Miten ihmeessä en saa painoa alas, vaikka syön näin
Aamulla puuroa
välipala hedelmä
lounas lautasmalli
välipala kahvi ja pulla
iltaruoka taas lautasmalli
iltapala leipää levitteellä ja rasvattomalla juustolla
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi yhden kerran. Laitoin vitsinä tuon syömiseni. Ei mikään ihme, että kansa on lihavaa, kun eivät tajua ravinnosta mitään.
Tuo laittamani lista on ihan virallisen suositusten mukainen ja sillä ei saa terveyttä eikä sopivaa painoa.
Eikä siinä edes mainittu mitään ruokia, vain esim. "lautasmalli" Ja yläpeukkuja tuli.
Ei kai virallisiin suosituksiin kuulu pulla joka päivä?
Ei ehkä pulla, mutta sokeria sisältyy paljonkin.
Sisältyy ainoastaan sellaisten taunojen mielestä, jotka laskevat täysjyväviljat ja jopa kasvikset ja hedelmätkin sokeriksi.
Sokeriahan ne on.
Hedelmät eivät ole pelkkää sokeria, vaan niissä on kuitua ja muita ravintoaineita.
Nykyhedelmissä ei mitään ravintoa ole. Ne on jalostettu niin makeiksi, että ovat pelkkää sokeria.
Voin kertoa millaisella ruualla itse laihduin normaalipainon ylärajalta 12kg.
Aamulla kahvi maidolla
Salaattipöytä lounaalla sekä tee jälkkäriksi.
Päivällinen pussillinen höyrytettyjä vihanneksia ja voita ja mausteita sekä kanaa tai kalaa. Teetä jälkkäriksi.
iltapalaksi kulho maustamatonta jugurttia, sokeritonta mysliä, marjoja sekä iso omena.
Tadaa! Ota kokeiluun ja olen 100% varma että kilot lähtee.
Tämä ruokatapa sallii myös herkuttelun, mutta totuus on että vkon päästä aloittamisesta ei enää tehnyt edes mieli mitään hedelmää makeampaa. Joskus ostin viinirypäleitä ja nekin oli hurjan makeita. Smoothie silloin tällöin. Lisänä sitten napostelin miniporkkanoita, pähkinöitä tai minitomaatteja jos teki joskus mieli jotain napsia.
Kuulostaa että tuossa on ainakin 2500 kcal. Sinun pitää olla aika iso tai erittäin aktiivinen, että tuollainen energiamäärä laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen sitä, että kannustetaan vähentämään ruokamäärää tuosta. Jos haluaa pysyvästi kiloista eroon, niin mikään kitudieetti ei ole ratkaisu. Itse olen juuri tiputtanut kuukaudessa 3kg ja syön lounaan (normaali koululounas), välipalaksi esim teetä + leipää ja lämpimän ruoan vielä illalla. Olen jättänyt aamupalan ja iltanapostelut pois. Voisin hyvinkin syödä tuon teen kanssa yhtä hyvin pullan. Olen aina syönyt kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja ollut aina myös normaalipainoinen, ikää 44v. Vastapainona toki harrastan monipuolisesti liikuntaa.
Minusta tuo nimenomaan kuulostaa kitudieetiltä, ellet sitten syö 1000 kcal per lämmin ateria.
Moni asia vaikuttaa.
Esim. sun aamupala:
Puuro maitoon vai veteen? Annoskoko? Mitä puuron kanssa (esim. kourallinen kuivattuja sokeroimattomia marjoja vs reilu voisilmä teelusikallisella sokeria)? Mitä juot aamulla (tuoremehuissa on yllättävän paljon kaloreita)?
Vierailija kirjoitti:
Moni asia vaikuttaa.
Esim. sun aamupala:
Puuro maitoon vai veteen? Annoskoko? Mitä puuron kanssa (esim. kourallinen kuivattuja sokeroimattomia marjoja vs reilu voisilmä teelusikallisella sokeria)? Mitä juot aamulla (tuoremehuissa on yllättävän paljon kaloreita)?
Puuro tietenkin keitetään täysmaitoon ja voi-silmä päälle, marjoja myös. Vettä juomiseksi.
Aika paljon hiilihydraattia. Eikö iltapala voisi olla vaikka jogurttia ja hedelmä tai kasvismunakas?
Sokeriahan ne on.