei mummeja? Jos taas ovat kuolleet? Mikä estää mennä aurinkoisena päivänä heidän haudalle, ostaa marketin halvan ruuku ruusun sinne ?
En tykkää juoda kahvia sängyssä. Liian hössötystä minun makuuni enkä muutenkaan nauti sellaisesta. Olen aina tiennyt että en opeta tuota perinnettä lapsille.
Meillä ihan sama. Teinit ei muista mitenkään, eikä isäkään heitä muistuta.