Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen pariutumis avautuminen

Vierailija
11.05.2024 |

Mulla on ongelma. Oon mietiskellyt itseäni syvällisesti ja päätynyt kaivamaan kaikki traumani perisyyt esiin.

En osaa tutustua naisiin ja ongelma on moniulotteinen. Joskus ylä-asteella "seurustelin" yhden luokkalaiseni tytön kanssa. Siitä ei oikein tullut mitään. Tyttö oli ihastukseni varmaan ekasta ylä-asteen koulupäivästä lähtien. Tyttö halusi myös seurustella kanssani, mutta minua nolotti tämä lähestymisyritykseni häneen suunnattomasti. Itsevarmuuteni ei edes tuolloin riittänyt. Lyhyt suhteemme oli käytännössä vain tunnustaminen, että tykkäämme toisistamme. Koitin lähentyä, mutta se meni jollain tavalla niin awkwardiksi aina, etten itseasiassa edes koittanut. Tyttö taisi tuntea samoin. Joten ei mitään. Emme virallisesti ikinä eronneet. Myöhemmin tuo tyttö kertoi kaverinsa kautta, että hänellä on tunteita minuun edelleen. Itse olin jo päättänyt luopua koko ajatuksesta.

Tuo kokemus on seurannut minua tähän päivään saakka. Systemaattisesti kaikki naiset joista pidän, niin en pysty ottamaan heihin mitään kontaktia. Suhtaudun myös refleksinomaisesti kieltävästi heidän lähentymisyrityksiinsä.

No naisia on riittänyt tästäkin huolimatta. Tosin lähtökohtaisesti varmaan yksikään heistä ei ole sellainen, jonka kanssa alunperin halusin parisuhteen. Olen silti oppinut pitämään näistä naisista ajan kuluessa.

Kuitenkin pystyn paremmin lähestymään naista, jos olen tuntenut tämän pitkään kaveripohjalta ja osaan aavistaa hänen reaktioitaan ja suhtautumistaan, mutta tälläinen kaveruus pitää jatkua yleensä puolisen vuotta, että voin luottaa tarpeeksi uskaltautuakseni mihinkään suhteen aloittamiseen. Seksuaaliseen tai romanttiseen.

Suurin osa suhteistani on alkanut toisen osapuolen aloitteesta ja yleensä jopa hyvin suorasta aloitteesta. Olen tullut lopputulokseen, että joko itsevarmuuteni on aina ollut erittäin huono, tai sitten minulla on jonkinlainen luottamusongelma, tai molemmat.

Varmaan tahtoisin sanoa, että tän tason ongelmia miehiltäkin löytyy naisen hankinnassa, että kannattaa ottaa huomioon.

Mies 31

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet taatusti erittäin komea, kun sinua lähestytään suoraan noinkin paljon. Jos haluat selvittää ongelmasi, niin sinun pitäisi mennä terapiaan. Muutamakin kerta varmaan auttaisi saamaan selville mistä kaikesta oikein on kysymys.

Ehkä ap tarkoitti suoralla aloitteella sellaista, että kaverinainen ehdottaa treffejä eikä esim. ruokakaupassa joku tuntematon.

Eipä ne kaverinaiset rumille kavereille mitään ehdottele eli kyllä ap:n ulkonäkö on varmasti keskimääräistä parempi millä on elämässä pärjäämisen kanssa iso merkitys. 

Niin se kyllä on melko ratkaiseva tekijä ihan sukupuolesta riippumatta. Ei se kaikki oo, mut on se joku lähtökohta että etsitään itseä miellyttäviä ulkoisia piirteitä. Kannattaa varmaan tiputtaa omia vaatimuksia. Mä itseasiasiassa olen tehnyt niin, kun joskus en uskaltanut (tietenkään), lähestyä kauniita naisia. Vähän menin sitten kännissä, yhen sellasen tytön sänkyyn jonka kasvonpiirteet mua miellytti. Älykäs nainen, sellaset piirteet on hottia. Ehkä vähän pahis. Pikkaisen tukevampi. Siitä tuli mun ikioma tyttöystävä. Siitä tuli tosi hyvännäköinen kun seurusteltiin. Se sai myös itsevarmuuttaan kasattua. Tehtiin kaikkea kivaa ja loppujen lopuksi palkitsevin parisuhde joka mulla on ollut.

Vierailija
22/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa niissä "päällekäyvissä" naisissa sitten on?

Ei mitään. Se helpottaa asioita huomattavasti. Antaa naisten tehdä kaikki toi mihin ite en kykene. Näytän vaan hyvältä ja homma toimii. :)

Okei. Mikä se ongelmasi sitten oli? Sain käsityksen aloituksesta ettet ole ihan tyytyväinen naisiin, joilta olet saanut suoria aloitteita.

