Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saat äitienpäivälahjaksi vuohen kehitysmaahan. Mitä ajattelet?

Vierailija
12.05.2024 |

Minä ajattelen, että olisit poiminut vaikka voikukkia ja tehnyt kortin ja jättänyt vuohen ostamatta.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perhe tietää mun olevan persu, enkä anna euroakaan mihinkään ambomaan keräyksiin, joten ei ole mitään pelkoa, että mulle tollasta "lahjaa" annettaisiin.

Hyi, saastainen persuperhe. Kuolkaa pois! 

Pitäisi ollasellainen myrkky jota annettaisiin persuille ja ne kaikki kuolisivat pois. Persuille ja jutskuille. 

Ihana ajatus, ei yhtään persusaastaa missään. 

Vierailija
42/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensarahaa huijarin Mersuun, ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että onpas hyvä sumutusyritys. Todellisuudessa mitään elikkoa ei ole ostettu minnekään.

Vierailija
44/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuohi on ihan kiva lahja sellaiselle, jolla on jo kaikkea ja joka tukee muutenkin kyseistä järjestöä. Mutta muuten sellaisesta tulee lähinnä paha mieli. "Katso kuinka hyvä ihminen olen kun lahjoitin puolestasi hyväntekeväisyyteen, päätin kohteenkin puolestasi, onneksi olkoon!"

Entäs jos lahjoittaa rahaa naapurin Sohvin lehmälle, siis vie äitienpäivänä Sohville riihikuivaa rahaa kätöseen. Taatusti menee perille ;D

Vierailija
45/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mikse ostanut vuohta minulle itselleni? Tykkään vuohista.

Vierailija
46/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän epä-eettisenä lahjana. Kehitysmaissa kohdellaan yleensä eläimiä huonosti ja en eläinrakkaana ihmisenä halua, että vuohet joutuvat kärsimään huonoissa oloissa. Toisekseen lahja kuuluu antaa sille henkilölle, jota juhlitaan eikä mihinkään random-tarkoitukseen. Merkkipäivät ja hyväntekeväisyys eivät kuulu yhteen ellei erikseen ole tiedossa, että se on päivänsankarin toive.

Vierailija
47/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen sitä toivonut niin hyvä, muuten ei oikein hyvä. Mulle riittää kyllä kukka tai halaus ja onnittelut. Jos haluavat hyväntekeväisyyttä tehdä niin hienoa, mutta ei liity minuun.

Vierailija
48/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen. Minulla on kaikkea, mitä tarvitsen. Ja se on osoitus siitä, että lapset muistavat päivän ja onnittelevat.

Vierailija
49/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin, että onpas hyvä sumutusyritys. Todellisuudessa mitään elikkoa ei ole ostettu minnekään.

Siitä saa kyllä todisteeksi lahjakirjan.

Vierailija
50/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli joku haluaa kustantaa vuohen kehitysmaahan, se on ok.

Lahja lähimmäiselle on aivan ei asia.

Vierailija
51/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Vierailija
52/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sitä vuohta ei heti teurasteta vaan sillä teetetään kilejä niin että on muutamassa vuodessa iso vuohilauma, ja siitä sitten voidaan ottaa vuohia myös lihaksi. Eivätpähän tarvitse metsästää villieläimiä, kun siellä tunnetusti ammutaan se eläin, mihin osutaan, ja sitten myydään bushmeatina. 

Katsoin äskettäin Simon Reeven dokumentteja, joissa kerrottiin salametsästyksestä lihan takia Afrikassa, ja mietin miksi ihmeessä ihmiset eivät siellä kasvata vuohia metsästämisen sijasta. 

Vierailija
53/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perhe tietää mun olevan persu, enkä anna euroakaan mihinkään ambomaan keräyksiin, joten ei ole mitään pelkoa, että mulle tollasta "lahjaa" annettaisiin.

Pitäisi ollasellainen myrkky jota annettaisiin persuille ja ne kaikki kuolisivat pois. Persuille ja jutskuille. 

Ihana ajatus, ei yhtään persusaastaa missään. 

Sellainen myrkky on keksitty! Gazassa sitä tarjoillaan, mutta tuntuu tehoavan parhaiten vihervassareihin ja paleihin. Niitä joku kolkeettuhatta vähintään jo kylmänä.

Vierailija
54/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tätä on siis nyky äärivasemmiston retoriikka. Sallittavaako?

Vierailija
55/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut voi ajatella että vuohen hankkiminen kehitysmaahan on ok? Ettekö yhtään välitä eläimistä? Ja miten sellaista toimintaa voi muka kutsua hyväntekeväisyydeksi? Sehän on eläimille pahantekoa, julmuutta, rääkkäystä, kärsimystä, väkivaltaa! Ihmisen täytyy olla äärimmäisen julma ja empatiakyvytön jos näitä eläinlahjoja ostaa. 

Vierailija
56/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin miehelle tai kersalle pitkin korvia, turpaan ihan kunnolla. Mies jos kyseessä olisi, saisi nussìa flesua ainakin puoli vuotta.

Todennäköisesti on jo niin tehnytkin.

Vierailija
57/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sitä vuohta ei heti teurasteta vaan sillä teetetään kilejä niin että on muutamassa vuodessa iso vuohilauma, ja siitä sitten voidaan ottaa vuohia myös lihaksi. Eivätpähän tarvitse metsästää villieläimiä, kun siellä tunnetusti ammutaan se eläin, mihin osutaan, ja sitten myydään bushmeatina. 

Katsoin äskettäin Simon Reeven dokumentteja, joissa kerrottiin salametsästyksestä lihan takia Afrikassa, ja mietin miksi ihmeessä ihmiset eivät siellä kasvata vuohia metsästämisen sijasta. 

Niitä vuohia ei kasvateta siellä niin vaan siksi että olosuhteet ovat niin ankarat ja kehnot että kotieläimet kuolevat janoon, nälkään ja tauteihin. Eihän siellä ihmisillä olisikaan mitään hätää jos kotieläimiä pystyttäisiin pitämään siellä elossa. 

Vierailija
58/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afrikassa ja lähi-idässä ei tupata suunnittelemaan kovin pitkälle tulevaisuuteen.

Vierailija
59/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Afrikassa ja lähi-idässä ei tupata suunnittelemaan kovin pitkälle tulevaisuuteen.

Niin, siellä on se " elä hetkessä" mentaliteetti.

Vierailija
60/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut lahjojen perään niin että niitä kaipaisin. Jos joku sellaisen antaisi niin tuo on ihan hyvä idea. Omat lapseni muistavat joskus kukkasin ja se riittää minulle.