Saat äitienpäivälahjaksi vuohen kehitysmaahan. Mitä ajattelet?
Minä ajattelen, että olisit poiminut vaikka voikukkia ja tehnyt kortin ja jättänyt vuohen ostamatta.
Kommentit (65)
Arveluttava on lahja. Olisi pitänyt näin digiaikana osallistua lahjarahalla koodaribussiajelun kustannuksiin jossain vasemmistolaisen juntan hallitsemassa kehitysmaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lahja. Miksei. Joku toinen perhe saa elintärkeää vuohenmaitoa.
Tai sitten pitävät hauskat puutarhajuhlat muurin tai teräsaidan ympäröimällä pihallaan jossa on kypsennetty vuohi pääruokana.
Enpä usko. Ilmastonmuutoksen aiheuttama kuivuus ja sen tuoma köyhyys on järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että nämä vuohi ym. eläin"lahjat" ovat eläinrääkkäystä. Vuohella jossain afrikassa tuskin on riittävästi puhdasta vettä, oikeanlaista ravintoa ja oikeanlaista/asianmukaista hoitoa saatavilla. Ei eläinlääkäriä jos sellaista tarvittaisiin ja lopulta halal-teurastus. Tällaistako annetaan "lahjaksi"? Kenelle siitä tulee hyvä mieli?
Tämä ja lisäksi varmasti ovat myös huijausta ja mitään vuohia ei välttämättä edes ole vaan rahat käärii liiviinsä joku korruptiopaskiainen. Miksi muuten siellä olisi vain jatkuvaa kituvaa köyhyyttä ja tosi tosi rikkaita vuodesta toiseen vaikka sinne syydetään kehitysrahoja jatkuvalla syötöllä?
Minnekäs se Israel-myönteisyys katosi?
Vierailija kirjoitti:
Entäs se vuohi? Lypsää lihoistaan ja kituu loppuun...
Ajattelisin, että raha kilahti jonkun organisaation pussiin eikä oikeasti sillä kukaan saa vuohta. Tai voi joku hyväveliverkoston jäsen ehkä saadakin. Ja säälin vuohiparkaa.
Vierailija kirjoitti:
Arveluttava on lahja. Olisi pitänyt näin digiaikana osallistua lahjarahalla koodaribussiajelun kustannuksiin jossain vasemmistolaisen juntan hallitsemassa kehitysmaassa.
Siinä sivussa voi näytellä vaikka kahdella kädellä keskisormea lopullisten kustannustan maksajalle.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin miehelle tai kersalle pitkin korvia, turpaan ihan kunnolla. Mies jos kyseessä olisi, saisi nussìa flesua ainakin puoli vuotta.
1.) Et antaisi
2.) Ennemmin flesu kuin voimaantunut raivopää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs se vuohi? Lypsää lihoistaan ja kituu loppuun...
Arvostan ihmisiä enemmän kuin eläimiä. Kun pitää valita.
Olisin pettynyt kuinka tyhmä vuoheen rahaa laittanut ihminen on, tuskin senttikään tavoittaa vuoden partahouhia. Vihreää aivopesua, joka vaan jatkuu vuodesta toiseen.
Ei kiitos.
Vuohi on ihan kiva lahja sellaiselle, jolla on jo kaikkea ja joka tukee muutenkin kyseistä järjestöä. Mutta muuten sellaisesta tulee lähinnä paha mieli. "Katso kuinka hyvä ihminen olen kun lahjoitin puolestasi hyväntekeväisyyteen, päätin kohteenkin puolestasi, onneksi olkoon!"
En arvostaisi. Lahjan antaja antaa itselleen hyvän mielen ja lahjan saaja ei saa mitään.
Ajattelen, että joku järjestön johtaja tai työntekijä saa vähän enemmän rahaa suhmuroitavaksi jotain kautta omaan pussiin. Mitään vuohia niillä rahoilla ei tosiaankaan osteta.
Vierailija kirjoitti:
Koko perhe tietää mun olevan persu, enkä anna euroakaan mihinkään ambomaan keräyksiin, joten ei ole mitään pelkoa, että mulle tollasta "lahjaa" annettaisiin.
Hyi, saastainen persuperhe. Kuolkaa pois!
Mieluummin johonkin keräykseen suomalaisten hyväksi
Vierailija kirjoitti:
En arvostaisi. Lahjan antaja antaa itselleen hyvän mielen ja lahjan saaja ei saa mitään.
Saa se. Tiedon siitä että joku muu olikin enemmän annetun lahjan arvoinen.
Ilkeilyltähän tuollainen ilmoitus tuntuisi. Antaja voisi enempiä meluamatta lahjoitella vaikka kymmeniä vuohia.ja näin auttaa halutessaan.
Miksi siihen pitää joku kotimainen, läheiselle annettava (antamaton) lahja sotkea mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko perhe tietää mun olevan persu, enkä anna euroakaan mihinkään ambomaan keräyksiin, joten ei ole mitään pelkoa, että mulle tollasta "lahjaa" annettaisiin.
Hyi, saastainen persuperhe. Kuolkaa pois!
Pitäisi ollasellainen myrkky jota annettaisiin persuille ja ne kaikki kuolisivat pois. Persuille ja jutskuille.
Hyvä juttu. En minä vuohta itselleni riesaksi halua ja kaikenlaista roinaa on liikaa. Yritän parhaani mukaan päästä eroon kaikesta tarpettomasta.