Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on niin vieraantunut todellisuudesta, että luulee että töihin vaan mennään?

Vierailija
10.05.2024 |

Työpaikkoja ei riitä kaikille.

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin!

Otatko?

Töihin?

En siis pyydä suihin ottoa, tai anaalia, vaan saada töitä palkkaa vastaan. Palkkaatko?

Kyllä mä voin sua panna rahaa vastaan. 

Vierailija
22/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osaaja töitä saa. Osamista kertyy opiskelemalla ja harjoittelemalla. Elämän kovan koulun käyneillä voi toki olla haastavampaa.

Vähän paha harjoitella, jos et koskaan pääse alasi töihin vaan juutut duuneihin, joihin olisit päässyt melkeinpä suoraan peruskoulusta.

Miksi et tehnyt opiskeluihin kuuluvia harjoitteluita oman alasi hommissa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osaaja töitä saa. Osamista kertyy opiskelemalla ja harjoittelemalla. Elämän kovan koulun käyneillä voi toki olla haastavampaa.

Näin se on. Pelkät kesken jääneet opinnot ja elämämkoulu eivät näytä kovin hyvältä CV:ssä.

CV:ssä ei myöskään näytä hyvältä naissukupuoli, yli 50 vuoden ikä ja /tai etninen tausta.  Mitä ehdotat ratkaisuksi näihin?

Korjaus: naisella myös alle 50v ikä. Sähän saatat tulla vaikka raskaaksi! 

Vierailija
24/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä palstaa on uskominen niin lähes yhtä usein joku kirjoittaja haluaa ilmaista tämän luulonsa siitä, että töitä on kunhan vaan menee ja tekee kuin, mitä itse ennätän palstalle.

Olen joskus aatellut, että mahtaako olla vain joku yksittänen tai joukko kajahtaneita, jotka ovat sitä mieltä, että töihin vain mennään aj tehdään ja kuinka kaikille on töitä kunhan vain tekee tai menee tekemään.

- Varmasti aika monelle onkin. Vahinko vain, että se ei riitä vaan pitäsi olla myös heitä, jotka maksaisivat asianmukaisen ja riittävän palkan tehdystä työstä..

Tosta unohtu että sen työn täytyy tuottaa vähintään kolminkertaisesti sen palkan verran. Luulot palkkatasosta on aika pielessä monella. Huudellaan vaan että kyllä tehdään kun joku maksaa, monella vaan puuttuu ne edellytykset että pystyy tekemään.

Ja edelleen töitä on reilusti tarjolla, palkka vaan on töiden tason mukainen ja ei suurimmalle osalle kelpaa. 

Vierailija
25/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika skeptinen kun olen työttömänä lueskellut palstalta näitä "kukaan ei ikinä palkkaa" juttuja. Hain siis tässä kuussa pitkästä aikaa töitä. Olen 42-vuotias ja koulutukseltani ylioppilas. Työkokemukseni on sekalainen kokoelma erilaisia pätkiä henkilökohtaisesta avustajasta kassan kautta mansikanpoimijaksi jne. Pisin työsuhteeni on 1,5v. Pääsin heti ensiyrittämällä töihin puhelinaspaan. 

Vierailija
26/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Pelkät kesken jääneet opinnot ja elämämkoulu eivät näytä kovin hyvältä CV:ssä.

CV:ssä ei myöskään näytä hyvältä naissukupuoli, yli 50 vuoden ikä ja /tai etninen tausta.  Mitä ehdotat ratkaisuksi näihin?

Esim. kevytyrittäjyyttä tai osuuskunnan kautta työllistymistä.

Vierailija
27/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin menee lähihoitajakouluun ja sitten töihin.

Vierailija
28/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän paha harjoitella, jos et koskaan pääse alasi töihin vaan juutut duuneihin, joihin olisit päässyt melkeinpä suoraan peruskoulusta.

Miksi luulet, että en tehnyt? Harjoittelijaksi ehkä vielä jotenkin pääsee, mutta valmiin maisterin palkkaus oli kovin nahkeaa. Eikä se kaatunut edes palkkapyyntöön kun en sellaista esittänyt ellei erikseen vaadittu. Joillekin vaan on näköjään lusikalla annettu. Ei riitä ymmärrys, että ei meille kaikille maistereille ja tohtoreille riitä töitä. Kaupankassakin voi olla maisteri nykyään.

Vierailija
29/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aikalailla se oli vain töihin menemistä, kun hakemuksen lähettämisen jälkeen meni tunti ja minulle sovittiin haastatteluaika. Haastattelu taasen oli lähinnä sitä, että haastattelija kertoi, mitä työ pitää sisällään jne. Haastattelun päätteeksi allekirjoitin työsopimuksen ja työt alkoivat seuraavana aamuna. 

Tuliko ne kaikki muutkin haastatteluun kutsut tekemään kanssasi sitä samaa työtä? Vai olitko ainoa vaihtoehto, joka oli pakko palkata?

Vierailija
30/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. kevytyrittäjyyttä tai osuuskunnan kautta työllistymistä.

Kevytyrittäjyys ei työllistä, jos ei ole asiakkaita, joille tehtä töitä. Kevytyrittäjyys on myös tie karenssiin, jos jäät työttömäksi, koska työkkäri laskee sinut ikuisesti yrittäjäksi, eikä anna työttömyyskorvausta. 

Vierailija
31/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että en tehnyt? Harjoittelijaksi ehkä vielä jotenkin pääsee, mutta valmiin maisterin palkkaus oli kovin nahkeaa. Eikä se kaatunut edes palkkapyyntöön kun en sellaista esittänyt ellei erikseen vaadittu. Joillekin vaan on näköjään lusikalla annettu. Ei riitä ymmärrys, että ei meille kaikille maistereille ja tohtoreille riitä töitä. Kaupankassakin voi olla maisteri nyky

Koska sanoit, ettet ole ikinä päässyt alasi töihin. Eli valehtelit. Työtä se on työharjoittelukin. Ja se aika kannattaa käyttää hyödyksi, jotta saa ns. jalkaa oven väliin. 

Vierailija
32/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. vastaus kysymykseesi: Tyhmä perskokkare.  Tuo ihmisen alalaji on kuuluisa siitä, että heiltä puuttuu realistinen maailman kuva ja tämä laji on myös kykenemätön ymmärtämään faktoja. Toistaiseksi lääketiede ei ole vielä keksinyt parannuskeinoa tuon lajin kehitysongelmiin.  Lääketieteen ammattilaiset ympäri maailmaa, ovat kuitenkin yhtä mieltä siitä, että evoluution edetessä myös perskokkareiden älykkyysosamäärä saattaa nousta, siihen toki saattaa mennä muutama miljoona vuotta.

Miksiköhän se tyhmä perskokkare niin kuvittelee? 

Ehkä siksi, koska sillä tyhmyrillä itsellään ei ole mitään ongelmaa löytää työpaikkaa itselleen toisin kuin huippunerokkaalla vassarilla jota kukaan ei huoli edes ilmaiseksi 

Vierailija
33/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jotka äiti ja isi on palkannut omaan firmaansa. Heillä on suppea käsitys oikeasta elämästä jota äiti/isä ei järjestä valmiiksi.

Olin aikoinaan töissä perheyrityksessä jossa nainen oli mennyt naimisiin perinnön saaneen miehen kanssa. Kyllä oli sivistymätöntä ja suoraan sanottuna tyhmää porukkaa, oikein moukkia. Näyttävät olevan riidoissa koko ajan kaikkien kanssa. Yleissivistys puuttui täysin.

Vierailija
34/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aikalailla se oli vain töihin menemistä, kun hakemuksen lähettämisen jälkeen meni tunti ja minulle sovittiin haastatteluaika. Haastattelu taasen oli lähinnä sitä, että haastattelija kertoi, mitä työ pitää sisällään jne. Haastattelun päätteeksi allekirjoitin työsopimuksen ja työt alkoivat seuraavana aamuna. 

Tuliko ne kaikki muutkin haastatteluun kutsut tekemään kanssasi sitä samaa työtä? Vai olitko ainoa vaihtoehto, joka oli pakko palkata?

Mistä minä tietäisin, kuinka monta hakijaa oli? Ei tuollaisia asioista kerrota työntekijöille. 

Vierailija
35/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: Mitä väliä sillä on, oliko ainut? Nythän keskustellaan vain siitä, miten voi ajatella, että töihin vain mennään. No tuolla tavalla voi ajatella, jos on omakohtainen kokemus hyvin helposta työnsaannista. Itsekin olen saanut töitä aina, kun olen vain hakenut. Olin työtön vain pari kuukautta lukion jälkeen, kun en edes yrittänyt hakea kesätöitä ennen opintojen aloittamista. 

Vierailija
36/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jotka äiti ja isi on palkannut omaan firmaansa. Heillä on suppea käsitys oikeasta elämästä jota äiti/isä ei järjestä valmiiksi.

Olin aikoinaan töissä perheyrityksessä jossa nainen oli mennyt naimisiin perinnön saaneen miehen kanssa. Kyllä oli sivistymätöntä ja suoraan sanottuna tyhmää porukkaa, oikein moukkia. Näyttävät olevan riidoissa koko ajan kaikkien kanssa. Yleissivistys puuttui täysin.

Ja tämä liittyy mihin? 

Vierailija
37/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei yksinkertaisesti ole töitä, koska tämä on kuolemankourissa oleva taantuva maa. Ei auta koulutus, ammattitaito ei mikään.

Vierailija
38/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaus: naisella myös alle 50v ikä. Sähän saatat tulla vaikka raskaaksi! 

"CV:ssä ei myöskään näytä hyvältä naissukupuoli, yli 50 vuoden ikä ja /tai etninen tausta.  Mitä ehdotat ratkaisuksi näihin?"   "Korjaus: naisella myös alle 50v ikä. Sähän saatat tulla vaikka raskaaksi! "    Älä korjaa kommentiani, jos itse et sitä ymmärtänyt. Kyse ei ollut etniseltä taustaltaan ei-suomalaisesta yli 50 vuotiaasta naisesta! Vaan 3 erillistä asiaa!

Vierailija
39/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei yksinkertaisesti ole töitä, koska tämä on kuolemankourissa oleva taantuva maa. Ei auta koulutus, ammattitaito ei mikään.

Miksi meillä sitten yli 92% työikäisistä ja työkykyisistä on töissä? 

Vierailija
40/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö vaikka volttikuskiksi, tosin eipä ole näkynyt katukuvassa kuin paremmin ruskettuneita..... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän