Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen pariutumis avautuminen

Vierailija
11.05.2024 |

Mulla on ongelma. Oon mietiskellyt itseäni syvällisesti ja päätynyt kaivamaan kaikki traumani perisyyt esiin.

En osaa tutustua naisiin ja ongelma on moniulotteinen. Joskus ylä-asteella "seurustelin" yhden luokkalaiseni tytön kanssa. Siitä ei oikein tullut mitään. Tyttö oli ihastukseni varmaan ekasta ylä-asteen koulupäivästä lähtien. Tyttö halusi myös seurustella kanssani, mutta minua nolotti tämä lähestymisyritykseni häneen suunnattomasti. Itsevarmuuteni ei edes tuolloin riittänyt. Lyhyt suhteemme oli käytännössä vain tunnustaminen, että tykkäämme toisistamme. Koitin lähentyä, mutta se meni jollain tavalla niin awkwardiksi aina, etten itseasiassa edes koittanut. Tyttö taisi tuntea samoin. Joten ei mitään. Emme virallisesti ikinä eronneet. Myöhemmin tuo tyttö kertoi kaverinsa kautta, että hänellä on tunteita minuun edelleen. Itse olin jo päättänyt luopua koko ajatuksesta.

Tuo kokemus on seurannut minua tähän päivään saakka. Systemaattisesti kaikki naiset joista pidän, niin en pysty ottamaan heihin mitään kontaktia. Suhtaudun myös refleksinomaisesti kieltävästi heidän lähentymisyrityksiinsä.

No naisia on riittänyt tästäkin huolimatta. Tosin lähtökohtaisesti varmaan yksikään heistä ei ole sellainen, jonka kanssa alunperin halusin parisuhteen. Olen silti oppinut pitämään näistä naisista ajan kuluessa.

Kuitenkin pystyn paremmin lähestymään naista, jos olen tuntenut tämän pitkään kaveripohjalta ja osaan aavistaa hänen reaktioitaan ja suhtautumistaan, mutta tälläinen kaveruus pitää jatkua yleensä puolisen vuotta, että voin luottaa tarpeeksi uskaltautuakseni mihinkään suhteen aloittamiseen. Seksuaaliseen tai romanttiseen.

Suurin osa suhteistani on alkanut toisen osapuolen aloitteesta ja yleensä jopa hyvin suorasta aloitteesta. Olen tullut lopputulokseen, että joko itsevarmuuteni on aina ollut erittäin huono, tai sitten minulla on jonkinlainen luottamusongelma, tai molemmat.

Varmaan tahtoisin sanoa, että tän tason ongelmia miehiltäkin löytyy naisen hankinnassa, että kannattaa ottaa huomioon.

Mies 31

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan, että ihan tavanomaisen ujouden lisäksi, voi olla tuollaisia ongelmia, jotka on ihan jäätävällä tasolla. Mitä enemmän pidän jostain naisesta, sitä enemmän välttelen. Mitä parempi ystäväpohjalta rakennettu suhde minulla on naiseen, sitä itsevarmempi olen hänen suhteensa.

Varsinkin naiseen josta pidän, kaikki lähentymis yritykset on tuomittu käytävän sellaisen henkisen ylivoimaisen muurin läpi, että se aiheuttaa niin voimakkaat paniikinomaiset tunteet, että sitä en ole kyennyt alleviivatakseni sanan _ikinä_ suorittamaan.

En koskaan elämässäni.

Tälleen lyhyesti. Mä suhtaudun tylysti ja välttelevästi jos joku nainen alkaa näyttää sellaisia lähentymisen merkkejä. Silti haluaisin edes kerran, että sellainenkin onnistuisi. Tosiasia, mikä siinäkin tulee vastaan. On se, että nainen ei takuuvarmasti ole valmis yrittämään, eikä tarvitsekaan. On ihan ymmärrettävää kun kohtaa tuollaista käytöstä, ettei sitä voi käsittää jollei ole ihan täysin tietoinen, että missä siinä pohjimmiltaan mennään. Niiku ihan hiton syvällä, suoraan sanoakseni.

Mutta on keino ja se keino on yrittää tutustua tälläiseen ihmiseen ensin. Todennäköisesti pidemmän kaavan kautta. Alku voi olla hankalaa. Kyse on nimenomaan siitä, että tälläinen ihminen kuin minä olen, oppii tuntemaan toisen. Jos siis et meinaa suoraan ottaa kaikkia aloitteita omiin käsiisi ja vielä senkin päälle mahdollisesti tulla torjutuksi.

Et siis niiku nii.. tol tasol noi hommat on, varmaan jollain muullakin kuin vaan itellä. 

Vierailija
2/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on kuitenkin tavallista parempi kun naiset haluavat lähestyä. Olet varmaan keskimääräistä paremman näköinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteesi on kuitenkin tavallista parempi kun naiset haluavat lähestyä. Olet varmaan keskimääräistä paremman näköinen. 

Joo on ollut tuuria siinä mielessä. Oon myöskin ihan kiva, nokkela sanoissani, sosiaalinenkin.

Sit on kaikkea sellaista mitä todellakin pidän heikkouksinani. Se on niinkuin nollapeliä, tässä elämässä ei voi saada kaikkea. Mekaanista älykkyyttä, hyviä kädentaitoja.. ylipäätään sellasia ihan hienoja juttuja joilla pärjäisi elämässä.

Sen verran avara ymmärrys kuitenkin, että mä tiedän, että noin se vaan menee. Tottakai se vituttaa. Vituttaa muakin, ettei jokaista luotu täydelliseksi ja ei minua varsinkaan.

Vierailija
4/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"awkwardiksi" MIKSI IHMEESSÄ tungette anglismeja jokapaikkaan ettekä osaa edes käyttää niitä!

Vierailija
5/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet taatusti erittäin komea, kun sinua lähestytään suoraan noinkin paljon. Jos haluat selvittää ongelmasi, niin sinun pitäisi mennä terapiaan. Muutamakin kerta varmaan auttaisi saamaan selville mistä kaikesta oikein on kysymys.

Vierailija
6/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"awkwardiksi" MIKSI IHMEESSÄ tungette anglismeja jokapaikkaan ettekä osaa edes käyttää niitä!

En halunnut käyttää sanaa nolostuneeksi toista kertaa samassa kappaleessa. Mietin siinä kohdalla kyllä sanavalintaani. Haluisin nuolla jokaisen persettä, mutta se vaan on mahdotonta.

Vierailija
7/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet hyvin estynut ja otat itsesi äärimmäisen vakavasti. Ehdotan hoidoksi stand upin katsomista, humorististen kirjojen lukemista,  tanssi- tai parkour- tai hierontakurssia, rentouttavia hoitoja, kuten hierontaa. Toki terapiakin auttaisi. 

Vierailija
8/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt, mikä se muuri on? Mitä pelkäät niin paljon, että jäädyt noin? Torjutuksi tulemista? Miksi? Miksi se olisi katastrofi? Onko taustalla joku trauma, ehkä jo varhaislapsuudestasi?

Vierailija
9/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää itsereflektiota. Tilanteessa ei kuitenkaan muu auta kuin vain mennä epämukavuusalueelle. Eli lähestyä naisia rauhallisesti, mutta itsevarmasti. Lähestyminen kannattaa tehdä neutraaleissa tilanteissa ihmisten ilmoilla.

Mikään ei ole ahdistavampaa kuin se, että kassajonossa tai uimahallissa mies tuijottaa intensiivisesti ja seuraa kuin hai laivaa. Eli jos näet kauniin/kiinnostavan naisen, niin sano jotain. Hiljaa ei ainakaan kannata tuijottaa.

N25

Vierailija
10/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet taatusti erittäin komea, kun sinua lähestytään suoraan noinkin paljon. Jos haluat selvittää ongelmasi, niin sinun pitäisi mennä terapiaan. Muutamakin kerta varmaan auttaisi saamaan selville mistä kaikesta oikein on kysymys.

Niin kyllä pitäisi. On tota tullut mietittyä. Taitaa vaan olla siinä terapeutillekin vähän työsarkaa. Oon jokseenkin moniongelmainen ja ihan toden totta moneen kertaan traumatisoitunut persoona. Voi vaatia enemmän kuin yhden kerran käyntiä

Oon ehkä söpö mies, onneks naiset tykkää sellaisistakin. Oon ehkä vähän komeakin, jotenkin se ei vaan mee itsetuntoon silti. Musta tulee ihan pelkuri kun nättejä naisia on ympärillä. Ei se ulkonäkö sitten ihan kaikkea takaa. Sen kyllä tuntee, että pitäis olla vähän muutakin.

Vierailija
11/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap tarkoitti suoralla aloitteella sellaista, että kaverinainen ehdottaa treffejä eikä esim. ruokakaupassa joku tuntematon.

Vierailija
12/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää itsereflektiota. Tilanteessa ei kuitenkaan muu auta kuin vain mennä epämukavuusalueelle. Eli lähestyä naisia rauhallisesti, mutta itsevarmasti. Lähestyminen kannattaa tehdä neutraaleissa tilanteissa ihmisten ilmoilla.

Mikään ei ole ahdistavampaa kuin se, että kassajonossa tai uimahallissa mies tuijottaa intensiivisesti ja seuraa kuin hai laivaa. Eli jos näet kauniin/kiinnostavan naisen, niin sano jotain. Hiljaa ei ainakaan kannata tuijottaa.

N25

Onneks mä en kuitenkaan tuijottele naisia sentään. Se nyt ois varmaan kamalin virhe mitä voi omalle kuvalleen tehdä. Seisoa tuolla jossain pällistelemässä väkisin. :D

Niin kyllä niitä neutraaleita tilanteita on tullut etsittyä. Ois kerrankin vähän ees silleen, ettei koulussa ois niin paljon porukkaa.

Sit saan varmaan vielä kuitenkin, jollain omilla henkisillä paineilla sellaisenkin tilanteen pilattua. Niin todennäköisesti käy ja sitten ei varmaan taas seuraavaan seitsemään vuoteen yritetäkkään uudestaan.

Oon toivoton tapaus.

Vierailija
13/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap tarkoitti suoralla aloitteella sellaista, että kaverinainen ehdottaa treffejä eikä esim. ruokakaupassa joku tuntematon.

Tykkäsin enemmän siitä kun kävi suoraan päälle. Siinä ei oikeastaan voinut paetakkaan. Oltiin toki onneksi kavereita. Ruokakaupassa ois ollut ehkä liian tiskillä.

Vierailija
14/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, mikä se muuri on? Mitä pelkäät niin paljon, että jäädyt noin? Torjutuksi tulemista? Miksi? Miksi se olisi katastrofi? Onko taustalla joku trauma, ehkä jo varhaislapsuudestasi?

Todennäköisesti joku sellanen on kyseessä, ehkä lapsuus voi liittyä asiaan, mutta en osaa yhdistää sitä sieltä mihinkään kokemukseen. Lähin kokemus mikä tulee mieleen on tuo epätoivoinen yritys ensimmäisessä seurustelusuhteessa. En oo tainnut lähtökohtaisestikaan osata. En oo ehkä oppinut sellaisia taitoja ikinä.

Vierailija
15/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa niissä "päällekäyvissä" naisissa sitten on?

Vierailija
16/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne kaverinaiset rumille kavereille mitään ehdottele eli kyllä ap:n ulkonäkö on varmasti keskimääräistä parempi millä on elämässä pärjäämisen kanssa iso merkitys. 

Vierailija
17/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet hyvin estynut ja otat itsesi äärimmäisen vakavasti. Ehdotan hoidoksi stand upin katsomista, humorististen kirjojen lukemista,  tanssi- tai parkour- tai hierontakurssia, rentouttavia hoitoja, kuten hierontaa. Toki terapiakin auttaisi. 

Tossa saattaa olla jotain perää nyt kun tuumin.

Vierailija
18/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Se helpottaa asioita huomattavasti. Antaa naisten tehdä kaikki toi mihin ite en kykene. Näytän vaan hyvältä ja homma toimii. :)

Vierailija
19/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne kaverinaiset rumille kavereille mitään ehdottele eli kyllä ap:n ulkonäkö on varmasti keskimääräistä parempi millä on elämässä pärjäämisen kanssa iso merkitys. 

Naisille ainakin, miehille ei niin paljon. Kyllä naiset minullekin ehdottelevat ulkonäköni vuoksi, mutta työelämästä olen syrjäytynyt eikä minulla parisuhdettakaan ole ollut tunne-elämän ongelmien vuoksi.

Vierailija
20/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Se helpottaa asioita huomattavasti. Antaa naisten tehdä kaikki toi mihin ite en kykene. Näytän vaan hyvältä ja homma toimii. :)

Okei. Mikä se ongelmasi sitten oli? Sain käsityksen aloituksesta ettet ole ihan tyytyväinen naisiin, joilta olet saanut suoria aloitteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän