Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tää juttu on että kotitalon rappukäytävässä ei tervehditä naapuria?

Vierailija
10.05.2024 |

Pari naapuria on sellaisia, että jos sanoo vastaantullessa "hei", he eivät vastaa vaan jatkavat matkaansa. Todella surkeita käytöstapoja. Itselläni ei ole mitään häiriköintejä tms taustalla, eli olen ihan tavallinen asukas. Miksi osa jättää tervehtimättä? Onko tässä kyse huonosta kasvatuksesta?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi tietää onko joku vaikka pitsakuski tai jonkun vieras ja kuka asukas? En tunnista kaikkia naapureita sori siittä.

Vierailija
22/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. On se nyt kumma jos ihmiset ei saa edes kerrostalossa asua rauhassa ilman että randomit naapurit ryhtyy häiriköimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on metsäläisiä ja juntteja - peruskäytössääntöjä ei ole opetettu lapsena. Itse tervehdin naapureita ja tervehtivät takaisin. 

Vierailija
24/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. On se nyt kumma jos ihmiset ei saa edes kerrostalossa asua rauhassa ilman että randomit naapurit ryhtyy häiriköimään.

Häiriköinti ja normaali tervehdys on kaksi eri asiaa.

Katsoisin sinuna peiliin. Et vaikuta ihan terveeltä.

Vierailija
25/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehtiminen on häiriköimistä? No meidän kerrostalossa kaikki tervehtii, mutta ei sen kummemmin olla tekemisissä muuten.

Vierailija
26/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monia syitä tervehtimättömyyden taustalla. MT-ongelmaa, syrjäytymistä, sosiaalista fobiaa, elämänhallinnan puutetta ym. Valitettavasti näitä tapauksia on paljon.

Vierailija
27/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehtiminen on häiriköimistä? No meidän kerrostalossa kaikki tervehtii, mutta ei sen kummemmin olla tekemisissä muuten.

Miksi vaivautua? Varsinkin kun ei ole tarkoitus olla missään tekemisissä.

Vierailija
28/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et sitä keksi, niin en voi auttaa. On todella paljon näitä älyllisesti vajaalla tasolla pelaavia kyllä, huh huh. 

Vierailija
29/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksan ihmetellä samaa. Se, että ei kyetä tervehtimään, on todella huonoa junttia käytöstä. Niin suomalaista. Pari kuukautta sitten samaan kerrokseen muutti kolmikymppinen mies. Hän ei tervehdi. Ei katso edes kohti. Kävelee vain ylimielisesti ohi. Kerran pidin hänelle ulko-ovea auki. Ei sanonut mitään. Sama ylimielinen ilme kuin aina. No, en sitten enää aio pitää ovea auki.

Vierailija
30/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus, mikä nykyihmisiä vaivaa. Se että vastaa, kun toinen tervehtii, ei todellakaan ole "tekemisissä olemista". Se on vain ja ainoastaan täysipäisen ihmisen noudattamaa hyvää käytöstä! 

Vierailija
31/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa ei liene tarkoitus olla kaikkien kavereita? Muuta johonkin yhteiskommuuniin, jos mielenterveys ei kestä kovaa maailmaa?

Kyse ei ole mistään kaveruudesta, vaan perus käytöstavoista! Miksi nuo perushyvät tavat on niin vaikeita suurimmalle osalle suomalaisista? Junttia touhua, kun ei ymmärretä kohteliaisuuden merkitystä.

Vierailija
32/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kostan sen ettei tervehditä. Samassa kerroksessa asuva vanhempi nainen ei koskaan tervehdi. Monta kertaa sain vain kalan katseen takaisin. Jos olen alhaalla odottamassa hissiä ja nään, että tämä nainen on tulossa rappuun sisään, vedän äkkiä hissin oven kiinni. Edellisessä talossa aina kaikki tervehti ja usein vaihdettiin muutama sana. Aina pidettiin ovia, kun joku tuli kauppakassien kanssa. Näin sen pitäisi olla, kun omataan normaalit käytöstavat.

Vierailija
33/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää onko joku vaikka pitsakuski tai jonkun vieras ja kuka asukas? En tunnista kaikkia naapureita sori siittä.

Itse kyllä tervehdin rapussani kaikkia vastaantulevia, koska se kuuluu peruskäytöstapoihin. 

Vierailija
34/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei osaa sun kieltä eikä ymmärrä minkä sanan päästit suustasi. Joku syy siinä on ja sinä vaan et tiedä sitä syytä. Anna olla, jatka tervehtimistä jos se on sinusta jees toimintatapa.

Vierailija
35/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoihin käytöstapoihin törmää ihan arjessa. Ei pidetä ovea takana tulevalla, vaan livahdetaan itse oven raosta. Ei anneta esimerkiksi bussissa paikkaa vanhukselle, ei tervehditä samassa talossa vastaan tulevia. Ei sanota anteeksi, jos kaupassa vahingossa tönäisee toista ostoskorin tai kärryjen kanssa. Jne jne. Mikä ihme suomalaisia vaivaa?! Ei mitään ymmärrystä peruskäytöstavoista.

Vierailija
36/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meil on ukrainalainen mies asumassa naapurissa, ei tervehdi koskaan. Itse sanon silti aina moi :D

Tervehdi Ukrainaksi?

Vierailija
37/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin vanha mies sano ulkoilmassa mulle että täällä se kailottaa kun olin puhelimessa....emme tervehdi   :)))

Vierailija
38/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa ei liene tarkoitus olla kaikkien kavereita? Muuta johonkin yhteiskommuuniin, jos mielenterveys ei kestä kovaa maailmaa?

Naapurin tervehtiminen ei ole mitään kaveruutta vaan arkipäivän kohteliaisuutta. 

Vierailija
39/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kostan sen ettei tervehditä. Samassa kerroksessa asuva vanhempi nainen ei koskaan tervehdi. Monta kertaa sain vain kalan katseen takaisin. Jos olen alhaalla odottamassa hissiä ja nään, että tämä nainen on tulossa rappuun sisään, vedän äkkiä hissin oven kiinni. Edellisessä talossa aina kaikki tervehti ja usein vaihdettiin muutama sana. Aina pidettiin ovia, kun joku tuli kauppakassien kanssa. Näin sen pitäisi olla, kun omataan normaalit käytöstavat.

Pitäisit hissin oven auki ja kun tulisi samaan hissiin aloittaisit kunnon small talkin, ei haittaa jos ei vastaisi mitään jatkaisit pälättämistä.

Vierailija
40/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin seuraavalla kerralla huutaa perään uudestaan että "hei" ja jos sekään ei auta, aion mennä perään sanomaan sitä niin kauan että tulee vastaus.

Todella paskamaista käytöstä. Ei vaadi paljoa sanoa se "hei" ja jatkaa matkaansa. Kuten 90 prosenttia talon asukkaista tekee. Paitsi pari tyyppiä.

Nythän paljastit että olet häirikkö kun et jätä ihmisiä rauhaan.