Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saat äitienpäivälahjaksi vuohen kehitysmaahan. Mitä ajattelet?

Vierailija
12.05.2024 |

Minä ajattelen, että olisit poiminut vaikka voikukkia ja tehnyt kortin ja jättänyt vuohen ostamatta.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lahja. Miksei. Joku toinen perhe saa elintärkeää vuohenmaitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Ei se ole mikään lahja mulle jos joku haluaa ostaa vuohen.

Vierailija
4/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe tietää mun olevan persu, enkä anna euroakaan mihinkään ambomaan keräyksiin, joten ei ole mitään pelkoa, että mulle tollasta "lahjaa" annettaisiin.

Vierailija
5/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,onhan se parempi kuin aasi kotona :)

Vierailija
6/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että nämä vuohi ym. eläin"lahjat" ovat eläinrääkkäystä.  Vuohella jossain afrikassa tuskin on riittävästi puhdasta vettä, oikeanlaista ravintoa ja oikeanlaista/asianmukaista hoitoa saatavilla. Ei eläinlääkäriä jos sellaista tarvittaisiin ja lopulta halal-teurastus. Tällaistako annetaan "lahjaksi"? Kenelle siitä tulee hyvä mieli?

Vierailija
7/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hienosti hyvesignaloitu rakas oletettuni!"

Vierailija
9/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että nämä vuohi ym. eläin"lahjat" ovat eläinrääkkäystä.  Vuohella jossain afrikassa tuskin on riittävästi puhdasta vettä, oikeanlaista ravintoa ja oikeanlaista/asianmukaista hoitoa saatavilla. Ei eläinlääkäriä jos sellaista tarvittaisiin ja lopulta halal-teurastus. Tällaistako annetaan "lahjaksi"? Kenelle siitä tulee hyvä mieli?

Heinää. Ja vettä, että tulee toimeen. Mites ne viisi lasta, joille tuo maito on elintärkeää? Maitoa ei tule, jos vuohi ei saa ravintoa. 

Vierailija
10/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaan liha ym. on paljon ekologisempaa kuin naudan. Syökää lammasta! 

Vierailija
11/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii. En tarvitse lahjoja, en edes toivo mitään tavaraa. Kaikkea on jo liikaa.

Vierailija
12/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt.

Vierailija
13/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin miehelle tai kersalle pitkin korvia, turpaan ihan kunnolla. Mies jos kyseessä olisi, saisi nussìa flesua ainakin puoli vuotta.

Vierailija
14/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen suomalaiselle su wakille...

Vierailija
15/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva muistaminen. En tarvitse mitään tavaroita, enemmän ilahduttaa että joku köyhä äiti saa lapselleen ruokaa. 

Vierailija
16/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymähtäisin miniälle, jonka vaatimuksesta vuohilahja olisi minulle ostettu. Toki kiittäisin, mutta samantien päättäisin, että mökkeily on epäekologinen valinta lapsiperheelle, pysykää tänä vuonna kaupungissa koko kesä. Ei ole minun velvollisuuteni mahdollistaa lastenlasten luontoyhteyttä.

Vierailija
17/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lahja. Miksei. Joku toinen perhe saa elintärkeää vuohenmaitoa.

Tai sitten pitävät hauskat puutarhajuhlat muurin tai teräsaidan ympäröimällä pihallaan jossa on kypsennetty vuohi pääruokana. 

Vierailija
18/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin antakoon ihan omasta puolestaan vuohen kehitysmaahan, jos haluaa.

Vierailija
19/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinää. Ja vettä, että tulee toimeen. Mites ne viisi lasta, joille tuo maito on elintärkeää? Maitoa ei tule, jos vuohi ei saa ravintoa. 

Ehm,, missä kuvitelmissa oikein elät. Afrikan maissa tuskin on laadukasta heinää aina saatavilla eläimille. Laihoja ovat raukat ja kuiviin lypsetään lehmät ja vuohet. Ja vedestä on pulaa, ei sitä ensimmäisenä eläimille juoteta. Lapsia ei pidä tehdä jos ei ol mistä ruokkia. 

Vierailija
20/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ilahtunut, tarpeellinen lahja. Turhaa krääsää mulla on jo tarpeeksi muutenkin. Kyllä ilahduin lahjakortistani, millä minut on luvattu viedä illalliselle vähän tasokkaampaan paikkaan. Mutta sen lisäksi jos olisin saanut vuohen afrikkaan, olisin ilahtunut enemmän. Kun ei kuitenkaan ole toisiaan poissulkevia joko-tai. Jos olisi pakko valita, niin vuohi, ehdottomasti. Minä oon hyväosainen länsimaalainen, jolla on kaikkea mitä tarviin ja itse asiassa ylikin.