Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri katkaisi työnhaun

Vierailija
10.05.2024 |

Olen töissä nollasopimuksella. Töitä on noin 15-20h viikossa. Työkkäri oli yrittänyt soittaa kesken työpäivän, mutta en todellakaan pystynyt vastaamaan. Ilmeisesti netin kautta ei voi ilmoittautua takaisin, joten mihinkähän tässä nyt pitää soittaa? Heiltä tulleessa kirjeessäkään ei lue mitään minne pitää soittaa. Miksi nuo edes yrittävät soittaa keskellä päivää, kun tietävät että käyn kumminkin töissä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin kautta voi ilmoittautua työnhakijaksi ja TE-toimiston sivuilta löytyy numero johon voi soittaa. Yritätkö pelleillä?

Vierailija
2/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minultakin 10v työttömänä mutta ei työkkäriä voi ei kyyneleet valuvat silmistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät saada nalkkiin ja nöin säästöjä valtiolle + kiusaa työttömälle = winwin. Ei ihmistä näin kuuluisi toisten hallita, sitä kutsutaan orjuudeksi. Meininki/systeemi on jääkylmä, mutta näissä virkailijoissa on myös joitain ihmilillisiä vielä, kun pääset juttusille.

Mutta onpa harmillista. Onhan siinä lapussa oltava kohta missä kerrotaan miten voi valittaa..Onko sinulla vastaava virkailija? Laita nyt ainakin netin kautta viestiä (siellä on laita viestiä kohta ja myös soittopyyntö, sitten on tälläkertaa pidettävä puhelin hollilla sinä päivänä niin saa asian hoidettua) tai soita sinne valtakunnalliselle linjalle ja selitä että et pystynyt vastaamaan koska olit töissä, etkä voinut hyvästä syystä vastata. Kyllä heidän kuuluisi tuo huomioida. 

Vierailija
4/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan työllisyys paranee, kun joku poistuu työttömyysprosentista.

Näin arkijärjellähän se on toki aivan eri asia kuin töiden saaminen, mutta mitäs sillä oon tekemistä politiikan ja tilastojen kanssa...

Vierailija
5/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yhteydenottopäivä ole etukäteen sovittu. Sun olis siis pitänyt tietää että soittavat.

Minkä takia ne soittelis ex tempore....

Vierailija
6/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan kysymään asiasta ja jos ei asia hoidu niin kantelu menemään.

Vastaavantapaisesta on saanut Kelakin apulaisoikeuskanslerilta huomautuksen.

"Kela oli tavoitellut puhelimitse kantelijaa kertoakseen asiasta, mutta kantelija ei ollut vastannut puheluun. Kantelijalle oli yritetty soittaa Kelasta vain kerran eikä hänen puhelimeensa tai asiointipalveluun ollut jätetty viestiä asiasta. (Kyseessä oli asia)...joka oli vaikuttanut keskeisesti kantelijan oikeuksiin ja toimeentuloon. Apulaisoikeuskansleri katsoi, että Kela oli laiminlyönyt kuulla kantelijaa toimeentulolaissa ja hallintolaissa edellytetyllä tavalla."

Yksi puhelinsoitto keskellä päivää ei riitä siihen, että palvelut voidaan katkaista tosta noin vaan kun kyse on ihmisen oikeuksista ja toimeentulosta. Näitä ei pidä hyväksyä.

Vierailija
7/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minulla, olin työnhakijana, koska sopimukseni on määräaikainen. En siis saa mitään tukia, joten ainoa syy, jonka keksin on tilastojen siivous. Ilmeisesti heillä niin alueelliset systeemit, että kaikki työnhakijoina olevat tilastoidaan työttömiksi, vaikka olisivat töissä, mutta heidän listoilla.

Vierailija
8/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin minulla, olin työnhakijana, koska sopimukseni on määräaikainen. En siis saa mitään tukia, joten ainoa syy, jonka keksin on tilastojen siivous. Ilmeisesti heillä niin alueelliset systeemit, että kaikki työnhakijoina olevat tilastoidaan työttömiksi, vaikka olisivat töissä, mutta heidän listoilla.

