Rahalahja häissä, paljonko?
Hääpari ohjeistaa lahjoittamaan matkakassaan. Paljonko olisi sopiva määrä. Häät melko hulppeat ja ns parempaa väkeä olevinaan.
onko 50€ liian vähän?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Antaisin hääparille lahjaksi päivän rannekkeet linnamäelle. Hääpari voi aloittaa yhteisen taipaleen vuoristoradalla sekä kummituslinnassa.
lisäksi antaisin Kotipizzan lahjakortin 20€. Hyvät lahjat hääparille.
Ihanat lahjat! Loistava idea.
Minimisumma häälahjaksi on mun mielestä 200 euroa.
Kymppi, korkeintaan kaksi. Jos ei kelpaa, anna samalla tilinumero, johon voivat maksaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on törkeää jos ei häälahjaksi pysty antamaan kunnon summaa. Ajatteletteko te yhtään mitä juhlien järjestäminen maksaa??
Vieraiden tehtävä ei ole kustantaa häitä. Jos ei hääparilla (tai vanhemmillaan ole varaa niitä kustantaa, on syytä harkita halvempaa vaihtoehtoa). Lahja ei Koskaan ole maksu mistään!
Niin että ruoat ja juomat kelpaa? Lahjaksi annetaan hikinen kakskymppinen.
-vähän parempi ihminen-
Outo oletus.
Paras ratkaisu: velkakirjalla lainaksi pari satkua 16 % korolla. Reilu meininki kannattaa raha-asioissa.
Mä laitoin vuosia 50 e per aikuinen, lapsi n puolet. Kaikki on kallistunut. Nyt laitetaan 200 e, 2 aikuista ja 1 lapsi
Vierailija kirjoitti:
Riippuu antajan rahatilanteesta mutta 50€ on sopiva minimi.
Joskus 50 on liian kallis. Työttömän kuukausi rahasta vähän alle 10%.
Työtön on vapautettu lahjojen antamisesta.
"Lahjan antaminen eli lahjoittaminen on tavaran, rahan tai palveluksen luovuttaminen toiselle henkilölle tai organisaatiolle vastikkeetta. Sanaa lahja käytetään myös täten luovutetusta esineestä."
Vierailija kirjoitti:
Vähintään pari tonnia, oli töissä tai ei.
-eliittiä
t. eläkkeellä oleva mt-ongelmainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin itsekin. Häät ovat pitkän lentomatkan päässä, joten emme sekä terveydellisistä että taloudellisista syistä voi osallistua paikan päällä. Hääpari on meitä varakkaampi, mutta toinen on kummilapseni. Toisaalta tietysti meiltä säästyy melkoisesti rahaa, kun emme joudu matkaa ja majoituksia ( ynnä muuta ohjelmaa) maksamaan. Vaikea päättää.
Miksi pitää antaa lahja, jos ei edes pääse paikalle? Ei pidä!!!
No jos on kutsuttu niin hyvien tapojen mukaan lahja olisi hankittava. Näin se vaan on ja olen itsekin näin toiminut. Mutta ei haittaa omiin juhliin jos kutsutut ei mitenkään huomioi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin itsekin. Häät ovat pitkän lentomatkan päässä, joten emme sekä terveydellisistä että taloudellisista syistä voi osallistua paikan päällä. Hääpari on meitä varakkaampi, mutta toinen on kummilapseni. Toisaalta tietysti meiltä säästyy melkoisesti rahaa, kun emme joudu matkaa ja majoituksia ( ynnä muuta ohjelmaa) maksamaan. Vaikea päättää.
No jos on kutsuttu niin hyvien tapojen mukaan lahja olisi hankittava. Näin se vaan on ja olen itsekin näin toiminut. Mutta ei haittaa omiin juhliin jos kutsutut ei mitenkään huomioi.
Tervetuloa siis kaikki tänä vuonna 39-vuotispippaloihini. Lahjavaatimuksena on min. 500 egeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa siis kaikki tänä vuonna 39-vuotispippaloihini. Lahjavaatimuksena on min. 500
Kutsuun pitäisi reagoida mutta lahjatoivetta ei tarvitse eikä pidä noudattaa. Pelkkä kortti riittää.
Viime kesänä laitettiin 150 e multa ja mun mieheltä yhteensä, kyseessä siskon miehen veli eli aika läheinen. 100-150 e laittaisin pariskunnalta ei kai sitä oikeen vähempää kehtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että tarkoitat, ettei tarvitse.
Pelkkä ruoka maksoi häissä 70 € ja juomat päälle eli vähintään 100 €/hlö. Vähempää ei kehtais.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on törkeää jos ei häälahjaksi pysty antamaan kunnon summaa. Ajatteletteko te yhtään mitä juhlien järjestäminen maksaa??
Itsepä juhlat järjestät - se on ihan valintakysymys. Itse menin naimisiin maistraatissa ja kävimme vain syömässä lähimpien omaisten kanssa, ja käytimme säästyneet rahat uuden kodin hankintaan ja kalustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
50€/nuppi on ihan sopiva synttärilahja, mutta häihin 100€/nuppi on minimi. Veljelle annnoin 500€.
Mä annoin appiukolle nimipäivälahjaksi 500000 ja kissalle ristiäislahjaksi 1000000
Antaisin hääparille lahjaksi päivän rannekkeet linnamäelle. Hääpari voi aloittaa yhteisen taipaleen vuoristoradalla sekä kummituslinnassa.
lisäksi antaisin Kotipizzan lahjakortin 20€. Hyvät lahjat hääparille.