Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saat äitienpäivälahjaksi vuohen kehitysmaahan. Mitä ajattelet?

Vierailija
12.05.2024 |

Minä ajattelen, että olisit poiminut vaikka voikukkia ja tehnyt kortin ja jättänyt vuohen ostamatta.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, niin silloin isoäitini, toki jo edesmennyt, hoki meille pienille lapsille, kun olimme mummulassa, että on pakko syödä kaikki, mitä lautaselle on laitettu.

Koska, kuulkaas, tiedättekö että siellä Afrikassa lapset kuolee nälkään. Älkää olko niin kiittämättömiä, joten syökää ne keitetyt silakat perunoiden kanssa. 

Kyllä ne Afrikan lapsetkin söisi.

Tätä jatkui vuosia, kunnes kasvoimme ja kueltäydyimme syömästä keitettyjä silakoita, ruotoineen, hyi.

Kun isämme kuuli tästä, niin sai isoäiti, oli siis isäni äiti, kyytiä.

Hermostui totaalisesti, että lasteni ei tarvitse syödä tota moskaa, olen antanut sulle ruokarahaa, silloin kun he ovat täällä, niin mihin ne rahat on menneet?

Ja vieläkö tota paskaa jauhat, että Suomen lapset poistaa nälänhädän Afrikasta, kun heille syötetään ala-arvoista ruokaa?

Ei ole poistunut, eikä poistu koskaan.

Jatkoi vielä, että kun niille lähetettiin e-pillereitä, jotta niitä kersoja ei syntyisi koko ajan liukuhihnalta, niin mitä he teki?

Syöttivät ne kanoille, jyvinä.

Tarina ei tosin kerro, munivatko kanat enää.

Tuon jälkeen, isoäitimme ei enää syöttänyt meille keitettyjä silakoita perunoiden kera. Mutta emme myöskään siellä enää niin kovin mielellään käyneet.

Joten, en ole koskaan euroakaan laittanut mitään likoon tuonne, enkä laita. 

Jos eivät itse itsenäisinä maina saa kansaansa sivistettyä, koulutettua, työllistettyä ja varsinkin opetettua, että niitä muksuja ei tarvitse tehdä kymmeniä, niin en uhraa ajatustakaan heille.

Varsinkin, kun kehittyneet maat ovat syytäneet heille satoja miljardeja kehitysapua, ja missä ne rahat näkyy?

Loputon suo, ja pitäkööt vuohensa.

Vierailija
62/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymähtäisin miniälle, jonka vaatimuksesta vuohilahja olisi minulle ostettu. Toki kiittäisin, mutta samantien päättäisin, että mökkeily on epäekologinen valinta lapsiperheelle, pysykää tänä vuonna kaupungissa koko kesä. Ei ole minun velvollisuuteni mahdollistaa lastenlasten luontoyhteyttä.

Näin minäkin tekisin, mutta en usko, että miniät saisivat läpi tuollaista lahjaa minulle. Heillä on tolkun miehet ;) Olen niin totaalisen kyllästynyt tähän vihervasemmistolaiseen politiikkaan, että miniät tietäisivät tuollaisen olevan keskisormen näyttö minulle ja välit viilenisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sulle.

Vierailija
64/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis ajatus sinänsä mutta totuushan on että yksikään perhe ei mitään vuohta saa vaan rahat menee johonkin mustaa aukkoon joka on verhottu hyväntekeväisyydellä

Vierailija
65/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ikinä tapahtumaan. Lapseni, nyt jo aikuisia, tuntevat minut. 

Suomen vähävaraisille lapsille voisivat jopa nimissäni lahjoittaa, mutta ei kehitysmaihin. Niitä on vuosia jo autettu ja on niitä täälläkin elätettävänä, yllin kyllin.