*ALKEELLISET systeemit, siis.

Vierailija
9/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä voi ilmoittautua uudelleen. Toki jos siellä on joku selvityspyyntö, siihen pitänee vastata myös tai jopa ensin, siitä en ole varma. Takautuvasti työnhakua ei laiteta voimaan juuri mistään syystä. Jos saat soviteltua päivärahaa, saat työnhaun katkeamisesta päätöksen. Vasta siitä voi valittaa, mutta juuri mistään syystä sitä päätöstä ei tulla muuttamaan.

Vierailija
10/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ollut joitakin tehtäviä joita et ole muistanut tehdä? Soita pikimmiten sinne työkkäriin niin asia selviää.

Vierailija
11/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se nykyään ole niin, että osa-aikaa tekevän on haettava kokoaikatyötä. Nykyään kyllä te-toimisto ilmoittaa etukäteen, että koska sieltä soitetaan. Mulla on ainakin ollut ihan kellon aikakin. Jätä sivuilta oma-asioinnista yhteydenottopyyntö. Kirjoita kenttään, että et voi töissä vastata, että kellonaika on oltava tiedossa. Jos etuus on katkaistu, niin tekevät todennäköisesti selvityspyynnön.

Vierailija
12/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää että miten tänne tulleet voi edes työllistyä jos ei osaa kieltä? 

Eli varmaan haluavat siivota tilastoja.

Vierailija
13/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita uudelleen vireelle.

Vierailija
14/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnhaku on katkaistu, et voi netissä laittaa uudestaan työnhakua voimaan. Vaatii tapaamisen. Katkaistaan yleensä, jos et ole kuitannut/tehnyt omilla sivuilla olevia tehtäviä (esim. hakenut vaadittua määrää työpaikkoja). 

Vierailija
15/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin katkaistiin oikeus etuuksin kun kerroin te:lle että en ehdi hakemaan 4 paikkaa kk:ssa. Työkkärin täti ihmetteli, miksi en ehdi. Vastasin että työkiireet ovat sitä luokkaa nyt että ei ehdi hakemaan. Sitten vasta te-tädillä välähti, että olen työllistynyt. 

Vierailija
16/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se yhteydenottopäivä ole etukäteen sovittu. Sun olis siis pitänyt tietää että soittavat.

Kyllä minulle soiteltiin ex tempore.

Vierailija
17/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin etukäteen sovitaan se soittoaika  ja jos  mulle tuleekin töitä silloin niin  soitan sinne ja soittoaikaa siirretään koska jos saa työvuoroja niin työvuorot menee kaiken edelle.

Kuten kävin etäkurssina semmosen viikon mittaisen kurssin etänä  missä tehtiin cv ym koska halusin osallistua cv:n takia  niin en olis voinu osallistua töiden takia kun  oli  työvuoroja jos ei olis etänä ollut  ja vaikkei olis ollu työvuoroja tiedossa niin niitä olis voinu tulla enkä olis silloin päässyt kurssille. Pystyin osallistuu koska oli etänä ja  sai omaan tahtiin niitä tehtäviä.

Vierailija
18/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin etukäteen sovitaan se soittoaika  ja jos  mulle tuleekin töitä silloin niin  soitan sinne ja soittoaikaa siirretään koska jos saa työvuoroja niin työvuorot menee kaiken edelle.

Kuten kävin etäkurssina semmosen viikon mittaisen kurssin etänä  missä tehtiin cv ym koska halusin osallistua cv:n takia  niin en olis voinu osallistua töiden takia kun  oli  työvuoroja jos ei olis etänä ollut  ja vaikkei olis ollu työvuoroja tiedossa niin niitä olis voinu tulla enkä olis silloin päässyt kurssille. Pystyin osallistuu koska oli etänä ja  sai omaan tahtiin niitä tehtäviä.

*niitä tehtäviä tehdä

Vierailija
19/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vieläkään saanut asiaa ratkaistua vaikka olet tänne kirjoitellut asiasta jo useamman kerran. Mikä tämän saman, jatkuvan aloituksen tarkoitus oikein on??

Vierailija
20/23 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sottoaika kirjoitti:

Ilmavauva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän