Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä en saa painoa alas, vaikka syön näin

Vierailija
10.05.2024 |

Aamulla puuroa

välipala hedelmä

lounas lautasmalli

välipala kahvi ja pulla

iltaruoka taas lautasmalli

iltapala leipää levitteellä ja rasvattomalla juustolla

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailemasi setti ei ole laihduttajan päiväannos. Päivällinen ja pulla pois, niin eiköhän ala tapahtua.

Päivällinen pois? Joo, pullan nyt voi jättää. Mutta kitudieetti ei ole hyvä.

Ei siitä mitään kitudieettiä tule ilman päkvällistä ellei ap tee todella raskasta fyysistä työtä tai treenaa ammattimaisesti.

Minä en tee fyysistä työtä enkä treenaa ammattimaisesti, mutta kyllä vaan syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Painan 60 kg. Liikun kyllä jonkun verran, mutta en "ammattimaisesti". Laihduttanut olen aikoinaan juuri näin syömällä ja jätin vaan herkut pois päivittäisestä ruokailusta (esim. ap:n mainitsema pulla). Ja aloin muuten syömäänkin enemmän.

No ehkä se toimi sinulla, mutta ap:lla ei näköjään toimi. Itseolen laihduttanut pätkäpaastolla ja liikunnalla, eikä siihen todellakaan kuulunut tuollaista määrää ruokaa enkä silti kärsinyt nälästä ja punttituloksetkin nousivat.

Vierailija
42/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreiden laskeminen ja tieto omasta peruskulutuksesta. Peruskulutuksen laskuri löytyy netistä, tästä 200-500 kcal päivittäinen vaje. Valitettavasti ei ole oikotietä onneen, tai no ehkä joku suolistomato raa'asta järvikalasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yhden kerran. Laitoin vitsinä tuon syömiseni.  Ei mikään ihme, että kansa on lihavaa, kun eivät tajua ravinnosta mitään.

Tuo laittamani lista on ihan virallisen suositusten mukainen ja sillä ei saa terveyttä eikä sopivaa painoa.

Eikä siinä edes mainittu mitään ruokia, vain esim. "lautasmalli"  Ja yläpeukkuja tuli.

Vierailija
44/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailemasi setti ei ole laihduttajan päiväannos. Päivällinen ja pulla pois, niin eiköhän ala tapahtua.

Päivällinen pois? Joo, pullan nyt voi jättää. Mutta kitudieetti ei ole hyvä.

Ei siitä mitään kitudieettiä tule ilman päkvällistä ellei ap tee todella raskasta fyysistä työtä tai treenaa ammattimaisesti.

Minä en tee fyysistä työtä enkä treenaa ammattimaisesti, mutta kyllä vaan syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Painan 60 kg. Liikun kyllä jonkun verran, mutta en "ammattimaisesti". Laihduttanut olen aikoinaan juuri näin syömällä ja jätin vaan herkut pois päivittäisestä ruokailusta (esim. ap:n mainitsema pulla). Ja aloin muuten syömäänkin enemmän.<

Ap syö joka päivä pullaa!? 

Vierailija
45/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi yhden kerran. Laitoin vitsinä tuon syömiseni.  Ei mikään ihme, että kansa on lihavaa, kun eivät tajua ravinnosta mitään.

Tuo laittamani lista on ihan virallisen suositusten mukainen ja sillä ei saa terveyttä eikä sopivaa painoa.

Eikä siinä edes mainittu mitään ruokia, vain esim. "lautasmalli"  Ja yläpeukkuja tuli.

Mietin muuten juuri, että en ihmettele porukan lihavuutta, jos joku luulee tuolla ruokavaliolla laihtuvan.

Vierailija
46/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, jos liikkuu. Toki pulla päivittäin on huono eikä välipalaa tarvita aamupalan ja lounaan väliin.

Vierailija
47/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai virallisiin suosituksiin kuulu pulla joka päivä?

Vierailija
48/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen sitä, että kannustetaan vähentämään ruokamäärää tuosta. Jos haluaa pysyvästi kiloista eroon, niin mikään kitudieetti ei ole ratkaisu. Itse olen juuri tiputtanut kuukaudessa 3kg ja syön lounaan (normaali koululounas), välipalaksi esim teetä + leipää ja lämpimän ruoan vielä illalla. Olen jättänyt aamupalan ja iltanapostelut pois. Voisin hyvinkin syödä tuon teen kanssa yhtä hyvin pullan. Olen aina syönyt kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja ollut aina myös normaalipainoinen, ikää 44v. Vastapainona toki harrastan monipuolisesti liikuntaa.