Nii aattelinkin, että oot ehkä lukenut väärin. Tai käsittänyt. Suorassa päällekäyvässä lähestymisestä ei ole ongelmaa, koska se ei varsinaisesti jätä tilaa epäröidä. Tai kyllä ne epäilykset siitä hälvenee kun tarjotaan tekohengitystä seinää vasten. Ei tarvitse edes sanoa, että hei, tai mitä kuuluu? Tai mennä kahville. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Se helpottaa asioita huomattavasti. Antaa naisten tehdä kaikki toi mihin ite en kykene. Näytän vaan hyvältä ja homma toimii. :)

Okei. Mikä se ongelmasi sitten oli? Sain käsityksen aloituksesta ettet ole ihan tyytyväinen naisiin, joilta olet saanut suoria aloitteita.

Nii aattelinkin, että oot ehkä lukenut väärin. Tai käsittänyt. Suorassa päällekäyvässä lähestymisestä ei ole ongelmaa, koska se ei varsinaisesti jätä tilaa epäröidä. Tai kyllä ne epäilykset siitä hälvenee kun tarjotaan tekohengitystä seinää vasten. Ei tarvitse edes sanoa, että hei, tai mitä kuuluu? Tai mennä kahville. 

En ehkä tajunnut ongelmaasi vieläkään. Miksi mietit aloitteiden tekemistä jos kerta saat naisilta aloitteita ja olet niihin tyytyväinen? Senkun jatkat samalla linjalla kuin tähänkin saakka ja homma toimii.

Vierailija
24/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista. Opin tänään, että saatan olla jollain tavalla estynyt ja jostain syystä, mitä en ymmärrä otan itseni hyvin vakavasti. Oli jonkun arvaus täältä ja taitaa pitää suurilta osin paikkansa.

Muistakaa, että jotkut ihmiset voi olla tollasia kuin mä ja se on ehkä syy minkä takia lähestyminen joihinkin miehiin on niin vaikeaa, että ne on kirjaimellisesti estyneitä.

Eiköhän tässä ollut kaikki.

-ap

Vierailija
25/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa sua on lähestytty naisen osalta suorasti tässä viimeisen 10 vuoden aikana?

Niin. Mieti sitä. 

Vierailija
26/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulle helpompi lähestyä miestä jos kaveripohjalta tuttu.

N46

Vierailija
27/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet päätynyt seurustelemaan naisten kanssa joiden kanssa et oikeasti halua seurustella?

Miten nämä suhteet ovat päättyneet?

Onko sinulla dominoiva äiti? 

Vierailija
28/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nössöilemällä ei pärjää...

Vierailija
29/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nainen ja mulla on täsmälleen sama ongelma kuin sulla, ap. Koskee myös muita ihmissuhteita kuin parisuhdetta. Kynnys lähestyä ja päästää lähelle ne ihmiset, joista olen todella kiinnostunut, on todella korkea. Sitten taas niiden kanssa, jotka eivät herätä vahvoja tunteita, tulen erittäin hyvin toimeen. Kahdesti olen pidempään päätynyt parisuhteeseen asti miesten kanssa, joista tykkäsin, mutta joita kohtaan en tuntenut mitään syvempää. Nyt olen ajatellut pysyä sinkkuna, koska ei musta vaan ole muodostamaan toimivaa suhdetta.

Vierailija
30/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa välttelevä kiintymyssuhde. Liittyy lapsuustraumoihin.

Vierailija
31/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari ap:n kaltaista miestä. Erittäin hyvännäköisiä ja heidän käytöksestään huomaa, ettei heidän ole koskaan tarvinut tehdä mitään naisen saamisen eteen. Sitten jos kohtaavatkin naisen, joka ei ole niin päällekäyvä, heistä huomaa hämmennyksen, kun pelkkä ulkonäkö ei enää riitäkään naisen sytyttämiseen. Menevät ihan puihin eivätkä osaa tehdä mitään, kun ei heidän ole ikinä ennenkään tarvinut, naiset ovat aina hoitaneet aloitteet.

Vierailija
32/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tosin lähtökohtaisesti varmaan yksikään heistä ei ole sellainen, jonka kanssa alunperin halusin parisuhteen. Olen silti oppinut pitämään näistä naisista ajan kuluessa."

Tässä taas itselläni syy, miksei parisuhteet enää vähemmissäkään määrin kiinnosta. Kun muutamassa suhteessa päädyin juuri tuohon tilanteeseen, eli en selkeästi ollut se ykkösvalinta. Ja se kyllä tulee rivien välistä ilmi, nuorena huonossa itsetunnossa yritin siitä huolimatta olla se hyvä tyttöystävä. Seuraavan vastaavan suhteen katkaisin todeten, että ehkä parempi toisen nyt jatkaa sen paremman etsintää. 

Vierailija
33/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös minulle helpompi lähestyä miestä jos kaveripohjalta tuttu.

N46

Aattelinkin, että meitä on enemmän.

-ap

Vierailija
34/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sen aloitteen jälkeen, ap? Miten nää sun ongelmat vaikuttaa suhteessa? On jotenki hankala uskoa, et esim. just estyneen ja ittensä liian vakavasti ottavan ihmisen kaa sais luotua tasapainoisen suhteen. Tarkoitus ei oo ilkeillä, mut haluaisin painottaa, et sen aloitteen jälkeenhän se suhteen luominen alkaa, ja se taas vaatii kypsyyttä ja tervettä itseluottamusta kehittyäkseen sellaiseks, et siinä olis molempien hyvä olla.

Vierailija
35/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet päätynyt seurustelemaan naisten kanssa joiden kanssa et oikeasti halua seurustella?

Miten nämä suhteet ovat päättyneet?

Onko sinulla dominoiva äiti? 

En ole päätynyt seurustelemaan naisten kanssa, joiden kanssa en halua seurustella, vaan olen seurustellut naisten kanssa jotka haluavat seurustella kanssani. Jotka eivät ehkä ole niin sanotusti minun unelmanaisiani ensikädeltä. Koska naisia, joista tykkään en pysty lähestymään, koska pelkään niitä. Tykkään seukata kaverityttöjen kanssa, koska en pelkää niitä. Koska tunnen heidät. Osaan odottaa tietynlaista vastausta ja jos en, niin se ei haittaa koska osaan ottaa sen torjunnan vastaan.

Suhteet ovat päättyneet. Mikä mitenkin, riitaa tulee. Viha-rakkaus suhteita. Ei mitään ihmeellistä, mutta siihen ainaiseen eripuraan kai tavallaan kyllästyy lopulta. Parhaimmillaan taas suhde on kuin unelmaa. Olen jättänyt elämässäni kaksi naista. Toisen siitä syystä, että petti minua. Valehtelu ja pettäminen muutenkin kuului persoonaan ja toisen, koska olisin lopulta seonnut. Joten ne olivat pakollisia valintoja.

On. Minulla on erittäin dominoiva äiti.

Vierailija
36/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nössöilemällä ei pärjää...

Niin. Mä pärjään aina.

Vierailija
37/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sen aloitteen jälkeen, ap? Miten nää sun ongelmat vaikuttaa suhteessa? On jotenki hankala uskoa, et esim. just estyneen ja ittensä liian vakavasti ottavan ihmisen kaa sais luotua tasapainoisen suhteen. Tarkoitus ei oo ilkeillä, mut haluaisin painottaa, et sen aloitteen jälkeenhän se suhteen luominen alkaa, ja se taas vaatii kypsyyttä ja tervettä itseluottamusta kehittyäkseen sellaiseks, et siinä olis molempien hyvä olla.

Onks tälläsiä suhteita olemassa? Mä luulen, että niitä on jossain elokuvissa tai tv sarjoissa.

No luetellakseni ongelmia, joita itsellä henkilökohtaisesti huomaan olevan, on mustasukkaisuus ja liiallinen kiintyminen. Tiedostan, että ne ovat ongelmia, ehkä sellaisia mistä ei varmaankaan ikinä pääse eroon. Enkä yhtään ihmettele kaiken kokemani jälkeen, mutta se on eri tarina.

Ei millään pahalla, mutta en ole eläessäni seurustellut yhdenkään tasapainoisen naisen kanssa. En oo ihan varma onko sellaista olemassa.

Vierailija
38/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kypsynyt sinkkuna aika kauan. 6 vuotta. Sit kun oot päässyt jaloillesi, niin kannattaa antaa itselle vaan lupa yrittää uudestaan. Ton tien päästä ei löydy mitään. Eikä mikään yksinäisyydessä tee pohjimmiltaan onnelliseksi. Se on teeskentelyä. Paitsi niillä jotka ovat sellaisia persoonia. Sanoisin, että aika harvalla.

Vierailija
39/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa välttelevä kiintymyssuhde. Liittyy lapsuustraumoihin.

Jep. Counter dependency. Tuttu käsite. On sitä tullut itseään diagnosoitua.

Vierailija
40/57 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tosin lähtökohtaisesti varmaan yksikään heistä ei ole sellainen, jonka kanssa alunperin halusin parisuhteen. Olen silti oppinut pitämään näistä naisista ajan kuluessa."

Tässä taas itselläni syy, miksei parisuhteet enää vähemmissäkään määrin kiinnosta. Kun muutamassa suhteessa päädyin juuri tuohon tilanteeseen, eli en selkeästi ollut se ykkösvalinta. Ja se kyllä tulee rivien välistä ilmi, nuorena huonossa itsetunnossa yritin siitä huolimatta olla se hyvä tyttöystävä. Seuraavan vastaavan suhteen katkaisin todeten, että ehkä parempi toisen nyt jatkaa sen paremman etsintää. 

Joskus.. käy silleen, että se toinen vaihtoehto onkin paras vaihtoehto. En oo ikinä ollut kenenkään naisen kanssa onnellisempi, kuin erään "toisen vaihtoehdon kanssa". Itseasiassa miten sitä voi tietää kokeilematta, kuka lopulta on se paras.

Mulla oli jo paras niin voisin kokeilla vähän kaikkia. Oon aika varma ettei kukaan ole parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi