Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teidän työttömyys on kestänyt?

Vierailija
11.05.2024 |

Olen tällä hetkellä työtön ja pää ei meinaa kestää tätä odottelua mistä löytyisi töitä.

olen ollut itse jo 4 kk työttömänä. Ja asun pienellä paikkakunnalla.

Kauanko teidän työttömyys on kestänyt? Jouduitteko muuttamaan työnperässä? Esim isompaan kaupunkiin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta kestänyt. Ei vaan kelpaa mihinkään. Muutin turkuunkin sen takia koska siellä on tuhansia työpaikkoja mutta en löytänyt töitä 2 vuoden aikana. Olen tehnyt pääasiassa raksatöitä ja turussa niitä oli ainakin työpaikka illmoitusten mukaan mutta en saanut töitä vaikka lähetin 200 hakemusta. Muutin sitten takas raumalle sieltä.

Vierailija
2/24 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin työttömäksi tammikuussa 2012 eli käytännössä olen ollut työtön koko ajan jo vähän ennen tuota. Toki jossakin vaiheessa työnhakuun katkesikin ja olen tämän aikana suorittanut myös omaehtoiset opinnot työmarkkinatuella. Olen moniongelmainen ja diagnoosikin löytyy. En työllisty koskaan ja toivon pääseväni eläkkeelle. Olen työttömänä työnhakijana vain rahan takia ja monta kertaa olen haaveillut koko työnhaun lopettamisesta, mutta en ole varma saisinko silloin edes toimeentulotukea. Kokonaan ilman rahaa olisi todella vaikea elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittauduin työttömäksi tammikuussa 2012 eli käytännössä olen ollut työtön koko ajan jo vähän ennen tuota. Toki jossakin vaiheessa työnhakuun katkesikin ja olen tämän aikana suorittanut myös omaehtoiset opinnot työmarkkinatuella. Olen moniongelmainen ja diagnoosikin löytyy. En työllisty koskaan ja toivon pääseväni eläkkeelle. Olen työttömänä työnhakijana vain rahan takia ja monta kertaa olen haaveillut koko työnhaun lopettamisesta, mutta en ole varma saisinko silloin edes toimeentulotukea. Kokonaan ilman rahaa olisi todella vaikea elää.

Asun siis pääkaupunkiseudulla samassa kaupungissa, jossa olen syntynyt ja koko elämäni asunut. En edes viihdy täällä ja mielelläni muuttaisin vaikka naapurikaupunkiin tai pariin muuhun kaupunkiin, mutta se ei nyt oikein ole mahdollista.

Vierailija
4/24 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 vuotta, mulla toki on erittäin vaikeita mt ongelmia. Oon ollut psyk. osastoilla, kuntouttavassa, ammatillisessa kuntoutuksessa pari kertaa, nyt määräaikaisella eläkkeellä. Seuraavaksi varmaan jossain roskakatoksessa. 

Vierailija
5/24 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyin pysyviä työsuhteita ole kuin julkisella sektorilla. Osa-aikatyöllä ei rikastu, mutta pitää itseruoskinnan ja itsensä syyllistämisen loitolla. Oma työttömyyteni/työllisyyteni: muutaman viikon kerrallaan, sitten keikkahommaa x määrä työpäiviä, jonka valmistuttua taas tauolle odottelemaan uutta soittoa pomolta, ja taas tauolle.

Vierailija
6/24 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyin työttömäksi maailma oli valmis

Vierailija
7/24 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotta.

Vierailija
8/24 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lyhyemmän aikaa työttömänä, mitä Purra kerkesi loisimaan. Nykyään olen töissä.

Vierailija
9/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kysynyt työkaverilta onko se ollut vankilassa? 

Vierailija
10/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 12 vuotta virallisesti. Mutta olen tehnyt pimeitä töitä joka vuosi aika paljon. Olen muun muassa kalastanut ja myynyt kalaa paljon vaikka se ei monien mielestä ole työtä mutta kyllä siinä viideltä herätään ja lähdetään kalaan verkkoja nostamaan Sitten kun ahvenia on verkoissa 10-20 kg niin niitten perkaamisessa menee 4-5 tuntia koska ne pitää saada ruodottomaksi fileeksi jotten siinä on iso työ. Sitten ne pakataan vakuumipakkaukseen ja myydään.

Vierailija
11/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kysynyt työkaverilta onko se ollut vankilassa? 

Vierailija
12/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut työttömänä.

Vierailija
13/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 päivää.

Vierailija
14/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuotta eli on vasta aluillaan.

M54

Vierailija
15/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

06/2020 kotiuduin armeijasta ja siitä lähtien ollut työttömänä

Vierailija
16/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1pv armeijan jälkeen. 32 vuotta sen jälkeen duunissa.

Vierailija
17/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 kk. Ei auta edes vaikka hakee töitä Helsinki-Tampere-akselilla.

Vierailija
18/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v.

Vierailija
19/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut työttömänä alle 1/5 siitä ajasta mitä on jo tullut oltua työelämässä tähän mennessä. Paljon enemmän siis aikuisiällä työtä tehtynä kuin työttömänä opiskelua.

Vierailija
20/24 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 5 vuotta on kestänyt. En ole tosissani yrittänytkään työllistyä kun pääsin eläkeputkeen ja eläke alkaa vuoden alusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän