Eroaisitko, jos saisit tietää että kumppanisi on käynyt maksullisissa Aasiassa?
Tämä siis ennen suhdettanne?
Entä lähtisitkö suhteeseen tietäen tällaisesta?
Kommentit (782)
Suomalaiset on vaan kateellisia, kun kaveri kävi maksullisissa ja piti siitä :D
Kertokaas mitä Tinderpanot sitten ovat. Hienostoelämääkö? Selvää huòraamista.
Hyi hitto miten kuvottavia suomalaiset naiset ovat! Halveksivat seksiä myyviä naisia ja pitävät heitä alempiarvoisina.
Miehet osaavat kunnioittaa heitä ja kohtelevat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto miten kuvottavia suomalaiset naiset ovat! Halveksivat seksiä myyviä naisia ja pitävät heitä alempiarvoisina.
En halveksi seksiä myyviä naisia enkä pidä heitä alempiarvoisina. Juuri siksi en missään tapauksessa olisi miehen kanssa, joka yhtyy näihin naisiin.
Mieluummin silti löysää suomipillua kun mun kalu on niin paksu että tiukkaa tekee thaimaassa
Vierailija kirjoitti:
En pidä heitä alempiarvoisena tai halveksi. Eiväthän he sille mitään voi millaisiin oloihin ovat syntyneet. Toisaalta en myöskään pidä heitä välttämättä onnettomina raukkoina ja pyhimyksinäkään. Ihmisiä siinä missä me muutkin, monenlaisia.
Sukupolvien ketju voi johtaa seksityöhön, vaikka muukin olisi mahdollista. Usein kehitysmaissa suunnitelmat törmäävät rakkauteen eli nainen rakastuu renttuun, jolle tehdään pari lasta ja opinnot jäävät. Mies nimittäin häipyy maisemista ja lapset on jollakin konstilla elätetettävä. Mutta olisiko sittenkään onnistunut, on tietty jossittelua. Kaikilla ei ole lukupäätä eikä edellytyksiä rikkoa sukupolvien ketjua parantamalla omaa asemaansa.
Houkutus lienee suuri. Voihan sellaista tapahtua parisuhteen aikanakin. Edellyttäisin sukupuolisuhteesta pidättäytymistä kunnes tarvittavat sukupuolitautitestit on tehty ja mies todettu terveeksi.
Vastaukseni on, että en voisi kunnioittaa tuollaista miestä. Siksi tulisi ero, koska siinä olisi jo niin monta neuvottelematonta asiaa. Pettäminen, impulsiivisuus tai tahallinen seksin ostaminen mahdolliselta ihmiskaupan uhrilta, arvomaailmojen ero jne. Monta miinusta, vaikka yksikin noista johtaisi eroon.
Vierailija kirjoitti:
"Mielenkiintoista että tästä lasten parittamisesta aina puhutaan siellä tietämättömyydessä. Taitaa nämä käsitykset perustua johonkin historiassa tapahtuneeseisiin yksittäistapauksiin, josta sitten tarinat jääneet elämään. Itse en ole täällä lasten parittamiseen törmännyt ja olen sentään asunut Thaimaassa liki 20 vuotta. Jos sellaista on joskus tapahtunut kyse on jostain marginaalitapauksista."
Luin pari tietokirjaa aiheesta vuosia sitten. Mutta tokihan sinä tiedät paremmin.
Lapsia paritetaan aivan avoimesti tietyissä paikoissa, siis ei vain teinejä, vaan reilusti alle kymmenen vuoden ikäisiä. Jos oikeasti asuisit tai edes olisit reppureissannut Thaimaassa, niin varmaan olisit siitä kuullut, kun moni reppureissaajakin on siitä järkyttynyt.
Onko antaa näitten kirjojen nimiä? Tekisi mieli itseäkin tutustua aiheeseen.
M32
Mä kysyin joskus läpällä mieheltä meidän suhteen ensimmäisinä vuosina onko joskus käynyt maksullisissa. Kysyin ihan täysin vitsillä ja yllätyksekseni myönsi käyneensä ulkomaan reissullaan.
Oli kuulemma ollut tuhannen päissään ja "kaveri oli yllyttänyt".
Vaikutti kyllä aika pitkään siihen miten nään miehen ja asia nousi todella pitkään mun mieleen.
Nyt oon jo asian kanssa sinut, mutta jos olisin kuullut tuon aiemmin ennen kun suhde oli vakava, olisin nostanut kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mielenkiintoista että tästä lasten parittamisesta aina puhutaan siellä tietämättömyydessä. Taitaa nämä käsitykset perustua johonkin historiassa tapahtuneeseisiin yksittäistapauksiin, josta sitten tarinat jääneet elämään. Itse en ole täällä lasten parittamiseen törmännyt ja olen sentään asunut Thaimaassa liki 20 vuotta. Jos sellaista on joskus tapahtunut kyse on jostain marginaalitapauksista."
Luin pari tietokirjaa aiheesta vuosia sitten. Mutta tokihan sinä tiedät paremmin.
Lapsia paritetaan aivan avoimesti tietyissä paikoissa, siis ei vain teinejä, vaan reilusti alle kymmenen vuoden ikäisiä. Jos oikeasti asuisit tai edes olisit reppureissannut Thaimaassa, niin varmaan olisit siitä kuullut, kun moni reppureissaajakin on siitä järkyttynyt.
M32
Sen verran moni jo kysynyt, että koetin googlata, tuloksetta. Yli 10 vuotta sitten luin nuo kirjat netistä. Tai kirjasia enemmänkin olivat, latasin ne pdf:nä jonkun järjestön sivuilta.
Googlatessa selvisi, että Thaimaa on dekriminaloimassa seksityötä. Seksityöläisten turvallisuuden takia eli sama argumentti kuin tääällä Suomessakin. Mitä virkaa sillä on muutenkaan kun lakia ei valvota ja seksiturismi on tärkeä tulonlähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos väitätte että Thaimaassa paritetaan lapsia mutta edes Pattayalla asuvat suomalaiset eivät ole edes seksiturismin mekassa sellaiseen törmänneet, niin on syytä pitää väitteen esittäjää tietämättömänöä myytteihin uskovaisena. Se että sellaista parittamista on joskus historiassa jossain Bangkokin Patpongilla tapahtunut on marginaali tapaus. Siksi perään oikeaa tietolähdettä väitteen esittäjältä. Mutupuheet tietokirjoista ja reppureissaajista eivät vakuuta
Kerroin jo aiemmin, etten muista kirjojen nimiä kun luin ne yli 10 vuotta sitten. Mutta muutaman kappaleen verran ilmiöstä löytyy tänä vuonna ilmestyneestä kirjasta, hetkonen, etsin nimen googlella. Luin kirjan muutama viikko sitten.
Antti Helin, Kati Häkkinen, Tuhansien hymyjen hotelli.
Kiitos. Laitoin tilaukseen.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko antaa näitten kirjojen nimiä? Tekisi mieli itseäkin
Satutko edes muistamaan näitten järjestöjen nimiä, josta voi ladata nuo samat tiedostot? Muistat kyllä kirjojen sisällön kymmenen vuotta myöhemminkin muttet nimiä?
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveripiirissäni noin 25% on käynyt maksullisissa, kun olemme tehneet ulkomaanreissuja.
Jälleen yksi syy tutkia miehen kaveripiiri tarkkaan.
Tuohan on jo sairasta. Mitä se sinua liikuttaa mitä miehesi kaverit tekevät?
Sellainen mies millaiset kaverit, veikkaan.
Juurikin näin. Kyllä se vain niin tuppaa olemaan, että muistutamme niitä ihmisiä joiden kanssa vietämme eniten aikaa. Vähintäänkin kaveripiiri kertoo arvomaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Kuten sanottua näissä väitteissä että Thaimaassa paritettaisiin lapsia ei ole lihaa luiden ympärillä eli ne ovat paisuteltuja höpöjuttuja. Olen kuullut näitä höpötyksiä vuosikaudet aina vaan suomalaisten naisten kertomina, mutta en täällä Thaimaassa. Sitä en kiellä etteikö yksittäisiä väärinkäytöstapauksia olisi historiassa (tiedän yhden Patpongin tapauksen), mutta kun tuppaa olemaan että siellä Suomessa muka "tiedetään", että kyse olisi yleisestä ilmiöstä. Toinen myytti liittyy ihmiskauppaan että täällä naiset olisivat tahdottomia mieskätyreiden kauppatavaraa. Todellisuus on kuitenkin vapaaehtoisuuteen perustuvaa eli naiset hyödyntävät organisoituja bodymassage hotelleja hyvien lisätulojen saamiseksi ja ihan omaehtoisesti, kun sattuvat nyt istumaan lompakon päällä, mitä mahdollisuutta luonto ei miehille ole suonut.
Miksi en lähtisi suhteeseen edellyttäen ja vaatien tietysti s-tautitestit ennen intiimimpään lähtemistä. Jos jälkeenpäin tietäisin, niin enpä tuon vuoksi eroaisi. Miksi ihmeessä se vaikuttaisi meidän suhteeseen.
Thaimaasta tulee suurin osa Suomen HIV-tartunnoista. Haureus on lisäksi syntiä ja rikkoo ihmistä. Eroaisin, en olisi orjuutettu, vaan vapaa eroamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko antaa näitten kirjojen nimiä? Tekisi mieli itseäkin
Niin miekin luulen. Tuntuvat muistavan kirjojen sisällön ulkoa, mutta nimet on unohtuneet. Olisihan tuohon toivottavasti joku YK tai vastaava järjestö puuttunut. Moni työkaveri tekee ihan perheineen matkoja Thaimaaseen, eikä ne ole millään ällö juttuilla revastelleet.
Kyllähän h u o r i s s a kävijät on jonkin sortin loosereita. Kävivät sitten ulkomailla tai Suomessa, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyin joskus läpällä mieheltä meidän suhteen ensimmäisinä vuosina onko joskus käynyt maksullisissa. Kysyin ihan täysin vitsillä ja yllätyksekseni myönsi käyneensä ulkomaan reissullaan.
Oli kuulemma ollut tuhannen päissään ja "kaveri oli yllyttänyt".
Vaikutti kyllä aika pitkään siihen miten nään miehen ja asia nousi todella pitkään mun mieleen.
Nyt oon jo asian kanssa sinut, mutta jos olisin kuullut tuon aiemmin ennen kun suhde oli vakava, olisin nostanut kytkintä.
Huh. Kai kävitte molemmat testeissä ton jälkeen? Mä en olisi pystynyt enää jatkamaan. Kunnioitus menisi.
Siinähän se ongelma piilee, että moni pitää seksin ostamista vääränä, mieskin. Esim omalla miehellä on asiaan paljon tiukempi kanta kuin minulla. Mutta en minäkään sitä pidä normaalina ja oikeana, vaikkei se minulle kuulukaan vieraan ihmisen kohdalla. Seksin ostamisen normalisointi ei kovin hyvin suomalaiseen kulttuuriin istu.