Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tää juttu on että kotitalon rappukäytävässä ei tervehditä naapuria?

Vierailija
10.05.2024 |

Pari naapuria on sellaisia, että jos sanoo vastaantullessa "hei", he eivät vastaa vaan jatkavat matkaansa. Todella surkeita käytöstapoja. Itselläni ei ole mitään häiriköintejä tms taustalla, eli olen ihan tavallinen asukas. Miksi osa jättää tervehtimättä? Onko tässä kyse huonosta kasvatuksesta?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalta kotoisin ja kerrostalossa moikkaan jokaista vastaantulevaa. En tiedä asuvatko talossa mutta typerää kävellä ohi ja katsoa muualle. 

M37

Vierailija
62/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on outoa kun katsotaan suoraan silmiin, mutta ei silti vastata tervehdykseen mitään. Se ei minua häiritse jos ei oma-aloitteisesti tervehdi, mutta kai sitä nyt voi takaisin kuitenkin vastata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin seuraavalla kerralla huutaa perään uudestaan että "hei" ja jos sekään ei auta, aion mennä perään sanomaan sitä niin kauan että tulee vastaus.

Todella paskamaista käytöstä. Ei vaadi paljoa sanoa se "hei" ja jatkaa matkaansa. Kuten 90 prosenttia talon asukkaista tekee. Paitsi pari tyyppiä.

Meillä prikulleen sama. Talossa asuu kaksi perusteellista moukkaa.

Vierailija
64/99 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Jotkut ei halua tervehtiä ja se siitä.

Vierailija
65/99 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä talossa on vain 17 asuntoa ja yksi rappu, silti on pari sellaista jotka eivät tervehdi vaikka itse tervehdin, lopetin sitten tervehtimästä. Nyt sitten vain tuijottavat kun en tervehdi, no olisivat vastanneet kun tervehdin, puoli vuotta yritin vaan ajattelin että olkoot 

Tämä on muuten totta! Työpaikallani on eräs nuori miesinsinööri, joka ei tervehdi ihmisiä. On sellainen ylimielinen tuppisuu. Aikani yritin tervehtiä, ja kun en koskaan saanut vastausta, niin lopetin. Sitten hän alkoi katsoa minua hämillään, kun en enää tervehtinyt.

Ihmiset jotka jättävät tahallaan vastaamatta tervehdykseen, niin se on heille ilmeisesti jotain vallantunnetta antavaa.

Vierailija
66/99 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassamme on juuri tällainen naapuri, pariskunta, joka ei osaa tervehtiä. Kääntävät vaan katseen pois. Sanon kuitenkin aina iloisesti hei kun näen heidät käytävässä tai pihalla. Surettaa millaisia käytöstapoja jää puuttumaan alle kouluikäiseltä lapseltaan. Itselleni on opetettu pienestä pitäen että naapurin tätejä ja setiä tervehditään aina.

Vierailija
67/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua ainakin täällä Vantaalla jossa suurin osa asukkaista nuoria tai nuorehkoja. Ei katsotakaan päin tai sitten katsotaan mutta ei vastata. Ohi vaan, yhtä kiusallista jokaselle osapuolelle.

Vierailija
68/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin aina paitsi naapureita jotka meluavat yötämyöten kohteliaasta huomauttamisesta huolimatta.

Vierailija
69/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin seuraavalla kerralla huutaa perään uudestaan että "hei" ja jos sekään ei auta, aion mennä perään sanomaan sitä niin kauan että tulee vastaus.

Todella paskamaista käytöstä. Ei vaadi paljoa sanoa se "hei" ja jatkaa matkaansa. Kuten 90 prosenttia talon asukkaista tekee. Paitsi pari tyyppiä.

Mä huudan joskus perään uudestaan että hei tai moi tai olipa kiva morjestaa. En mä kuitenkaan niin psykopaatti ole että lähtisin perään juoksemaan ja hokisin samaa.

Vierailija
70/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran nainen tervehtii miestäni, mutta mulle ei sano edes hei. Juttelee monesti koirastaan hänelle ja kaikkea muuta;DD

Vierailija
71/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä huudan joskus perään uudestaan että hei tai moi tai olipa kiva morjestaa. En mä kuitenkaan niin psykopaatti ole että lähtisin perään juoksemaan ja hokisin samaa.

tai sanoo "ei sitten!"

Vierailija
72/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerran nainen tervehtii miestäni, mutta mulle ei sano edes hei. Juttelee monesti koirastaan hänelle ja kaikkea muuta;DD

Onpa outoa. Moikkaatko itse vai oletko jotenkin vaikeasti lähestyttävän oloinen?

Vierailija
73/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tai sanoo "ei sitten!"

Tää on hyvä. Tai ei väkisin, sori!

Vierailija
74/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tai sanoo "ei sitten!"

Mä luulen että morjesteluvammaiset autistit ei tajua vaikka niille piirtäisi, kertoisi ja selittäisi ongelman juurta jaksain.

Vierailija
75/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa. Moikkaatko itse vai oletko jotenkin vaikeasti lähestyttävän olo  Tietenkin olen moikannut ja koiralle myös leperrellyt:)

Vierailija
76/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä lienee vapaus valita ketä tervehtivät ja ketä eivät. Suurinta osaa ei kiinnostane tuntea kaikkia pulisevia elämänkoululaisia.

Muut ihmiset saavat tehdä vapaasti moukista omat johtopäätöksensä.

Vierailija
77/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein hyvä aihe. juuri tulin suomeen iloisena,

.

on tosiaan outoa miten täällä suomessa jotenkin pälyillään ja katsotaan muualle. ahdistaa kun ei hymyillä vaan ollaan tympeän näköisiä, rypyt naamalla.

meillä saksassa ystävällisesti katsotaan silmiin ja vähintäin hymyillään. hautausmaallakin tervehditään.

on niin ahdistuneita ihmisiä täällä, valitettavasti. olisi helpompi nuorien tutustua toisiinsa jos olisi katsekontakti.

mutta ei tervehtiminen velvoita mihinkään tuttavallisuuteen. se on ele, että toinen on olemassa,

Vierailija
78/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa sanoo, ettei  kiinnosta tuntea kaikkia maailman pulisijoita.

Hyvä ihme, tervehtiminen ei ole lähestymistä.

Vierailija
79/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Rapussani paljon yrmeitä venäläisiä, ukrainalaisia ja albanialaisia. Eivät tervehdi, eivät vastaa tervehdyksiin, selvittelevät kurkkuaan ja räkivät vain.

Vierailija
80/99 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota henkilökohtaisesti, Suomessa tuo on aika tyypillistä käytöstä. Metsäläiset metsäläisten tavoin.