Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kun elintaso on pudonnut paljon ja kaikki suunnitelmat romuttui

Vierailija
11.05.2024 |

Älkää nyt ymmärtäkö väärin, en valita rahan puutetta, pärjään kyllä mainiosti. Silti harmittaa suuresti, kun kaikki suunnitelmat meni metsään ja elintaso, mihin olin tottunut, on pudonnut.

Jäin viime vuoden lopulla eläkkeelle ja eläkkeeni on yleiseen tasoon nähden todella hyvä. Kuitenkin vuosi ennen eläkkeelle jäämistä vaimo yllättäen ilmoitti, että haluaa erota 43 aviovuoden jälkeen. Exvaimoni on myös hyvin ansaitseva ja olimme suunnitelleet viettävämme puolet vuodesta ulkomailla, kun molemmat eläköidymme.

Nyt sitten kaikki omaisuus ja säästöt jaettiin puoliksi ja suunnitelmat romuttui täysin. Jouduin etsimään itselleni uuden asunnon ja hankkimaan tietysti kaikki kalusteet ym., kun vaimoni halusi jäädä entiseen kalustettuun asuntoon. Siihen hupeni suurin osa osituksessa jääneistä varoista. Nyt sitten elelen yksikseni ja nettoeläke on vajaa puolet siitä, mitä työelämässä ansaitsin. Ei tämä elämä mitään kituuttamista ole, mutta harmittaa tämä elintason raju putoaminen ja yksinäisyys.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi näitä kokkareiden 'todellisia' ongelmia.

Vierailija
2/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sinulle, vaikkakin aloitus on keksitty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ollaan näin ikäviä ja epäileviä? Kaipaan todella exvaimoani ja menetettyjä suunnitelmia. Ymmärretäänkö täällä vain leipäjonossa seisovia, jotka saavat palstalaisten sympatiat.

Vierailija
4/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS olet asiantuntija, niin töihin takaisin, konsultiksi jne!

Vierailija
5/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on tuhonnut Suomen 5 kuukaudessa, kiitos kuuluu heille. Ei tämä ole sinun vikasi.

Vierailija
6/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käsitä vaimoasi väärin. Hänelle vaan tuli "jokin" ja hän halusi erota. Syy ei ole välttämättä sinussa.

Menin itse naimisiin vähän vastentahtoisesti. Mulle oli "onni ja autuus" kun ukko petti ja pistin ulkoruokintaan. Toki vihasin mutta silti...

Nyt olen eläkkeellä ja nautin ettei hän ole tuossa "jaloissa" pyörimässä.

jotkut parit ovat joutsenia, yhdessä koko ikänsä. Sitten kukasta kukkaan lentelijät, parinvaihtajat, yksinäiset.

Ei ole helppoa olla ihminen!

Vierailija
7/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta, tuo on kyllä käynyt mielessä ja varmasti myös kysyntää löytyisi. Saisi vähän sisältöä, seuraa ja rytmiä elämään.

Taidankin ensi viikolla soitella muutamalle tutulle, kiitos paljon, tuli jo parempi fiilis.

Vierailija
8/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävästi harmittaa ja surettaa. Ehkä voit talouttasi kohentaa osa-aikaisella työllä? Olisi päiviin sisältöä ja aikaa jäisi matkustamiseenkin.

Vierailija
9/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinenkin voi tehdä vähän töitä 

eläkeläinen voi hankkia uuden naisystävän 

jne 

Vierailija
10/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit sentään eläkeikään. Itselläni on vielä useampi vuosikymmen sinne, ja elintaso on romahtanut niin moneen kertaan ja joka kerta alemmas, että nykyään toivoo lähinnä, että olisi jatkossakin jonkinlainen katto pään päällä, jotain ruokaa kaapissa ja jotkin tarpeeksi lämpimät vaatteet. 

Vierailija
11/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan ja keikkaa moniin paikkoihin 

tapaat ihmisiä ja naisiakin 

hanki harrastus ja ystäviä 

rouva meni ja elämä ei 

Vierailija
12/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten kaikki omaisuus ja säästöt jaettiin puoliksi ja suunnitelmat romuttui täysin. Jouduin etsimään itselleni uuden asunnon ja hankkimaan tietysti kaikki kalusteet ym., kun vaimoni halusi jäädä entiseen kalustettuun asuntoon. Siihen hupeni suurin osa osituksessa jääneistä varoista.

No niin, sieltähän se virhe löytyi.

Kun erotaan ja omaisuus puolitetaan, tarkoittaa se myös entisen yhteisen asunnon ja kalusteiden myymistä. Tai ainakin sitä, että toinen lunastaa sen kaiken toiselta pois ja köyhtyy saman verran itse.

En ymmärrä miten miehet ovat tässä suhteessa niin usein munattomia eivätkä puolusta itseään.

Vierailija
13/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuulostaa ihan hyvältä tyypiltä. Varmasti ollut suuri järkytys jäädä yksin noin pitkän liiton jälkeen. Osa-aikatyö voisi tosiaan olla ihan hyvä idea, jotain ohjelmaa on hyvä saada ettet vain ala eristäytyä kotiin, juopotella tms. Jos olet omillasi pärjäävä ja asiat on reilassa, ehkä vielä ajan kanssa löydät uuden naisystävänkin jos yksinäisyys painaa? Elämä voi vielä yllättää positiivisestikin vaikka nyt meni suunnitelmat uusiksi.

Vierailija
14/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten kaikki omaisuus ja säästöt jaettiin puoliksi ja suunnitelmat romuttui täysin. Jouduin etsimään itselleni uuden asunnon ja hankkimaan tietysti kaikki kalusteet ym., kun vaimoni halusi jäädä entiseen kalustettuun asuntoon. Siihen hupeni suurin osa osituksessa jääneistä varoista.

No niin, sieltähän se virhe löytyi.

Kun erotaan ja omaisuus puolitetaan, tarkoittaa se myös entisen yhteisen asunnon ja kalusteiden myymistä. Tai ainakin sitä, että toinen lunastaa sen kaiken toiselta pois ja köyhtyy saman verran itse.

En ymmärrä miten miehet ovat tässä suhteessa niin usein munattomia eivätkä puolusta itseään.

Kyllä exvaimoni maksoi ihan käyvän hinnan minulle asunnon puolikkaasta. Irtaimisto ja muut tavarat menivät kyllä halvalla, mutta en jaksanut siinä tilanteessa riidellä enempää. Miten luulet, että sain muuten oman asuntoni hankittua. Ei minulla siis velkaa ole yhtään ja vähän jäikin vielä pussin pohjalle 

Vierailija
15/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta, tuo on kyllä käynyt mielessä ja varmasti myös kysyntää löytyisi. Saisi vähän sisältöä, seuraa ja rytmiä elämään.

Taidankin ensi viikolla soitella muutamalle tutulle, kiitos paljon, tuli jo parempi fiilis.

Antaisin myös vinkin. Tämän lisäksi mukavia harrastuksia, jossa seuraa ja liikuntaa. Lavatanssikurssi, aikuisten urheilukoulu, ystäväksi vanhuksille/vammaisille/lapsille tai jotakin muuta, vaikka käsitöitä.

Äläkä etsi kumppania. Olet vain ystävällinen ja oma itsesi. Jos kohdalle joku tietty osuu, voi ollakin, että kohta on taas kahdet eläkkeet ja yhdessä ollaan se puoli vuotta aina jossakin lämpimässä.

Vierailija
16/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pelännyt tuota jo 90-luvun lamasta lähtien, kun valmistuin työttömäksi opintovelat niskassa. Kun lopulta pääsin töihin, olen 30 vuotta säästänyt ja sijoittanut, ettei niin kävisi enää ikinä. 

Vaikka vaimo lähtisi, ei elintaso tästä enää laskisi. Ei vaikka työpaikkakin menisi. Vaan minä olenkin tottunut elämään vaatimattomasti hyvistä tuloista huolimatta. Kun katson kavereitani, niin suurimmalle osalle kävisi kuin aloittajalle, jos ero tulisi.

Vierailija
17/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

Mä olin sellaisella alalla etten voi. Mutta kiva kun löysit innoituksen!

Vierailija
18/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suht ok eläke ja velaton kämppä, niin kyllä sä varmaan talvet pystyt olemaan etelässä. Vuokrat siellä pienistä lukaaleista 400-500e/kk ja eläminen puolet halvempaa. 

Vierailija
19/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin myös vinkin. Tämän lisäksi mukavia harrastuksia, jossa seuraa ja liikuntaa. Lavatanssikurssi, aikuisten urheilukoulu, ystäväksi vanhuksille/vammaisille/lapsille tai jotakin muuta, vaikka käsitöitä.

Äläkä etsi kumppania. Olet vain ystävällinen ja oma itsesi. Jos kohdalle joku tietty osuu, voi ollakin, että kohta on taas kahdet eläkkeet ja yhdessä ollaan se puoli vuotta aina jossakin lämpimässä.

Olen yhden tanssikurssin käynyt kymmenisen vuotta sitten, mutta ei toinenkaan varmaan pahaa tekisi. Olisikohan täällä eläkkeellä olevaa tai eläköityvää liikunnallista naista uusimaalta, jota tanssikurssi kiinnostaisi? Alkusyksystä varmaan alkaa kansalaisopiston kurssit.

Vierailija
20/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuorellani on taatusti laihialaista verta suonissaan! On ollut saita ja nuuka pienestä pitäen. On kouluttautunut hyvään ammattiin, ja on jo kerännyt kiinteää omaisuutta. Nuukuus on vähentynyt onneksi, uskaltaa matkustaa jne!

Se mitä olen opettanut, on, että tee hyvä ihminen avioehto, älä muuhun suostu.

Menetät puolet tms omaisuudestasi.

Mulle jäi mieleeni yks mies, kahvilassa kertoi kohtaloaan, kolme kertaa vaimo, kolme kertaa talo, kolme kertaa ero, tyhjät taskut. Neljännellä kerralla teki avioehdon. SItte sairastuikin ja kuolo lopulta vei. Sen kaverit kertoi. Just kun oli saanut asiansa kuntoon.

On se jukmaa, on on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi