Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tää juttu on että kotitalon rappukäytävässä ei tervehditä naapuria?

Vierailija
10.05.2024 |

Pari naapuria on sellaisia, että jos sanoo vastaantullessa "hei", he eivät vastaa vaan jatkavat matkaansa. Todella surkeita käytöstapoja. Itselläni ei ole mitään häiriköintejä tms taustalla, eli olen ihan tavallinen asukas. Miksi osa jättää tervehtimättä? Onko tässä kyse huonosta kasvatuksesta?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää onko joku vaikka pitsakuski tai jonkun vieras ja kuka asukas? En tunnista kaikkia naapureita sori siittä.

Ei maksa mitään vaikka olisi kuka, tervehtiminen on ihan ilmaista, mitä väliä kuka siellä käytävässä vastaan tulee, tervehtiä voi aina.

Vierailija
42/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa asuu yksi nuori nainen kahden koiransa kanssa ja ikinä ei tervehdi. Tekisi mieli käydä puhkomassa sen autosta renkaat.

Olet sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meil on ukrainalainen mies asumassa naapurissa, ei tervehdi koskaan. Itse sanon silti aina moi :D

Tervehdi Ukrainaksi?

Maassa maan tavoin.....

Vierailija
44/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää onko joku vaikka pitsakuski tai jonkun vieras ja kuka asukas? En tunnista kaikkia naapureita sori siittä.

Itse kyllä tervehdin rapussani kaikkia vastaantulevia, koska se kuuluu peruskäytöstapoihin. 

Sama täällä, ja joskus olen tajunnut, että siinä taisikin olla naapurin kertapano, mutta mitäpä väliä.

Vierailija
45/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin eläkeläisrouvan poika ei tervehtinyt ikinä. Hän kävi säännöllisesti katsomassa äitiä ja on sen verran pieni talo että kaikki kyllä tietää kuka on kuka. En sitten tervehtinyt häntä, hänen lapset sanoivat hei ja rouvan toinen poika saattoi vaihtaa kuulumisiakin, mutta tämä yksi ei halunnut puhua niin annoin olla. Enkä pahoittanut asiasta mieltäni.

Vierailija
46/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ihan normaalia ettei joku tervehdi. Itse kyllä tervehdin mutta aluksi oli töykeää kun ei voitu vastata. Totut kyllä.

Vierailija
47/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi jättää tervehtimättä, kun häiriintyneitä ihmisiä on niin paljon nykyisin. Esimerkki siitä, mitä voisi tapahtua:

-Moi! tervehdin naapuria häneen törmätessäni.

-Moi! Tiedätkö muuten siitä, kun kuuluu yöaikaan sellaista korvia vihlovaa ininää. Ettei kuule vaan tulis sun asunnosta, kun asut tossa mun yläpuolella...

Sellaiset setit sitten sieltä. Vältyt ongelmilta, kun jätät tervehtimättä.

Vierailija
48/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasujat tervetivät, koska haluavat rakentaa asunto-osakeyhtiönsä yhteisöllisyyttä. Heikompi aines on yleensä töykeämpää ja keskittyy vain hetkellisten omien tarpeiden tyydytykseen.

Vierailija
49/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tervehdin kaikkia, naapurien vieraita, siivoojaa, postinkantajaa, huoltomiehiä, naapurirapun väkeä.

Vierailija
50/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaispersut ei tervehdi eikä muut vuokralaiset omistusyhtiössä. Niiden ikuinen alemmuudentunne estää.

Vierailija
51/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 40 huoneiston talossa tervehtivät kaikki, paitsi vuokra-asukeista osa. Ne, jotka täyttävät pahvinkeräyslootan kaljalaatikoilla

Vierailija
52/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa mitään vaikka olisi kuka, tervehtiminen on ihan ilmaista, mitä väliä kuka siellä käytävässä vastaan tulee, tervehtiä voi aina.

Minä moikkaan rappukäytävän siivoojatkin. Kuten todettua, ei maksa mitään ja kuuluu hyviin käytöstapoihin. Moikkaavat takaisin.

Vierailija
53/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meil on ukrainalainen mies asumassa naapurissa, ei tervehdi koskaan. Itse sanon silti aina moi :D

Tervehdi Ukrainaksi?

Maassa maan tavoin.....

No tuo ämpyilijä nyt ei tervehdi edes äitiään. Kun itse on kielitaidoton torvelo, ei tajua, että tervehdyksen ihminen oppii kaikkialla ensimmäiseksi.

Vierailija
54/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasujat tervetivät, koska haluavat rakentaa asunto-osakeyhtiönsä yhteisöllisyyttä. Heikompi aines on yleensä töykeämpää ja keskittyy vain hetkellisten omien tarpeiden tyydytykseen.

Asun omistusasunnossa. 

Ap

Vierailija
55/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa on vain 17 asuntoa ja yksi rappu, silti on pari sellaista jotka eivät tervehdi vaikka itse tervehdin, lopetin sitten tervehtimästä. Nyt sitten vain tuijottavat kun en tervehdi, no olisivat vastanneet kun tervehdin, puoli vuotta yritin vaan ajattelin että olkoot 

Vierailija
56/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä junttimaisuuden, metsäläisyyden ja umpimielisyyden huipentuma. Jos samalla varoo visusti katsekontaktia ja kiihdyttää vauhtia kohdatessa...kompastuminen ja itsensä satuttaminen (mykkänä kivuissa kärsien), sitten nopea räpiköinti ylös ja ulko-ovesta ulos.

Tuollaisen suorituksen voisi jo videoida ja käyttää jonain sketsimateriaalina.

Vierailija
57/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi jättää tervehtimättä, kun häiriintyneitä ihmisiä on niin paljon nykyisin. Esimerkki siitä, mitä voisi tapahtua:

-Moi! tervehdin naapuria häneen törmätessäni.

-Moi! Tiedätkö muuten siitä, kun kuuluu yöaikaan sellaista korvia vihlovaa ininää. Ettei kuule vaan tulis sun asunnosta, kun asut tossa mun yläpuolella...

Sellaiset setit sitten sieltä. Vältyt ongelmilta, kun jätät tervehtimättä.

Pilaa koko päivän tollanen

Vierailija
58/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehdi Ukrainaksi?

Pitääkö suomalaisten opetella Ukrainaa ? Sanoisin tuollaiselle slava russia.

Vierailija
59/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättämällä tervehtimättä tiettyjä henkilöitä, välttää vastenmieliset ehdottelut. Joskus siinä syy.

Vierailija
60/99 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen ei ole wt, niin en tee jengitervehdystä. Wiikingit tuntee tyylistään.