Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitopaikasta...

25.01.2007 |

Hei!

Osaako kukaan sanoa onko kunnan silloin järjestettävä hoitopaikka lapselle, jos äidillä ei ole töitä joka päivä, eikä työpäivät ole tiedossa, kuin ehkä vasta kyseisen päivän aamuna tai edellisenä iltana?Tarkotuksenani on hakeutua tekemään luokaopettajan sijaisuuksia aina kun niitä vain olisi tarjolla ja tarvitsisin aina siksi ajaksi hoitopaikkaa.Mikä olisi mahdollisesti halvin vaihtoehto jos eri vaihtoehtoja edes löytyy...

Saako eri paikkakunnan kuin asuipaikkakuntansa avoimeen päiväkotiin viedä lapsen/ tai oikestaan vauvan?Ikää pikkuherralla vasta 9 kuukautta...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikka lapselle vanhempainloman päättyessä jos vanhemmat sitä haluavat riippumatta siitä ovatko vanhemmat työssä tai ei. Jos esim. saat perhepäivähoito/tarhapaikan, niin se on sitten oma asiasi monenako päivänä lapsen sinne viet. Osittaisesta maksamisesta en osaa varmasti sanoa, mutta siitä olen varma, että jos maksat täysipäivähoidosta 200 ¿, niin lapsellasi on paikka varmasti aina kuin haluat.

Toiseen paikkakuntaan viemisestä en osaa sanoa. Jos olisin tilanteessasi, niin ilman muuta ottaisin kunnan tarjoaman päivähoitopaikan ja veisin lapsen sinne silloin kun on tarvetta. Säästyt siltä stressiltä, että " kuka hoitaa lasta" kun sinut soitetaan aamulla klo 7 sijaiseksi jonnekin.

Vierailija
2/2 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin reilu vuosi sitten samassa tilanteessa. Minulta kanssa loppui äitiysloma ja hakeuduin tekemään sijaisuuksia kouluun. Minulla oli hyvä tuuri, kun ystäväni oli myös äitiyslomalla ja tarjoutui ottamaan lapseni hoitoon hoitopäiviksi. sovimme, että maksan 20e päivä. Sain siis kotihoidontuen+ keikkapalkat.

No minulle tarjoutui aika pian kaksi pitkää sairasloman sijaisuutta (6vkoa+6vkoa) peräkkäin, joten hoidosta tulikin aika pysyvä järjestely, mutta se sopi meille kummallekin. Ystäväni jatkoi sitten pph:n työtään viime syksynä ja minun lapseni sai sitten jatkaa samassa hoitopaikassa, kunnallisessa hoidossa siis siitä asti.

Itse ihastuin luokanopettajan hommaan niin paljon, että aloitin opinnot viime syksynä okl:ssä. Tsemppiä sinullekin ja toivottavasti hoitopaikka järjestyy. Jos et ole vielä päivähoitohakemusta laittanut sisään, voi olla vaikea saada hoitopaikkaa näin keskellä vuotta ainakaan haluamastaan hoitopaikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi