Mitä ruokaa tekisit, jos pitäisi tehdä vaikutus deittikumppaniin?
Moi kaikki,
Olen sopinut treffit yhden tosi kivan ja kauniin tytön kanssa ja haluaisin tehdä häneen vaikutuksen kokkaamalla jotain herkkua! Ongelmana on vaan et en oo mikään masterchef, joten kaipaisin nyt teiltä vinkkejä.
Mitä ruokaa tekisit, jos sun pitäisi tehdä vaikutus deittikumppaniin? Mitä sellaista kannattais kokata, mikä ois samaan aikaan hyvää ja helppoa, ja näyttäis siltä et on nähny paljon vaivaa? Ja mitä sellasii sudenkuoppia kannattaa välttää, mitkä voi ollakatastrofi treffi-illallisella? 😅
Niin ja jos on hyviä meemireseptejä heittää, niin antaa tulla! Mut kyl mä haluun, et se ruoka on oikeesti hyvääki, eikä vaa sellast perus makaroonilaatikkoo.
Laitan sit kuvii lopputuloksesta! 😄
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Pottuperuinota ja kermaista maksamakkarakastiketta.
Onko tämä ihan oikea ruoka? Googletin maksamakkarakastiketta ja resepti johti vauva.fi-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää yhdessä, smash burgereita. Et tarvitse kuin salaattia, tomaattia, sipulia, hyvää naudanlihaa, juustoa, jonkun soosin ja sämpylät.
Jos on hyvät henkilökemiat, tuo on hyvä idea. Ei tarvitse olla mitään erityisen hienoa kunhan on tekemistä käsille. Olettaen että toinen innostuu.
Ihan kiva kokata toiselle mutta tuo nyt on ihan hypeä, ei sillä "aterialla" toista kyllä osteta, rumasti sanottuna. Jos taas löytyy olo että tämän kanssa on helppo olla, niin sitten ei myöskään näytellä tai pelata pelejä, mitä kaikki nämä "tule vaikuttumaan tekemästäni herkkuruuasta etc.." -ovat.
MIkäs se yksi sanonta oli wine, dine and 69 her. No, miettikääpä ihan itse, onnistuuko yhdenkään normaalin tolkun naisen kanssa.
Kai siihen pitäisi olla sen verran tutustunut, että tietää onko hän makkara- vai salaattimies.
Pyttipannua kananmunalla, kukapa ei sinapista ja ketsupista tykkäisi! Joo joo rasvaista jne.
Mielestäni risotto on melko helppo onnistua, tosin pidän pidempään keitetystä riisistä. Ravintoloiden risotto on turhan "al dente", eli kovaa.
No tuota, mieti mitä itse osaat tehdä, aina se eka kerta ei mene putkeen jos yrität jotain uutta ja erikoista. Toki voi myös onnistua todella hyvin.
Jos ei ole mikään kurmeekokki, niin ehkäpä kokkailu kannattaa pitää yksinkertaisena.
Miksi ette kokkailisi yhdessä, siinähän samalla tutustuu. Ja oletkin vaikka tehnyt osan ruoasta jo valmiiksi, esim alkuruoan tai jälkkärin ja teette siis osan yhdessä.
Tein itte tänään sapuskaksi kinkkumunakkaan, todella helppo ja nopea, ei kuitenkaan ehkä treffiruokaa.
HUH mikä kompa. Just ajattelin omaa ruoanlaittotaitoani... kun olin 20 vee osasin laittaa ruokaa. Kaupan ainekset olivat myös erilaiset - lihat, kalat, jauhot yms. Eli äitini opit eivät enää päde. Sitten olen pienikokoinen sinkku ja tarvitsen hyvin vähän ruokaa joten yksikseni en kokkaile juuri mitään. Noihin aikoihin meillä laitettiin kaikenlaisia ruokia esim... häränkieli piparjuurikastikkeella, sianlihaa uunissa lanttujen kera, stroganoffia, munuaisia, maksaa, maksalaatikkoa, tillilihaa, karjalanpaistia, kalaruokia, laatikoita, soppia... siis vaikka mitä... mutta meillä leivottiin aika vähän... äitini ei ollut mikään pullantuoksuinen kotiäiti joten pullaa meillä ei leivottu... äitini bravuuri oli bostonkakku ja nk rex-kakku... kun tuli paljon sukulaisia kylään niin jostain Fazerilta, Primulasta, Hildeniltä tai jostain tilattiin kaikki... meillä kyllä laitettiin voileipäkakkuja... Sitten olen asunut ulkomailla eikä sielläkään ole mitään samankaltaisia ruoka-aineita joista laittaa mitään kuin täällä... Nyt ei ole ketään joka tulisi kylään - kaikki melkein kuolleet pois... yhtään mitään ei tartte vaivautua laittamaan.
Jos minun pitäisi laittaa jotakin deittikumppanilleni niin joutuisin ehdottamaan, että laita sinä... minä avustan... tai että voisimmeko yhdessä YRITTÄÄ LAITTAA JOTAKIN ja jos menee pieleen niin sittenhän syömme ne huonosti tehdyt sörsselit itse... jos tulee liian hirveä epäonnistuminen niin sitten täytyy mennä kait ulos syömään... setäni vei minut Eliteen ja ruokalistan ykkösinä oli siellä silloin silakkapihvit muusilla ja läskisoosi... Pitsaa en syö koskaan muuta kuin jonkun muun 'pakottamana'... Ihan hirveä ongelma... Koskahan olen paistanut jonkun pihvin... grillauskin on jäänyt - se on ollut vähän miesten hommaa mutta en kuulu mihinkään piiriin missä olisi ketään grillimiestä yhtään missään...
Jos minulta kysyttäisiin että onko sulla joku vinkki antaa tosi hyvästä ruasta josta tulee noin neljälle henkilölle niin siihen minulla on ihan oma makaronilaatikko... ja tämä resepti on ihan omani... sen hinnaksi tulee noin 6 euroa... jos laitan sellaisen itselleni niin joudun syömään sitä samaa neljä päivää... mutta hokkus pokkus ei hirveä vahinko kun se ei tule huonommaksi vaan paremmaksi kun vähän seisoo... käytän siihen 400 g sikanautajauhelihaa, tummia makaroneja, paljon paistettua sipulimurskaa, munaa ja maitoa... Makaronilaatikko ei ole mikään romattinen tai juhlaruoka, mutta jos ollaan menty sellaiseen tilaan että aineksia ei saa kaupasta ja ravintola Elite tarjoaa läskisoosia niin kyllä sinne Eliten listalle makaronilaatikkokin käy... siinä on vaan sellainen juttu että makaronilaatikko joka on aikuisia varten on erilainen kuin lasten makaronilaatikko, joka vielä on jonkinverran makea... jatkuu seuraavassa...
Jatkuu...
LOPPUTULOS: Ei ole mitään mitä voisin laittaa deittikumppanilleni jotta tekisin jonkun vaikutuksen... vaikutus saattaisi olla jopa päinvastainen. Hyvä että tuli kirjoitettua tämä teksti. Jos sattuisin joutumaan sellaiseen tilanteeseen, että pitäisikin tehdä deitille ruoka niin voisin näyttää tämän tekstin hänelle ja sanoa, että SORI, THE SITUATION IS VERY BAD. Jos en kelpaa näin niin sitten sun täytyy valita nainen joka pystyy pitämään sut ruuissa ja hengissä... (Ja vielä sekin että deittini tuskin on joku 170 cm vaan kookkaampi... HUOH! Mihin tilanteeseen nainen voikaan nykypäivän deittimarkkinoilla joutua... mutta täytyy kysyä siltä deitilta että osaatko tyhjentää landella puuseen, osaatko hakata halot, osaatko käyttää kaasuhellaa, osaatko lukea merikortteja, osaatko ajaa vähän isompaa venettä... LUULISIN ETTÄ MONI DEITTIÄIJÄ KALPENISI JA ALKAISI HUUTAA APUA... TÄMÄ KAIKKI ON NYKYAIKAA JA ME EMME TODELLAKAAN OSAA YHTÄÄN MITÄÄN SIITÄ MITÄ EDELLISET SUKUPOLVET OSASIVAT JA KOHTA EI OLE KETÄÄN EDES OPETTAMASSA MEILLE... Jos kauppoihin tulis sähköhätätila niin hetkessä haihtuis kaikki ruoat pakastearkuista ja kaupan hyllyt ammottaisivat tyhjinä... SITTEN EI OLISI MITÄÄN RUOKAA... HUOH!!! TÄMÄ ON NYKYAIKAA...
Ulos syömään ihan ekana. Kaikkein mutkattominta. Sitten hieman myöhemmin voi pyytää syömään kotiinsa. Sinänsä kaikki vaikutuksenteko jollain ruualla on pinnallista kun osa pelaa just tälläisillä.
Yleensä ihmiset kyllä arvostaa tavan perusruokaa jos yhtään mistään mitään ymmärtävät. Joku lasagne on hyvä. Toki voi kysyä onko jotain ainesta, mitä toinen ei syö.
Vierailija kirjoitti:
Purkki hernekeittoa kun vähän tuunaat, kunnon kinkku siivuja ja sipulia ja ostat kunnon ruisleipää ja kehut tehneesi kaiken alusta asti ihan itse.
Ja sitten nainen kunnon satsin syötyään voi painaa peräaukkonsa miehen terskaa vasten ja antaa paskan tulla!
M55
Onneksi ei tarvitse miettiä, en taida päästä treffeille enää koskaan XD