HS: Asiantuntijaraadit varmistivat, ettei Israel voittanut Euroviisuja
Israel sai asiantuntijaraadeilta vain 52 pistettä. Niin vähällä pistemäärällä Euroviisujen voittaminen on liki mahdotonta, kirjoittaa HS:n kulttuuritoimittaja Juuso Määttänen.
15 maata anto Israelilla täydet yleisöpisteet.
Euroviisuissa puolet pisteistä tulee kunkin maan asiantuntijaraadeilta, jotka koostuvat viidestä musiikkialan ammattilaisesta. Raatien tehtävänä on arvioida esityksistä muun muassa laulusuoritusten onnistuneisuutta, kappaleiden omaperäisyyttä ja esitysten vaikuttavuutta. Tarkkaan annettujen kriteereiden ulkopuolisilla tekijöillä ei saisi olla vaikutusta raatien antamiin pisteisiin.
Meni totaalisesti maku euroviisuista.
Suomen ammattiraadissa istui mm. laulaja Sanni
Kommentit (533)
Vierailija kirjoitti:
Äärioikeistoa ja kaikenkarvaisia n zzeja harmittaa kun Israel ei sitten voittanutkaan, vaikka euroja pumpattiin ja pumpattiin puhelinäänestykseen?
Pysähdy hetkeksi miettimään mitä tulit juuri sanoneeksi.
Nasseja harmittaa kun Israel EI voittanut.
Lue vielä kerran uudelleen mitä juuri tulit sanoneeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Hamas on onnitunut saamaan ison joukon ihmisiä kääntymään Israelia vastaan"
Israel - Miehittäjä, joka tappanut yli 15 000 lasta, kymmeniä tuhansia rampautunut loppuelämäksi, kokonaisia sukuja murhattu. Tämä kaikki vuosikymmeniä jatkuneen etnisen puhdistuksen päälle.
Eiköhän Israel ole ihan itse kääntänyt ihmiset itseään vastaan.
Eivät ihmiset ole Israelia vastaan. Se nähtiin jo yleisöäänestyksessä. Vain aivottomat vasurit vihaavat Israelia, eivätkä edes tajua olevansa itse niitä joka puolella näkemiään n.a.t.s.e.j.a.
Vierailija kirjoitti:
Israel - Miehittäjä, joka tappanut yli 15 000 lasta, kymmeniä tuhansia rampautunut loppuelämäksi, kokonaisia sukuja murhattu. Tämä kaikki vuosikymmeniä jatkuneen etnisen puhdistuksen päälle.
Vuosikymmeniä jatkuva entinen puhdistus? En tiennytkään, että sellaiseksi määritellään 10 vuodessa 40% kasvanut väkiluku (Gazalaisten määrä lisääntynyt tällä vauhdilla).
Itse olin hyvin tyytyväinen kun näin A P A R T H E I D -hallinnon edustajien putoavan kärjestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin hyvin tyytyväinen kun näin A P A R T H E I D -hallinnon edustajien putoavan kärjestä.
K a n s a n m u r h a ei oikein istu Euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko tietosi hamasin "terveysministeriöltä"? Yhtä laadukasta tiedonvälitystä kuin mv-lehdellä. Olet pelle.
Nuohan tietää paremmin kuin se niiden äärioikeisto, mitä siellä mv lehdessä lukee
Miksei Venäjä järjestä omia Intervision laulukilpailujaan r a s i s t e i l l e ja k a n s a ne u r h a a n syyllistyneille sotarikollisille. Israel voisi osallistua niihin.
Jo palstan palejankkaajista ymmärtää miten kusessa Israel on näiden kanssa. Koulutuksen ja tiedon tasoero on niin valtava. Mutta valhetta ja vihaa piisaa vaikka lampaille syöttäis. Huokaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K a n s a n m u r h a ei oikein istu Euroviisuihin.
Eihän siellä Palestiina ollutkaan edustettuna omine kansanmurha-aatteineen.
Vierailija kirjoitti:
Äärioikeistoa ja kaikenkarvaisia n zzeja harmittaa kun Israel ei sitten voittanutkaan, vaikka euroja pumpattiin ja pumpattiin puhelinäänestykseen?
Nazzeja harmittaa kun juutalaiset eivät voittaneet Jaahas jaahas. Onko aineet tuhonneet pääsi, jihadistien palvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmeniä jatkuva entinen puhdistus? En tiennytkään, että sellaiseksi määritellään 10 vuodessa 40% kasvanut väkiluku (Gazalaisten määrä lisääntynyt tällä vauhdilla).
On kunnia synnyttää Hamasille lapsikilpiä, jihadin asialla ollaan. Länkkärit rakastaa lapsia niin se on välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Venäjä järjestä omia Intervision laulukilpailujaan r a s i s t e i l l e ja k a n s a ne u r h a a n syyllistyneille sotarikollisille. Israel voisi osallistua niihin.
Jihadisteja palvovat antisemitistinatsit kuten sinä ja muut vasssrit voisitte painua jonnekin autiolle saarelle yhdessä rakastamienne terroristien kanssa pilaamasta Eurooppaa. Miltä kuulostaa?
Israel olisi ollu hankala paikka järjestää ensi vuoden kisoja. Mahdoton, oikeastaan. Ja Sveitsi oli kyllä raikkaampi kappale, sitä olisin äänestänyt, jos ylipäätään olisin äänestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtava määrä eurooppalaisia on sinun mielestäsi äärioikeistolaisia, pelle? Tuliko mieleesi lainkaan, että oman sairaan kuplasi ulkopuolella tavalliset ihmiset eivät kannata jihadismia ja juutalaisvihaa. Ääni Israelille oli ääni näitä vastaan.
Israel on siirtolaiskolonisalistinen miehittäjä, joka suorittaa avointa kansanmurhaa Gazassa, historiallisen etnisen puhdituksen päälle, joka jatkuu toki muilla miehitetyillä palestiinalaisalueilla.
Jos kiinnoostaa äärioikeiston ja Israelin suhde, kannattaa aloittaa vaikka R. Spencerin (jenkki na zi) haastattelusta Israelin TVssä. Spencer ihannoi Israelin etno-nationalistista, ultrarasistista, militarisoitua projektia ja haluaa saman "valkoisille". Kyllä äärioikeisto äärioikeiston tunnistaa.
Puoletoimiston trollit yrittävät selittää nykyajan politiikkaa 40-luvun viitekehyksestä käsin. Nykyään äärioikeisto, konservatiivikristityt, Israelin hallinto, Venäjän hallinto ja Donald Trumpin kannattajat ovat suurin piirtein saman ideologian kannattajia.
Ainoa oleellinen jakolinja politiikassa on demokratian ja ei-demokratian välillä. Perussuomalaiset ja muu äärioikeisto sekä Venäjän ja Israelin hallinto edustavat ei-demokraattista suuntausta.
On täällä kyllä ala- arvoisia kommentteja ja muiden solvaamista.
Itse pidin Israelin kappaleesta ja laulajan äänestä. Ja äänestinkin ihan solidaarisuussyistä Edeniä. Olen käynyt Israelissa pari kertaa koska kulttuurit ja arkeologiset kohteet ovat lähellä sydäntäni. Kiinnostuin maasta ja kävin visiitillä, on selvääkin selvempää ettei ihmiset tiedä maasta paljonkaan. Ja ärsyttää väärät väitteet.
En ole poliittisesti äärilaitaa, enemmänkin siellä demarien oikealla laidalla. Hämmentää miten paljon meikäläistenkin porukoilla on harhaista käsitystä Israelista. Äkkiä ihmiset omaksuvat lauseita joilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Aina sanon että menkää ihmeessä käymään, silmät saattavat aueta. Näette huikean maan jolla korkea koulutustaso ja kielitaito ja monikulttuurillinen rento ilmapiiri, kaunis luonto ja ihana ilmasto. Ja laaja maan kattava kirjastolaitos, huippuyliopistot jne.
Vierailija kirjoitti:
On täällä kyllä ala- arvoisia kommentteja ja muiden solvaamista.
Itse pidin Israelin kappaleesta ja laulajan äänestä. Ja äänestinkin ihan solidaarisuussyistä Edeniä. Olen käynyt Israelissa pari kertaa koska kulttuurit ja arkeologiset kohteet ovat lähellä sydäntäni. Kiinnostuin maasta ja kävin visiitillä, on selvääkin selvempää ettei ihmiset tiedä maasta paljonkaan. Ja ärsyttää väärät väitteet.
En ole poliittisesti äärilaitaa, enemmänkin siellä demarien oikealla laidalla. Hämmentää miten paljon meikäläistenkin porukoilla on harhaista käsitystä Israelista. Äkkiä ihmiset omaksuvat lauseita joilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Aina sanon että menkää ihmeessä käymään, silmät saattavat aueta. Näette huikean maan jolla korkea koulutustaso ja kielitaito ja monikulttuurillinen rento ilmapiiri, kaunis luonto ja ihana ilmasto. Ja laaja maan kattava kirjastolaitos, huipp
Mitä tarkoitat meikäläisten porukoilla?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oleellinen jakolinja politiikassa on demokratian ja ei-demokratian välillä. Perussuomalaiset ja muu äärioikeisto sekä Venäjän ja Israelin hallinto edustavat ei-demokraattista suuntausta.
Juuri tätä puoluetoimiston trollit yrittävät hämärtää jankkaamalla kaikenlaisista mielikuvitusryhmistä.
Saatko tietosi hamasin "terveysministeriöltä"? Yhtä laadukasta tiedonvälitystä kuin mv-lehdellä. Olet pelle.