HUS:issa ei ole rahasta pulaa: joku pomo saa 70 000 euron työsuhdeauton
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bb8376c8-8c7d-490a-b69e-5da082ac…
Ei taida olla perus sairaanhoitajalle menossa tuo auto.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi ei voi ajella esim käytetyllä ladalla?
Niinpä. Putinillakin on vain Lada ja peräkärry.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on maailman vähiten korruptoitunut maa.
On joo, mutta demarisyövän pahiten saastuttama maa maailmassa. Kuten tämäkin osoittaa. RAHAA _ O N !!!!! (ainakin muilla on, josta nämä demaripirut sitten varastavat *anteeksi, verottavat* ne maan tapaansa sitten)
Tälläiset maailman vähiten korruptoituneet "maan tavat" taas tällä kertaa....
Vierailija kirjoitti:
Haussa ei ole mikä tahansa auto, vaan Ford Mustang Mach-E 98 kWh 487hv AWD GT. Fordin asiakashinnaston mukaan autoveroton suositushinta kyseiselle mallille on reilu 70 000 euroa. Husin kilpailutetun työsuhdeauton hankintahinta ei saa ylittää 60 000 euroa. Hinnan tulee sisältää varusteet, muttei arvonlisäveroa.
Hyvä profit. Arvo putoaa kuin kivi.
Ei sillä ole demareille mitään väliä, veronmaksajat kustantaa demarisioille niiden sikailut. Mitä enemmän saadaan hussutettua MUIDEN eli veronmaksajien rahoja, sitä isompi meriitti demarisikojen CV :hen.
RAHAA ON!
Se että keille kaikille sitä rahaa sitten piisaa, se onkin jo ihan toinen juttu.
Leasing-sopimuksella.
Ja kyseinen työsuhdeauton saaja saa itse sanoa, millaista autoa haluaa ajettavakseen.
Autoetu vapaa, se edun arvokin sanottiin siinä uutisessa, en mene tsekkaamaan, mutta muistinvaraisesti sanottuna taisi olla reilu tonni - 800 euroa.
Ei sunkas se ole bergenström itse kun sitä autoetua on nyt saamassa?
Siis jo on pröystäilevä tyyppi.... kuka sitten sen edun saaja sitten onkaan. Annetaanko niitä etuja myös HUS-yhtymän valtuustoissa ja hallintoelimissä työskenteleville?
Niin no, eihän siellä taida enää olla kuin hallintoa, on unohtunut se että siellä ollaan hoitamassa potilaita. Niinkuin myös näillä hyvinvointialueilla. Hallinto nielee niin järkyttäviä summia ettei rahat riitä enää siihen potilaiden hoitoon. Ja kuka sitä nyt omaa työpaikkaansa saneeraisi pois. On paljon kivempaa vähentää leikkaussaleja ja petipaikkoja kuin omaa palkkaansa ja etuuksiaan. Tämä nykymeininki sairasnhoidossa saa melkein voimaan pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"HUS-kuntayhtymän palveluksessa oli vuonna 2019 yhteensä 26 536 henkilöä"
Ei yhtään ihme jos noin isossa organisaatiossa on korkeassa virassa olevia johtajia. Työsuhdeauto on hyvin normaali tapa palkita avainhenkilöitä.
Se on normaali tapa houkutella avainhenkilöitä. Jos halutaan päteviä johtajia, työpaikassa on oltava veto- ja pitovoimaa.
No heh sulle. Luuletko, että HUS tekee tulosta hallintohimmelillään? Lisää varmaan hallinnon veto- ja pitovoimaa, mutta miten lie työn suorittajatasolla? No, heh toisenkin kerran.
Pitäähän siitä veroja sentään maksaa sen pomon itsensä. Ei se mikään ilminen ole. Eri asia onko tarpeen hankkia työsuhdeautoiksi tuon hintaluokan autoja julkiseassa organisaatiossa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän siitä veroja sentään maksaa sen pomon itsensä. Ei se mikään ilminen ole. Eri asia onko tarpeen hankkia työsuhdeautoiksi tuon hintaluokan autoja julkiseassa organisaatiossa.
Luuletko tosiaan että demareilla mitään häpyä olisi? Neukkulan perillisiä alenevassa degeneroituneessa polvessa kun ovat, niin elostelu ja sikailu ihan 1 = 1 :teen venäläistä meininkiä.
Se on sille ihan sama mitä se maksaa, kunhan maksaa paljon eikä eliittiin kuulumattomilla saa olla varaa sellaiseen. Mitenpä eliitti-elostelevat demarit muuten erottaisi tavan tallaajista?
HUSissa on pulaa parkkipaikoista eikä hoitsut pääse töihin sairaaloihin. Onko ongelmalle tehty mitään?
Löytyykö Ford Mustangin hamuaja tästä joukosta:
https://www.hus.fi/tietoa-meista/hallinto-ja-paatoksenteko/johtoryhma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosiaan että demareilla mitään häpyä olisi? Neukkulan perillisiä alenevassa degeneroituneessa polvessa kun ovat, niin elostelu ja sikailu ihan 1 = 1 :teen venäläistä meininkiä.
Se on sille ihan sama mitä se maksaa, kunhan maksaa paljon eikä eliittiin kuulumattomilla saa olla varaa sellaiseen. Mitenpä eliitti-elostelevat demarit muuten erottaisi tavan tallaajista?
Anteeksi mitä? Onko sinulla jotain salattua tietoa, poliittisista suuntauksista näitten HUS-johtajien suhteen tai peräti puolueen jäsenkirjoista?
Vierailija kirjoitti:
Täysi työsuhdeautoetu nostaa nimellispalkkaa, eli nostaa myös eläkekertymää siltä ajalta roimasti, mikä autoetu on käytössä. Näillä pelataan pomoille isot eläkkeet. :/ Sairasta, kun samalla työntekijöille ei muka ole varaa maksaa isompaa liksaa ja perustason työntekijöistä (sairaanhoitajat, laitoshuoltajat, terapeutit jne) on huutava pula kun HUS:n tarjoama palkka ei kiinnosta (minimi-TES, ei neuvotteluvaraa).
'Tulijoista on jonoa Tullipuomiin asti!...'
Eivät vaan sieltä korkeuksistaan huomaa, että jono kulkee poispäin.
Vierailija kirjoitti:
HUSissa on pulaa parkkipaikoista eikä hoitsut pääse töihin sairaaloihin. Onko ongelmalle tehty mitään?
Missä universumissa oikein elät, jos kuvittelet että sairaanhoitajat tai niiden työpaikalle pääsy olisi minkään sortin prioriteetti HUSsissa? Tai missään muussakaan pahoinvointialueella? Prioriteettihan on, saada eliittirälssille mahdollisimman monta rahakasta loisintapaikkaa *työpaikkaa* ja niihin mahdollisimman hyvät edut, mm. mahdollisimman kalliit työsuhde sähköautot sekä niille parkkipaikat Loordien erillisten sisäänkäyntien välittömään läheisyyteen latauspaikkoineen *nämä Loordithan ei alennu mistään työläisten käynti-ovesta kulkemaan, että pysyy vissi ero tavan köyhien ja eliitin välillä*, jotta autolta on mahdollisimman lyhyt matka herrahissiin jolla noustaan hallintokerrokseen mussuttamaan kokousviineriä vähintään 20.000€/kk liksalla. Näinhän se menee sairaala-sarjoissa televisiossakin, ja totta kai se pitää täälläkin olla silleen oikeassa elämssä.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot sikailee HUS:n johdossa. Luulisi, että pitäisi olla alan ammattilaiset johtotehtävissä, eikä sirkuspellet.
Niin kuin tiedämme nyttemmin, pellet pääsevät pitkälle tässä yhteikunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö Ford Mustangin hamuaja tästä joukosta:
https://www.hus.fi/tietoa-meista/hallinto-ja-paatoksenteko/johtoryhma
Minulla hävisi lompakko taskusta ja tunsin vieraan käden toisessa taskussani kun aukaisin tuon sivun. Sen verran kerkesin katsoa että tuulitakin kahina kuului ulko-ovelta taskuvarkaan juostessa karkuun, ja selässä sillä vilahti SDP :n logo.
En voi väittää olevani millään tavalla yllättynyt, että näin kävi kun tuon linkin aukaisi.
Todennäköisesti ko henkilöllä on jo HSL:n vapaakortti, se olisi riittävä, eihän hussilla ole edes parkkipaikkoja.
Itse asiassa tuossa jutussa sanotaan että auton hinta ei saa ylittää 60 tuhatta. Ja kun kyseeessä on leasing auto niin HUS ei todellakaan maksa siitä kuuttakymppiä vaan ainoastaan leasing maksut.
Ja jos HUS:n autoetu on sen tyyppinen että työntekijä saa vähemmän rahapalkkaa kun ottaa työsuhdeauton niin kallis työsuhdeauto voi tulla firmalle jopa halvemmaksi koska leasing autosta ei tarvitse maksaa kaikkia sivukuluja mitä rahapalkasta menee.
Itse olen yksityisellä sektorilla keskijohdossa töissä ja oma leasing autoni maksaisi kaupassa 65 tuhatta. Auton leasing maksu on noin 900€ /kk ja maksan siitä itse 35% eli 315€. Auto on käyttöetuauto eli maksan itse polttoaineen. Työnantajan maksettavaksi jää 585€ mutta koska omavastuuosuus pienentää rahapalkkaani niin hienon työsuhdeautoni todellinen kustannus työnantajalle on noin 185€/kk (ennen km korvausten huomiointia)
Lisäksi tulee se hyöty firmalle, että koska minulla on työsuhdeauto niin en saa kilometrikorvauksia autolla tehtävistä työajoista. Työajoja minulle kertyy noin 500km ja ilman työsuhdeautoa 500km työajoista korvattaisiin 285€, mutta kun käytössä on työsuhdeauto niin korvaus on vain 105€. Eli firman eduksi tuli vielä ylimääräiset 180€ säästöä.
Näin olleen kun kaikki ynnätään niin 65000€ maksavan hienon työsuhdeautoni todellinen kustannus yritykselle on 5€/kk!
Repikää siitä, kateelliset.
Vierailija kirjoitti:
Vähentääkö HUS:ssa autoetu palkkaa vai ei?
EI se VÄHENNÄ palkkaa koskaan. Palkka on aina BRUTTOPALKKA ja se lasketaan RAHAPALKKA + Luontoisedut. Verot lasketaan aina bruttopalkasta ja vähennetään rahapalkasta. Toisin sanoen luontoisedut AINA vähentävät nettopalkkaa kun osa bruttopalkasta tulee noina etuina eikä rahana.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tuossa jutussa sanotaan että auton hinta ei saa ylittää 60 tuhatta. Ja kun kyseeessä on leasing auto niin HUS ei todellakaan maksa siitä kuuttakymppiä vaan ainoastaan leasing maksut.
Ja jos HUS:n autoetu on sen tyyppinen että työntekijä saa vähemmän rahapalkkaa kun ottaa työsuhdeauton niin kallis työsuhdeauto voi tulla firmalle jopa halvemmaksi koska leasing autosta ei tarvitse maksaa kaikkia sivukuluja mitä rahapalkasta menee.
Itse olen yksityisellä sektorilla keskijohdossa töissä ja oma leasing autoni maksaisi kaupassa 65 tuhatta. Auton leasing maksu on noin 900€ /kk ja maksan siitä itse 35% eli 315€. Auto on käyttöetuauto eli maksan itse polttoaineen. Työnantajan maksettavaksi jää 585€ mutta koska omavastuuosuus pienentää rahapalkkaani niin hienon työsuhdeautoni todellinen kustannus työnantajalle on noin 185€/kk (ennen km korvausten huomiointia)
Lisäksi tulee se hyöty fi
Kyllä pitää maksaa IHAN KAIKKI sivukulut. Sillä autoedulla on verotusarvo ja se lisää bruttopalkkaa verotusarvon edestä ja bruttopalkasta lasketaan ne palkan sivukulut.
Haussa ei ole mikä tahansa auto, vaan Ford Mustang Mach-E 98 kWh 487hv AWD GT. Fordin asiakashinnaston mukaan autoveroton suositushinta kyseiselle mallille on reilu 70 000 euroa. Husin kilpailutetun työsuhdeauton hankintahinta ei saa ylittää 60 000 euroa. Hinnan tulee sisältää varusteet, muttei arvonlisäveroa.
Hyvä profit. Arvo putoaa kuin kivi.