Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen kummipoika ja vierailut

Vierailija
10.05.2024 |

Mulla on aikuinen (n. 30 v) kummipoika, joka on samalla jo kuolleen veljeni poika.

Olen hoitanut hyvin kummivelvollisuudet ja muutenkin välit ovat ok tähän sukulaispoikaan.

On kuitenkin yksi ongelma. Se on se, että isäksi tultuaan hän kutsuu itse itsensä perheineen kylään meille.

Olen jo isoäiti-iässä. En jaksaisi useiden tuntien lapsiperhevierailuja, vaikka pikkuinen on ihan kiltti ja suloinen.

En jaksaisi pakkoleipoakaan piirakoita ja kakkuja.

Tiedän sen jo valmiiksi, että he haluavat tulla myös siksi, että saavat itse tuuletusta kotoaan (etätyöläisiä). 

Kun kummipoika oli sinkku, niin silloin se oli niin helppoa. Tultiin sovitusti ja lähinnä poikettiin nopeilla kahveilla.

Nyt kyläilyt kestävät. Heille kotiin ei minua ole kutsuttu. Se on vähän outoa. 

Miten torjua ystävällisesti tekstarit, että voitais tulla käymään? Käymään tarkoittaa 3-4 tuntia.

Kommentit (175)

Vierailija
141/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä täällä horistaa lapsuuden ydinperheestä, joka velvoittaisi sukua.

Tiedättekö, että kautta aikojen on sukulaisia, jotka eivät halua tulla haudatuksi sukulaistensa viereen eikä edes halua tiettyjä lähisukulaisiaan hautajaisiin. Minunkin sisareni teki hautajaistestamentin, jossa pudotti osan meistä entisistä ydinpeheläisistä pois.

Vierailija
142/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, joka ei tiedä läheskään kaikkien lähisukulaisten osoitteita.

Syy on yksinkertainen: Enää ei lähetetä joulukortteja. Toivotukset vain tekstareina tai s-postina.

No tungetko itsesi kyläilemään jonkun kotiin kutsumatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumatta tunkeminen on huonoa käytöstä! Kompromissina ehdotan että AP sanoo milloin käynti sopii. Esim tietty viikonpäivä.

Joskus jos oma vanhempi on kuollut, vanhemman sisarus voi tuntua lohduttavalta. Mutta käytöstavat, että kysyy milloin sopisi, on muistettava.

Jos AP et sano mitään, he eivät osaa lukea ajatuksia.

Vierailija
144/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvusta yksi tyyppi ei milloinkaan ilmoitellut etukäteen, kun tuli ovelle ja änkeämään sisälle.

Se oli hokannut, että jos etukäteen soittaa, niin minulle ei käy vierailu. Piti todennäköisenä sen, että päästän sisälle, kun ovella seisoo. Nykyisin se ei ole mahdollista. Tein tämän erittäin selväksi. Kutsumattomat tulijat eivät pääse edes tontilleni. Aita on hommattu ja lukollinen portti.

Vierailija
145/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miten surullinen tilanne. Hän luulee, että on tervetullut ja kaivattua seuraa perheensä kanssa. 

Varsinkin, jos oma isänsä on kuollut, voi merkityksesi olla suurempi kuin ajattelet edes. Olet ehkä yhteys isäänsä, johon nyt itse isäksi tultuaan kovasti kaipaa yhteyttä, ja kokee kiintymystä, jota sinä taas et koe.

Itsekin kuvittelin, että äidiksi tultuani perheemme ja lapseni on joka paikkaan kovin tervetullut. Tottakai oli kasvun paikka minulle, koska kuvitelma oli minun puolestani liiankin ruusuinen. Eivät muut niin kiinnostuneita olleet, vaikka minä olisin kiinnostunut muista ihmisistä ja tietysti omasta lapsestani... mutta elämä on kasvua ja oppiläksyjä meille kaikille. Ja tosiaan kaikilla on omat elämäntilanteet. Jos et halua heitä enää ollenkaan, varmaan vaan paras sitten sanoa suoraan. Jos taas haluat jotkut välit säilyttää, omasta jaksamisesta kannattaa mainuta.

Onko sinulla omia lapsia tai muita lapsenlapsi

Tämä on todennäköisesti juuri se syy, miksi ap ei halua sanoa suoraan, että vierailuja voisi harventaa/käyntejä lyhentää. Hänhän haluaa pitää yhteyttä, mutta ikänsä puolesta ei enää jaksa niin paljon kuin ennen! Näin siinä sitten käy, että vaikka kuinka nätisti sanoo, vastapuoli suuttuu. 

Vierailija
146/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niinkin, että kummilapsen vanhemmista toinen on  mitätöinyt sut ja kertonut pahaa lapselleen. Lastenvihaaja, jonka tunnistaa siitä, että esittää täydellistä äitiä.

Vierailija
147/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan paljo sitä, että ap yrittää sovitella kyläilyjä jatkossakin. On sellasii ihmisii, jotka eivät kutsu kylään ollenkaan.

Onko edes sellaista etua olemassakaan kuin saavutettu kyläilyetu. Se ainaki punnitaan silloin, kun saa mahdollisuuden kutsuu kylään. 

Mullakin on sellasii kavereita ja ystäviäkin, jotka lähtiessään meiltä huikkaavat palaavansa taas pian. Ei mitään ajatustakaan vastakutsusta.

Nimenomaan tässä aikuinen kummipoika pitää kiinni saavutetusta edusta. Häpeäisi.

Vierailija
148/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet ehdottomasti enemmän kuin kummitäti. Olet hänen tätinsä, kuolleen isän sisko. Voisin hyvin kuvitella, että hän ajattelee sinua vähän kuin isovanhempana omalle lapselleen.  Sinä olet ilmeisesti hänelle tärkeämpi kuin hän sinulle.

Tämä päivitys jotenkin rouhaisi syvältä. Tuli veljenpojan/kummipojan puolesta paha mieli.

Vierailija
149/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla niinkin, että kummilapsen vanhemmista toinen on  mitätöinyt sut ja kertonut pahaa lapselleen. Lastenvihaaja, jonka tunnistaa siitä, että esittää täydellistä äitiä.

Täh?? Miten tämä liittyy mihinkään tässä?

Vierailija
150/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet ehdottomasti enemmän kuin kummitäti. Olet hänen tätinsä, kuolleen isän sisko. Voisin hyvin kuvitella, että hän ajattelee sinua vähän kuin isovanhempana omalle lapselleen.  Sinä olet ilmeisesti hänelle tärkeämpi kuin hän sinulle.

Tämä päivitys jotenkin rouhaisi syvältä. Tuli veljenpojan/kummipojan puolesta paha mieli.

Joo onhan kummitäti ilmainen kahvila ja tädin koti ajanviettopaikka. Kummipojalla on toinen isovanhempi olemassa, toinen on kuollut. Se toinen isovanhempi on oikea isovanhempi tän kummipojan lapselle. Siellä se mummola on siellä oman äidin kotona.

Vierailija
151/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Oma isäni kuoli nuorena, ja olisin niin kovasti halunnut olla yhteydessä tätiini ja setään, mutta he eivät minuun. Nykyään ei ole mitään yhteyttä isän puolen sukuun, en tunne heitä, eivätkä he minua, ja se viiltää syvästi. Mummu kuoli aikoja sitten, oli ainoa, joka edes vähän oli yhteydessä.

Mutta hienoa AP, ei muuta ku pidät rajat tiukkana! (Sarkasmivaroitus tähän)

Vierailija
152/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisi pitää avoimien ovien päiviä, sitä haluavalle. Ei käy. En minäkään paukkaise kenenkään kotiin omalla ilmoituksella.

Eikö näillä tunkeutujilla ole minkään valtakunnan käytöstapoja?

Vierailija
153/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu onhan se rankkaa, että vieraita käy... Älä sitten paru yksinäisyyttäsi myöhemmin.

En ole minkään ikäisenä ymmärtänyt ihmisiä, jotka kutsuvat itse itsensä jonkun toisen luo kylään. Miksi eivät kutsu omaan kotiinsa? Tai miksi eivät odota, että heidät kutsuttaisiin?

-ohis

Tätä olen itsekin ihmetellyt. En ikinä kutsu itseäni kylään minnekään.

Vierailija
154/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Oma isäni kuoli nuorena, ja olisin niin kovasti halunnut olla yhteydessä tätiini ja setään, mutta he eivät minuun. Nykyään ei ole mitään yhteyttä isän puolen sukuun, en tunne heitä, eivätkä he minua, ja se viiltää syvästi. Mummu kuoli aikoja sitten, oli ainoa, joka edes vähän oli yhteydessä.

Niin oliko sun mielestä jollain velvollisuus olla sinuun yhteydessä sen takia, että sun faija delas?

Vierailija
155/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko sun mielestä jollain velvollisuus olla sinuun yhtey

En tainnut sanoa, että vaadin heitä olemaan yhteydessä. Sanoin, että se on ollut yksi suuri surunaihe, että eivät olleet. Itse lapsena tuolloin, vajavaisella ymmärryksellä aikuisen toiminnasta siihen ikääni nähden, en voinut käsittää miksi. Nykyään ymmärrän, että maailma on täynnä kaikenlaisia mulkkuja. Ihan omassa suvussa ja perheessäkin.

AP saa jättää kaikin mokomin yhteydenpidon, ja veljenpoikansa saa siitä loukkaantua. Turha sitten surra AP:n myöskään, jos vp päättää jättää myös ne kaupunginsairaalan vierailut väliin.

Vierailija
156/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättääkö sinut ihan oikeasti tieto, että isovanhemmat väsyvät myös omiin aikuisiin lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa? Monet aikuiset lapset ovat oudon sokeita omien vanhempiensa vanhenemiselle. Lapsia viedään vahdittavaksi reilusti yli 70-vuotiaille. 

Vierailija
157/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan kummitäti ilmainen kahvila ja tädin koti ajanviettopaikka. Kummipojalla on toinen isovanhempi olemassa, toinen on kuollut. Se toinen isovanhempi on oikea isovanhempi tän kummipojan lapselle. Siellä se mummola on siellä oman äidin kotona.

Ja toki sillä lapsella on myös oman äidin puoleiset isovanhemmat eli yhteensä jopa kolme isovanhempaa. 

Vierailija
158/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko

::::

Kuule poju. Ap:llä on oma ydinperhe. Tuskin tuo lokki menis sairaalaan, kun siellä ei saa ilmaista sapuskaa vaimolle, itselleen ja mukulalle.

Vierailija
159/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap soitit sille kummipojalle ja sanoit, että lähdet heille käymään.

Vierailija
160/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin ajelemaan kummipojan asuinalueelle, josko olisin saanut selville, missä hän perheineen asuu. En saanut. Asia ei ole edennyt. Tämä väliaikatietona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan