Suomen kansa antoi Israelille 12 pistettä.
Israel sai täydet yleisöpisteet Suomen lisäksi Saksalta, Belgialta, Ranskalta, San Marinolta, Ruotsilta, Portugalilta, Alankomailta, Luxemburgilta, Italialta, Britannialta, Espanjalta, Sveitsiltä, Australialta ja muulta maailmalta.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/ac2e14ee-f010-43a7-bff2-024d9d…
Kommentit (450)
Euroviisut ovat nykyään homohyppelöt. Keisterille ihan oikein, että jäi 16:ksi. Voi tätä myötähäpeää, kun se siellä kekkaloi.
Ja ei, en katsonut tapahtumaa. Niin paljon hävetti Suomen puolesta.
En tunne tuollaista "Suomen kansaa", mutta kun on lukenut tätä palstaa, niin ei yllätä. Täältä kun saa hyvän käsityksen siitä, millaista on se osa "Suomen kansasta", jollaisia en itse tunne.
Ja ei, en elä missään vihervasemmistokuplassa (vaikka sellaisiakin ihmisiä kyllä tiedän/tunnen), vaan ihan vaan tavallisten humaanien ja sivistyneiden ihmisten kuplassa. Kun miettii millaisia juttuja tällä palstalla keskimäärin on, niin olen kyllä todella kiitollinen siitä, ettei minun ole tarvinnut koskaan elämässäni tuntea tuollaisia ihmisiä.
Miettikää itse, onko tällä palstalla keskimäärin kuinka sydämellisiä, sivistyneitä, älykkäitä, humaaneja, empaattisia, laaja-alaisia ajattelijoita jne ihmisiä äänessä? Niinpä, ei näy. Sen sijaan täällä on paljon vihaa, vastakkainasettelua, tylyä asennetta milloin mitäkin kohtaan ja yleinen empatiavajaus muihin ihmisiin. Nämä piirteet nyt yhdistyy tietynlaisiin arvoihin, joita tämän palstan kirjoittelijoilla on. En olisi ylpeä.
"Onko todella niin, että monet suomalaiset sitten oikein kannattavat silmitöntä palestiinlaisten kansanmurhaa Gazassa"
Ensinnäkin: miksi määrittelet tapahtuman kansanmurhaksi? Sen määitelmään kuuluu, että jokin taho haluaa tuhota tietyn etnisyyden/uskonnon/jne. edustajat tämän heidän ominaisuutensa vuoksi. Miksi Israel sitten antaa Länsirannan palestiinalaisten olla rauhassa, jos haluaa ennen kaikkea tuhota heidät kansana? Voisiko syy myös olla se, että hamas ei vaikuta Länsirannalla?
Lisäksi: voitko laittaa minulle tarkemmat linkit ja perustelut, miksi Israeli toimii "silmittömästi". Olen itse hämmentynyt tästä, että kukaan ei määrittele tarkemmin että mikä Israelin sotimisessa on vikana, syytetään vain jostakin "silmittömyydestä"?
Pyyntö kuitenkin: älä laita lähteiksi Hamasin ilmoittamia kuolinmääriä tai tapahtumakuvauksia. En pidä terroristijärjestöä luotettavana tiedonlähteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pellen tekivät itsestään:
-Windows95man, kun ulisi osallistumisesta.
-Käärijä, joka ei suostunut lukemaan ääniä, kun ei "tuntunut" oikealta.
-Suomen lehdistö, esim. Mari Pudas, joka haukkui Israelia äänestäneitä aikuislapsiksi.
En tajua, miksi tuo Mari Pudas on tuolla kirjoittelemassa, kun yrittää selvästi manipuloida ihmisiä mukaan tähän vasemmistoagendaan.
Suomen kansa näytti, että ei onneksi mene tuollaiseen mukaan.
Onko raa'an kansanmurhan vastustaminen todella vain "vesemmistoagenda"? Ei ole. On silkkaa valehteua väittää tuollaista.
Vai onko todella niin, että koska palestiinalaiset siviilit ovat muslimeja, niin pesujen mielestä kansanmurha heitä kohtaan onkin sitten ok, jopa hyvä ja ilakoitava asia..järkyttävää.
"Suomen kansa" ei myöskään ole pieni lauma poliittisesti agitoituneita empatiakyvyttömiä euroviisuäänestäjiä, jotka jostain kumman syystä (em.syy?) kannattavat kansanmurhaa ja äänestävät siksi Isralia. Mut hei, eihän empatia kuulu poitiikkaan.. Yksinkertaisesti säälittävää toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Suomen lehdistö, esim. Mari Pudas, joka haukkui Israelia äänestäneitä aikuislapsiksi.
En tajua, miksi tuo Mari Pudas on tuolla kirjoittelemassa, kun yrittää selvästi manipuloida ihmisiä mukaan tähän vasemmistoagendaan.
Suomen kansa näytti, että ei onneksi mene tuollaiseen mukaan.
Onko raa'an kansanmurhan vastustaminen todella vain "vesemmistoagenda"? Ei ole. On silkkaa valehteua väittää tuollaista.
Vai onko todella niin, että koska palestiinalaiset siviilit ovat muslimeja, niin pesujen mielestä kansanmurha heitä kohtaan onkin sitten ok, jopa hyvä ja ilakoitava asia..järkyttävää.
"Suo
Sinullekin: miten perustelet, että kyseessä on "raaka kansanmurha"? Missä tällaiseen viittaavaa tietoa on julkaistu? Miksi olet tuota mieltä? Kiinnostaisi aidosti tietää.
Hei hei, te Hamasmieliset!! Eikö Palestiina itse aloittanut nyt käytävää sotaa? Eikö Hamas hyökännyt ensimmäisenä Israelin kimppuun?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä olla suomalainen! Viimeinkin olemme hyvän puolella sen ummehtuneen "puolueettomuuden" sijaan.
Voi sinua ääliötä, kunpa tietäisit kuin j ut k u T halveksivat sinua, heidän mielestään et ole edes ihminen, olet sika.
Ja sinä olet antisemitisti.
Minä ainakin vihaan juutalaisia kaikesta siitä pahasta, mitä tuovat tähän maailmaan. Saatanallinen kansa.
Mitä pahaa he ovat tuoneet? Aika paljon ovat saaneet mm Nobel-palkintoja. Kuinka paljon muslimit ovat niitä saaneet?
J u u talaiset ovat saaneet nobeleita kun ovat niitä itselleen myöntämässä ja ehdottamassa. Muutenki
"J u u talaiset ovat saaneet nobeleita kun ovat niitä itselleen myöntämässä ja ehdottamassa. Muutenkin j u u talaisten "menestys" perustuu etniseen nepotismiin, korruptioon, mafiatoimintaan sekä toisten taloudelliseen hyväksikäyttöön."
Höpö höpö. Eivätkä ole. Kaikki palkinnon saajat ovat saaneet ne ihan aiheesta. Einsteinkin palkittiin vain jonkun tuomaristossa olleen juutalaisen myötävaikutuksen vuoksi?
Vassareiden mielestä Israel paha mutta silti ovat juutalaisten hallitseman median mädättämiä ja ajavat heidän etujaan tajuamatta, että nämä juutalaiset ovat samoja rottia kuin Israelilaiset. Ja samaan aikaan oikeiston mielestä median mädätys paha mutta muna pystyssä tukevat Israelia tajuamatta että Israelilaiset on samaa porukkaa kuin mädätystä tekevät juutalaiset. Molemmat ovat nyt juutalaisten muna suussa eivätkä edes tajua että heillä heillä on oikeasti yksi ja sama vihollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nuo Palestiina-aktivistit lopettaisivat nyt painostuksensa ja mölyämisensä, kun tajuavat, että kansa ei ole heidän puolellaan.
Suomen kansa on puhunut: 12 pistettä Israelille.
Nyt paleaktivistit pois sieltä Porthanian edestä estämästä työssäkäyvien ihmisten sisäänkäyntiä.
Ei ole kansan tukea näille, joten ei voi estää yliopiston normaalia toimintaa.
Juuri näin. Telttaleiri pois nyt sieltä Porthanian edestä. Sen tarkoituksena oli se, että Helsingin yliopisto katkaisisi tutkimusyhteistyön israelilaisten yliopistojen kanssa.
