Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahalahja häissä, paljonko?

Vierailija
10.05.2024 |

Hääpari ohjeistaa lahjoittamaan matkakassaan. Paljonko olisi sopiva määrä. Häät melko hulppeat ja ns parempaa väkeä olevinaan.

onko 50€ liian vähän?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin itsekin. Häät ovat pitkän lentomatkan päässä, joten emme sekä terveydellisistä että taloudellisista syistä voi osallistua paikan päällä. Hääpari on meitä varakkaampi, mutta toinen on kummilapseni. Toisaalta tietysti meiltä säästyy melkoisesti rahaa, kun emme joudu matkaa ja majoituksia ( ynnä muuta ohjelmaa) maksamaan. Vaikea päättää.

Vierailija
22/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on törkeää jos ei häälahjaksi pysty antamaan kunnon summaa. Ajatteletteko te yhtään mitä juhlien järjestäminen maksaa?? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi koko häihin. Vitu*taa kun ihmiset menevät nykyään naimisiin vain jotta voivat kerjätä rahaa vierailta. 

Vierailija
24/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on törkeää jos ei häälahjaksi pysty antamaan kunnon summaa. Ajatteletteko te yhtään mitä juhlien järjestäminen maksaa?? 

Vieraiden tehtävä ei ole kustantaa häitä. Jos ei hääparilla (tai vanhemmillaan ole varaa niitä kustantaa, on syytä harkita halvempaa vaihtoehtoa). Lahja ei Koskaan ole maksu mistään!

Vierailija
25/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön, kolmen lapsen yh antaa 100 euroa tuosta vain. 😂

Vierailija
26/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut etäisemmille sukulaisille 100€, serkulle 150€, omalle siskolle 500€ ja omalle lapselle maksoin häämatkan.

Vierailija
27/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan muista, mitä kummilapselle häälahjaksi annoin... ehkä 100€, muille hääpareille 50€

Ohis

Kummilapseni saa lapsen kesällä...

Miten t ä s s ä  olisi sopiva käyttäytyä?

Vierailija
28/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se 50e on minimi, minkä kehtaa antaa. Jokainen tietysti oman rahatilanteensa mukaan, mutta antaisin sen 50e

No kai se riippuu onko kuinka hyvä tuttu. Jollekulle vähän vieraammalle kukaan edes 50 euroa lahjoita 

Vierailija
29/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin itsekin. Häät ovat pitkän lentomatkan päässä, joten emme sekä terveydellisistä että taloudellisista syistä voi osallistua paikan päällä. Hääpari on meitä varakkaampi, mutta toinen on kummilapseni. Toisaalta tietysti meiltä säästyy melkoisesti rahaa, kun emme joudu matkaa ja majoituksia ( ynnä muuta ohjelmaa) maksamaan. Vaikea päättää.

Miksi pitää antaa lahja, jos ei edes pääse paikalle? Ei pidä!!!

Vierailija
30/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään pari tonnia, oli töissä tai ei. 

-eliittiä

Vierailija
31/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää antaa lahja, jos ei edes pääse paikalle? Ei pidä!!!

No ei ehkä pidä, mutta kyllähän kummilasta tahtoo jotenkin muistaa. Tosin nämä ovat hänen toiset häänsä, hmm.

Vierailija
32/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden tehtävä ei ole kustantaa häitä. Jos ei hääparilla (tai vanhemmillaan ole varaa niitä kustantaa, on syytä harkita halvempaa vaihtoehtoa). Lahja ei Koskaan ole maksu mistään!

Niin että ruoat ja juomat kelpaa? Lahjaksi annetaan hikinen kakskymppinen. 

-vähän parempi ihminen- 

Vierailija
33/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta varallisuudestasi ja suhteestasi hääpariin kiinni. Minä laitoin 60 euroa rakkaan serkkuni ja miehensä lahjaksi ja tiesivät kyllä, että itselle se oli siihen aikaan iso raha. 

Vierailija
34/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään pari tonnia, oli töissä tai ei. 

-eliittiä

Joo niin varmaan olet 🙄

Vierailija
35/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan muista, mitä kummilapselle häälahjaksi annoin... ehkä 100€, muille hääpareille 50€

Ohis

Kummilapseni saa lapsen kesällä...

Miten t ä s s ä  olisi sopiva käyttäytyä?

Riippuu kummilapsesta. Oma kummilapseni ei edes ilmoittanut vauvan syntymästä, saati kutsunut katsomaan. Pyysin asiasta kertonutta välittämään onnittelut. 

Vierailija
36/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni meni naimisiin USA:ssa. Ymmärsi oikein hyvin etteivät kaikki kutsutut pysty tulemaan.  Ja jo kutsussa sanottiin ettei lahjoja odoteta.

Vierailija
37/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että ruoat ja juomat kelpaa? Lahjaksi annetaan hikinen kakskymppinen. 

-vähän parempi ihminen- 

Paremmat ihmiset eivät kerjää.

Vierailija
38/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hääparin asia. Mun asia on se, mitä annan lahjaksi: annanko rahaa vai vaikka maljakon.

Vierailija
39/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e, 50 on köyhää.

Vierailija
40/88 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€/nuppi on ihan sopiva synttärilahja, mutta häihin 100€/nuppi on minimi. Veljelle annnoin 500€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän