Mikä tää juttu on että kotitalon rappukäytävässä ei tervehditä naapuria?
Pari naapuria on sellaisia, että jos sanoo vastaantullessa "hei", he eivät vastaa vaan jatkavat matkaansa. Todella surkeita käytöstapoja. Itselläni ei ole mitään häiriköintejä tms taustalla, eli olen ihan tavallinen asukas. Miksi osa jättää tervehtimättä? Onko tässä kyse huonosta kasvatuksesta?
Kommentit (99)
Minua tervehti naapuri puristamalla perheestä kun menin portaita ylös. Myös seksiä ehdotettiin. Aina tervehdyksiä ei kaivata.
Kerrostalossa ei liene tarkoitus olla kaikkien kavereita? Muuta johonkin yhteiskommuuniin, jos mielenterveys ei kestä kovaa maailmaa?
Täyttä kusipäisyyttä. Eivät sovellu kerrostaloelämään.
Meil on ukrainalainen mies asumassa naapurissa, ei tervehdi koskaan. Itse sanon silti aina moi :D
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa ei liene tarkoitus olla kaikkien kavereita? Muuta johonkin yhteiskommuuniin, jos mielenterveys ei kestä kovaa maailmaa?
Ei tietenkään, mutta normaali käytöstavat sinne kuuluu ja tervehtiminen on sellainen. Ei ole iso vaiva sanoa "hei" jos toinen sanoo niin ensin. Ehkä sinun pitäisi muuttaa jonnekin syrjäseudulle omakotitaloon, jos et hallitse alkeellisiakaan käytöstapoja.
Ei käytöstapoja tai sivistystä, näitähän Suomessa riittää. Heikko kasvatus, matala sosiaalinen älykkyys. Lähes poikkeuksetta miehiä.
Samanlaisia asuu meidän talossa. Tuppisuita.
Asun jo 300-neliön omakotitalossa, koska en halua jakaa arkeani kerrostaloälämölössä. 10 kilometriä suuren kaupungin keskustasta on Suomessa jo määrittelemäsi paikka. Käytökseni on kunnossa mutta en kaipaa sinun tervehdyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Asun jo 300-neliön omakotitalossa, koska en halua jakaa arkeani kerrostaloälämölössä. 10 kilometriä suuren kaupungin keskustasta on Suomessa jo määrittelemäsi paikka. Käytökseni on kunnossa mutta en kaipaa sinun tervehdyksiä.
Muuta vielä syvemmälle metsään kun noin ahdistaa muut ihmiset. Ei normaalit myöskään halua olla missään tekemisissä tommosen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin seuraavalla kerralla huutaa perään uudestaan että "hei" ja jos sekään ei auta, aion mennä perään sanomaan sitä niin kauan että tulee vastaus.
Näinö siellä Hyvien Käytöstapojen Etikettikoulussa opetetaan? Jankkaa jankkaa jankkaa ja vaadi vaadi vaadi.
Seinänaapuri kerrostalossa alkoi tervehtiä minua vasta siinä vaiheessa kun minusta tuli taloyhtiön hallituksen pj. Vaimoani hän ei tervehdi vieläkään. Ikää tuolla naapurin naisella on 80+
Jotkut katsovat että hyvät tavat ovat vain muita varten. Näillä maailma kiertää heidän oman napansa ympärillä ja me muut olemme heille pelkkää roskaa.
Porraskäytävässä ja talon oven lähellä itse tervehdin kaikkia. Jos eivät vastaa niin se on heidän häpeänsä.
Meidän talossa asuu yksi nuori nainen kahden koiransa kanssa ja ikinä ei tervehdi. Tekisi mieli käydä puhkomassa sen autosta renkaat.
Naiset eivät määrittele kerrostalossa käyttäytymissääntöjä. Huomaahan sen jo siitäkin, että huudattavat yksinäisiä koiria erotuskissaan ja pitävät tätäkin normaalina. Loukkaantuvat sitten kun saavat häätöuhkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin seuraavalla kerralla huutaa perään uudestaan että "hei" ja jos sekään ei auta, aion mennä perään sanomaan sitä niin kauan että tulee vastaus.
Näinö siellä Hyvien Käytöstapojen Etikettikoulussa opetetaan? Jankkaa jankkaa jankkaa ja vaadi vaadi vaadi.
Niin aion tehdä. Ehkä se on hänestä ahdistavaa, mutta niin on minustakin jos minulle ei viitsitä vastata ystävälliseen tervehdykseen. Näiltä on jäänyt käytöstavat opettamatta.
Ihmisillä lienee vapaus valita ketä tervehtivät ja ketä eivät. Suurinta osaa ei kiinnostane tuntea kaikkia pulisevia elämänkoululaisia.
Pisa tulokset laskee, perus käytöstavat rapautuu.. kansa tyhmentyy.
Minun naapurissa oli tällainen. Selvisi että on kehitysvammainen. Anna ymmärrystä. Todennäköisesti vammaisia.
Todella paskamaista käytöstä. Ei vaadi paljoa sanoa se "hei" ja jatkaa matkaansa. Kuten 90 prosenttia talon asukkaista tekee. Paitsi pari tyyppiä.