Nyt kansa on näyttänyt, että me pidämme Israelista ja haluamme jatkaa yhteistyötä.
Jos Helsingin yliopisto nyt lopettaisi yhteistyön, se toimisi kansan tahtoa
"Tämä oli itse asiassa todella juttu, että Palestiina-aktiivit eivät voi enää esiintyä "kansan" äänenä.
Kansan ääni on vahvasti Israelin puolella, kuten äänestystulos osoittaa. Jos joku muuta väittää, niin sitten todistustaakka numeroineen on sillä puolella."
Kyllä se todistustaakka numeroineen on sillä puolella. Mikään "kansa" ei ole äänestänyt, vaan joukko Israelin kannattajia, euroviisuissa, haloo. Kuinka iso luku olisi numeroina ja prosenttiosuutena kansasta? Niinpä. Tiedät kyllä itsekin, että osuus on mitätön. Ja mikä se sellainen äänestys muutenkin on, että vain toista vaihtoehtoa voi äänestää, jos siis äänestys oli poliittinen kannottatto Israelin toiminen puolesta vs. niitä vastaan.
(Osa äänesti myös ihan normaalisti epäpoliittisesti sitä Israelin kapaletta.)
Epäselväksi jäi miksi suomalaiset antoivat täydet pisteet moskovalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
"Onko todella niin, että monet suomalaiset sitten oikein kannattavat silmitöntä palestiinlaisten kansanmurhaa Gazassa"
Ensinnäkin: miksi määrittelet tapahtuman kansanmurhaksi? Sen määitelmään kuuluu, että jokin taho haluaa tuhota tietyn etnisyyden/uskonnon/jne. edustajat tämän heidän ominaisuutensa vuoksi. Miksi Israel sitten antaa Länsirannan palestiinalaisten olla rauhassa, jos haluaa ennen kaikkea tuhota heidät kansana? Voisiko syy myös olla se, että hamas ei vaikuta Länsirannalla?
Lisäksi: voitko laittaa minulle tarkemmat linkit ja perustelut, miksi Israeli toimii "silmittömästi". Olen itse hämmentynyt tästä, että kukaan ei määrittele tarkemmin että mikä Israelin sotimisessa on vikana, syytetään vain jostakin "silmittömyydestä"?
Pyyntö kuitenkin: älä laita lähteiksi Hamasin ilmoittamia kuolinmääriä tai tapahtumakuvauksia. En pidä terroristijärjestöä luotettavana tiedonlähteenä.
Etkö todella ole lukenut yhtään aiheesta ja Gazan siviliien asemasta tässä sodassa mistä tahansa yleisestä mediasta. Ensi alkuun voidaan aloittaa siitä, että tuhotaan kaupungit kouluista, sairaaloista ja ihan kaikesta lähtien kaikki välittämättä että siellä on pääasiassa siviilejä. Sitten ei ole vettä ei ruokaa ei mitään. Israel ei päästänyt edes avustusjärjestöjä pitkään aikaan alueelle, että sen verran edes pidettäisin taukoa jne jne. Sanotaan että Hamas on siellä siviilikohteiden joukossa, eikä välitetä yhtään, päinvastoin, että pääasiassa sitten täysin armotta tuhotaan siviilejä. Missä uutispimennossa sinä olet oikein elänyt, etkö viitsisi edes alkeita ihan itse googlettaa. Mistä tahansa luotettavasta lähteestä löytyy paljon asiaa. Joka uustisissa tuosta on kerrottu alusta lähtien, YLEstä iltalehtiin jne. Ein kannata tulla tänne kommentoimaan, jos ei tiedä asiasta edes perusfaktoja ja alkeita. iten niin kukaan ei määittele, joka tuutissahan näistä saa lukea, silmät vaan auki.
Jos täysin armotta tuhotaan siviilejä (vaikka oikea kohde olisi Hamas), jo n. 30 000 kuoloinuhria ja moninkertainen määrä haavoittuneita ja valtavasti muuta kärsimystä, niin voidaan jo ihan perustellusti puhua kansanmurhasta. Etkä tiedä tuon alueen historiasta ja uskoinnoista, etnisestä taustasta yms. myöskään yhtään mitään? Kaikkihan tuolta nyt pistetään maantasalle, siviiikohteet, ihmiset muassaan. Israel ei suostu rauhaan, sille kelpaa vain että kaikki tuhotaan ensin.
