Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on paniikkihäiriö tms, miten puolisonne suhtautuu asiaan?

Vierailija
11.05.2024 |

Olen alkanut miettiä, että ehkä on olemassa ihmisiä joita ei hävetä se millainen olen. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukee ja ymmärtää. Vuosien varrella oppinut mikä on paras tapa auttaa minua, jos kohtaus yllättää.

Vierailija
2/5 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukee ja ymmärtää. Vuosien varrella oppinut mikä on paras tapa auttaa minua, jos kohtaus yllättää.

Tulee kyllä paha mieli tästä. Oma puolisoni ärsyyntyy ja nolostuu. Hänen mielestään kaikki katsovat, kun itse yritän rauhoittua (en huuda, en itke, en päästä ääntäkään).

Joskus kotona hän huutaa, jos jäädyn kun pitää lähteä jonnekin missä koen, että joudun ponnistelemaan että olisin normaali ja kelpaisin muille. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/5 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan sinkku, mutta joudun asumaan vanhan, sairaan ja vihaisen sukulaiseni kanssa. Sukulaisillani itsellään on vaikka mitä diagnooseja, joihin aina vetoaa. Sitten ei voi kuitenkaan ymmärtää ahdistuspaniikkiani, kovaa ahdistustani, aistiyliherkkyyksiäni, valonarkuuttani, sosiaalisten tilanteiden pelkoani, kuormitustani ja traumojani ja pitää näitä vain tekosyynä ja laiskuutena. Varsinainen diagnoosini on toki autismikirjo, enkä muita diagnooseja ole saanut. Nyt kun vielä vaihdevuosioireeni ovat selkeästi alkaneet ovat nämä muutkin oireet selvästi pahentuneet.

Vierailija
5/5 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ihan sinkku, mutta joudun asumaan vanhan, sairaan ja vihaisen sukulaiseni kanssa. Sukulaisillani itsellään on vaikka mitä diagnooseja, joihin aina vetoaa. Sitten ei voi kuitenkaan ymmärtää ahdistuspaniikkiani, kovaa ahdistustani, aistiyliherkkyyksiäni, valonarkuuttani, sosiaalisten tilanteiden pelkoani, kuormitustani ja traumojani ja pitää näitä vain tekosyynä ja laiskuutena. Varsinainen diagnoosini on toki autismikirjo, enkä muita diagnooseja ole saanut. Nyt kun vielä vaihdevuosioireeni ovat selkeästi alkaneet ovat nämä muutkin oireet selvästi pahentuneet.

Voimia sinulle! Ikäviä oireita, tiedän kokemuksesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän