Miten ihmeessä en saa painoa alas, vaikka syön näin
Aamulla puuroa
välipala hedelmä
lounas lautasmalli
välipala kahvi ja pulla
iltaruoka taas lautasmalli
iltapala leipää levitteellä ja rasvattomalla juustolla
Kommentit (69)
Et saa painoa alas siksi, että syöt noin.
Pullaa? Leipää? Pelkkää puuroa? Pelkkä hedelmä?
Lue kirja Anu Marin Aktivoi aineenvaihduntasi
Oot ehkä syönyt liian vähän ja aineenvaihdunnassa tapahtunut muutoksia. Laihdutus ei ole kokonaisuutena niin yksinkertaista että syö vähemmän kuin kulutat koska todellista kulutusta ei pysty selvittämään ja aineenvaihdunta voi olla niin heikentynyt ettei peruskaava päde.
Keho siirtyy käyttämään rasvaa ravintona siinä vaiheessa, kun veressä oleva glukoosi on käytetty. Sinä lappaat suuhusi ruokaa jatkuvasti, mikä pitää verensokerisi tasaisesti korkealla.
Mä syön vielä vähemmän enkä silti laihdu. Esim en syö päivittäin pullaa. Enkä syö mitään aamupalan ja lounaan välillä. En myöskään syö päivällistä.
Silti ei tipu paino ei....
Mä syön aamulla puuroa, päivällä keittoa ja illalla leivän, jostain syystä mun paino putoaa. Sen lisäksi liikun koko päivän.
Paljonko liikut? Makaatko paljon istumisen sijaan?
kuinka iso annos puuroa? Montako leipää iltapalaksi? Paljonko laitat levitettä leivän päälle?
Lautasmallikin voi olla eri kokoinen, riippuen lautasen koosta ja siitä, kuinka korkeasti ruokaa on. Olisi hyvä tietää määrä grammoina.
Pulla pois. Annoskoot riittävän pieniksi. Se täytyy itse kokeilemalla hahmottaa se sopiva annoskoko, ettei ole mitättömän pieni, mutta kuitenkin riittävän pieni, että kulutus on suurempi kuin kaloreiden saanti. Yksi vaihtoehto on laskea kaikki kalorit, mutta itse en siihen laskemistouhuun ole koskaan lähtenyt, koska ei ole ollut tarvetta.
No sulla on iso lautanen, mihin sitä mallia sovitat. Ja jos laihduttaa hedelmät pois ja jätä ne pullat pois. Muutenkaan aikuinen ihminen joka ei esim liikuntaa harrasta kunnolla tai ole fyysisessä töissä tarvitse edes lounasta ja päivällistä, toinen riittää.
Annoskokosi on liian suuri ja ruoat liian kaloripitoisia. Jos nämä on kunnossa niin laihtuu vaikka söisikin noin usein.
Vierailija kirjoitti:
Pulla pois. Annoskoot riittävän pieniksi. Se täytyy itse kokeilemalla hahmottaa se sopiva annoskoko, ettei ole mitättömän pieni, mutta kuitenkin riittävän pieni, että kulutus on suurempi kuin kaloreiden saanti. Yksi vaihtoehto on laskea kaikki kalorit, mutta itse en siihen laskemistouhuun ole koskaan lähtenyt, koska ei ole ollut tarvetta.
Pulla pois😂
Ota käyttöön pieni lautanen ja jätä pulla pois ja viikonloppuherkuttelu vähiin.
Vierailija kirjoitti:
Aina ei auta mikään.
Varmasti auttaa. 80-luvun Namibiassa ei ollut yhtäkään ylipainoista.
Yksi välipala pois. Kunnollinen aamupala, proteiinia sen puuron lisäksi. Jaksaa lounaaseen.
Hormonit. Usko mua.
Monet laihat mussuttaa pullaa ja viineriä joka päivä. Siihen läskisoossit ja kinkkukiusaukset päälle. Ja on langanlaihoja. Anoppi ollut tutkimuksissa kun on niin laiha. Fazerin sinistä uppoaa tulkupakkauksin. On vaan sellainen aineenvaihdunta ja suolistohormonit.
Minä lihoisin rajusti tuolla ruokamäärällä.
Vierailija kirjoitti:
No sulla on iso lautanen, mihin sitä mallia sovitat. Ja jos laihduttaa hedelmät pois ja jätä ne pullat pois. Muutenkaan aikuinen ihminen joka ei esim liikuntaa harrasta kunnolla tai ole fyysisessä töissä tarvitse edes lounasta ja päivällistä, toinen riittää.
Hohhoijaa...
Syön 3-4 ateriaa/välipalaa tms päivässä ja joka kerta kalorimäärä n.250-350. Tällä laihdun, hitaasti. Liikun jonkun verran. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä tiukemmassa on. Tuolla ruokavaliolla pärjään hyvin vaikka loppuelämän eikä tule mitään verensokerin heilahduksia ym. Ateriakoot pidän kyllä pieninä, ei mitään rekkamiehen annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä lihoisin rajusti tuolla ruokamäärällä.
Sinä et varmaan paljon liiku?
Riippuu sun annoskoosta (=päivän kaloreista) ja nykyisestä painosta, syntyykö tossa riittävästi kalorivajausta kulutukseen nähden. Toi kuulostaa aika terveelliseltä ja normaalilta ruokailulta, johon olisi hyvä pyrkiä pidemmän päälle, jotta paino ei nouse, mutta laihdutusvaiheessa voisi olla hyvä laskea kalorit vaikka muutaman päivän ajan