En ole Hamasin "puolella", he ovat tehneet myös hirveyksiä, mutta tuo armoton siviilien lahtaaminen nyt Gazassa on vain yksinkertaisesti väärin, jopa sotimisen mittapuulla.
Ei ole kansanmurhaa vaan sota! Sota,josta arabit voivat kiittää terroristipoikiaan ja veljiään!!
Siinä on syy kärsimykseen!
Demokratia toimii niin kuin sen pitääkin! Näin toimisi myös Suomi!!!
Älyttömät terrorismin ystävät,pitäkää varanne!!!
Olen aika onnellisessa asemassa kun ei kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Hei hei, te Hamasmieliset!! Eikö Palestiina itse aloittanut nyt käytävää sotaa? Eikö Hamas hyökännyt ensimmäisenä Israelin kimppuun?!
Ei. Ota selvää historiasta, tämä on sota on alkanut useita vuosikymmeniä sitten. En ole "Hamasilainen".
Kyseessä on musiikkikilpailu, aika kuvaavaa että yksi kisojen paras esitys ja kappale sai juryltä noin vähän pisteitä. Kertoo vain minkälaisia paskahousuja suurin osa ihmisistä on, lynkkausjoukko vaiensi pelkurit jotka eivät uskaltaneet antaa pisteitä Israelille.
Olen aina tiennyt että ihmiset on raukkamaisia pelkureita, Euroviisut vain vahvisti käsitykseni. Israel olisi ansainnut voiton, se olisi ollut ihan oikein näille koulukiusaajille ja muille kpäille.
Vierailija kirjoitti:
Fasismi elää ja voi hyvin Suomessa.
Fasismi? Että kannattaa juutalaisia? Nyt menevät kyllä asiat sinulla pahasti sekaisin.
Taitaa se pahin nazzismi elää vasemmistoleirissä, kun vastustavat juutalaisia. Eikös se näin mene. Nazzitkin olivat kansallis SOSIALISTEJA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä osoittaa, että Käärijän ja Keisterin ei olisi kannattanut kuunnella noita vassarimekastajia.
Suurin osa kansasta on Israelin puolella.
Käärijästä meni täysin maku, kun rupesi hänkin politikoimaan.
No nyt sitten menettää paljon keikkoja, kun voi esiintyä vain vassaribileissä.
Samaan tapaan kuin aikanaan kulttuuriministeri Sampo Terho ei voinut ojentaa Aku Louhimiehelle yleisön palkintoa, vaan palkintoa ojentamaan piti etsiä toinen henkilö. No, myöhemmin Sampo Terhosta ei ole paljon kuultu, Louhimies tekee elokuvia edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen näin. Israel voisi tehdä kansanmurhan viikossa, ei jäisi jäljelle yhtikäs mitään. Sen sijaan ovat jahdanneet ter.r.rpristeja luolista ja piilopaikoista. Harmillista että palestiinalaiset eivät ole uskaltaneet nousta kapinaan vaikka kärsineet Hamasin vallan aikana posketttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Suomen kansa", Suomen venäläiset tätä äänesti.
Pöllö. Tiedoksesi, että Venäjä on palestiinalausten ja Hamasin puolella Israelia VASTAAN. Venäjän yksi informaatiovaikuttamistavoite on Euroopassa levittää Israelin vastaista propagandaa. Hyvin on näköjään mennyt läpi tietämättömille.
Tietenkin. Samat arvot: länsimainen demokratia, vapaa markkinatalous, sananvapaus sekä uskonnonvapaus eivät istu näiden aatemaailmaan. Myös seksuaalivähemmistön ahdistelu ja lynkkaaminen kuuluu kuvaan.
Kiitos hyvästä kommentista!
Israelin viisuedustajan kohtelu on ollut todella ala-arvoista, suorastaan koulukiusaamista.
Häpeäisivät aikuiset ihmiset. Ja häpeä Käärijä, että osallistuit kiusaamiseen.
Onneksi Hollannin kansa antoi Golanille täydet, vaikka Hollannin edustaja käyttäytyikin huonosti.