Vierailija
49/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selväähän se oli. Jaksat jatkuvasti mussuttaa täällä lautasmallin kauheudesta. Sun ruokavaliolla vissiin pääkoppa sekoaa täysin? 

Vierailija
50/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kuulin tai luin vasta, että Jenkeissä (?) oli testattu sioilla ihmisten ravintosuosituksia, koska siis sialla on samanlainen ruuansulatus kuin ihmisellä. Koe oli pitänyt lopettaa lyhyeen, kun siat olivat sairastuneet ja koetta oli pidetty eläinrääkkäyksenä. Harmi etten muista, missä tästä kerrottiin. 

Vierailija
51/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla pois ja toinen ateria kevyemmäksi, esim salaatti + proteiini riittää. Mitähän lautasmallisi pitää sisällään ja minkä kokoinen annos? Perunaa, pastaa, riisiä ei tarvisi olla ollenkaan, ne voi korvata vihanneksilla.  Voihan olla, että syöt nyt juuri sen verran kuin kulutat.

Aika isoja muutoksia saa tehdä, jos haluaa, että paino laskee. Ja pitkäjänteisyyttä vaaditaan myös. Katso puolen vuoden jälkeen riittääkö nykyinen tapa, vai pitääkö vielä tiukentaa.  

Itse jätin arkipäivisin leivät, pastan, perunan ja sokerit pois ja vuosi on nyt mennyt  ja 7-8 kg pudonnut.  Raejuustoa, kreikkalaista jogurttia, marjoja, munia, kalaa, paljon vihreitä vihanneksia, tomaattia ja vähän hedelmiä on ostoslistalla usein.  

Vierailija
52/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen sitä, että kannustetaan vähentämään ruokamäärää tuosta. Jos haluaa pysyvästi kiloista eroon, niin mikään kitudieetti ei ole ratkaisu. Itse olen juuri tiputtanut kuukaudessa 3kg ja syön lounaan (normaali koululounas), välipalaksi esim teetä + leipää ja lämpimän ruoan vielä illalla. Olen jättänyt aamupalan ja iltanapostelut pois. Voisin hyvinkin syödä tuon teen kanssa yhtä hyvin pullan. Olen aina syönyt kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja ollut aina myös normaalipainoinen, ikää 44v. Vastapainona toki harrastan monipuolisesti liikuntaa.

No, sulla on tullut tuohon pätkäpaasto-efekti. Sillä laihtuuukin ilman kituutusta.

Vierailija
53/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala pois.

Eka ruoka lounas, siintä saat sitten syödä max 8 tunnin aikana.

Vierailija
54/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä pulla, mutta sokeria sisältyy paljonkin.

Vierailija
55/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selväähän se oli. Jaksat jatkuvasti mussuttaa täällä lautasmallin kauheudesta. Sun ruokavaliolla vissiin pääkoppa sekoaa täysin? 

Sillä lautasmallilla pääkoppa ei edes toimi.

Vierailija
56/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältyy ainoastaan sellaisten taunojen mielestä, jotka laskevat täysjyväviljat ja jopa kasvikset ja hedelmätkin sokeriksi. 

Vierailija
57/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältyy ainoastaan sellaisten taunojen mielestä, jotka laskevat täysjyväviljat ja jopa kasvikset ja hedelmätkin sokeriksi. 

Hedelmät nyt ei juuri muuta olekaan. 

Vierailija
58/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmät nyt ei juuri muuta olekaan. 

Kyllä ne kuule on muutakin. Lisäksi ne on hyviä ja myös sitä luontaista ravintoa ihmiselle mistä jaksat jankuttaa. 

Vierailija
59/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei auta mikään. 

Varmasti auttaa. 80-luvun Namibiassa ei ollut yhtäkään ylipainoista.

Eikä keskitysleireissä. Siis vankina siellä ollessa.

Vierailija
60/69 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdun kun en millään meinaa muistaa syödä. Ei ole lainkaan näläntunnetta. Sitten kun on nälkä, niin mikään ruoka ei oikein houkuta syömään. Nyt tekisi mieli jättikatkarapuja, mutta eihän niitä nyt ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän