Mitä tapahtuu jos jättää sähkönsiirtomaksun maksamatta?
Maksaa silti sähkölaskun. Estääkö ne jotenkin sähkön siirtymisen asuntooni. Sähkölasku kun on maksettu niin eivät voi sähköja katkaistakaan.
Kommentit (13)
Se pitää sitten käydä itse siirtämässä
Joudut noutamaan itse sen sähkösi noutopisteestä.
Ne kerää johdot rullalle, vie sen sähkötaulun seinästä ja vie ne kaikki lukkojen taakse niiden varastolle.
Vierailija kirjoitti:
Joudut noutamaan itse sen sähkösi noutopisteestä.
ämpärillä
Kyllä sähköt voidaan katkaista ihan yhtälailla maksamattomien siirtomaksujen, kuin sähkölaskujenkin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sähköt voidaan katkaista ihan yhtälailla maksamattomien siirtomaksujen, kuin sähkölaskujenkin vuoksi.
Ei voi.
Menee ulosottoon kuten muutkin maksamattomat laskut.
Piuhat katkee. Eli eivät jakele sulle Eelis, vaikka sähköyhtiö möisi.
Sähkönjakelu on oma palvelu. Eivät jaa sähköä, vaikka sähköyhtiö antaisi, jos et maksa.
Olen ohittanut sähkömittarin itse omalla säädöllä, joten sähkö virtaa kiinteistölle, vaikka sähköyhtiölle näyttää, että sähköt on katki. Joten perusmaksu menee pelkästään. Täten ei joudu maksamaan lainkaan siirtomaksuja, eikä toisaalta sähköjäkään. Kiinnihän tästä joku päivä jää, mutta elämä on elämistä varten
Mulla oli myöhässä maksettu, niin perintäyhtiöltä tuli sen jälkeen maksumuistutus 5 euron huomautusmaksulla ja mun piti maksaa se vitonen, koska olin maksanut laskun myöhässä. Tosin tuo huomautusmaksu oli ehditty laittaa ennen kuin maksoin alkuperäisen laskun.
Kyllä sähkölinjojen omistaja voi katkaista sähköt. Linjoja pitkin se sähkö kulkee.