Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi video! maksoin juuri laskut ja rahaa jäi jäljelle

Vierailija
25.01.2007 |

tasan 32 euroa. olisko ideoita miten tuo raha saataisiin riittämään loppukuuksi?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä se sentti venyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy :D

Aikuisille ruuaksi hernekeittoa (liota itse herneistä niin tulee superhalpaa), ei lihaa sekaan. Laita sekaan porkkanaa ja sipulia ja teet sitä moneksi päiväksi esim. 5 l kattilallisen.

Muita ruokavikkejä:perunamuusia, kaalilaatikkoa, makaroonilaatikkoa ja jauhelihaksi sitä kaikkein halvinta (ei siis paistijauhelihaa).

Ruokajuomaksi vettä (näin selviätte kuukauden).

Veteen keitettyä kaurapuuroa vanhemmille aamu- ja iltapalaksi. Itse poimittuja marjoja sekaan (jos ei ole niin pyydä vanhemmilta tai kavereilta).

Leivo sämpylät itse, halpismargariinia päälle, lisäksi päälle ohuita lenkkimakkarasiivuja.

Kuukauden saa aina menemään näin.

Vierailija
42/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

stadissa ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesta luottokortista katkaisin kaksi. MC on vielä käytössä jos nälkäkuolema uhkaa. netti on halpa (5¿/kk) ja tarvitsenkin sitä mm. laskujen maksamiseen (ja tietty huvituksiin). säästö kuukaudessa ei olisi näin kovinkaan merkittävä.

eikö suomen parista sadasta tuhannesta työttömästä yksikään satu vierailemaan tällä palstalla? en minäkään ole ikuisuuksia ollut äitiyslomalla. olen ihan työssä käyvä mimmi, mutta nyt palkaa tulee vain alle puolet siitä mitä työssä käydessä tulisi. lisäksi viime kuu oli joulukuu ja suoraan sanottuna tuli osteltua yli varojen (siis lähinnä kortilla)..

Vierailija
44/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Edullisia ruokavinkkejä saitkin jo, suunnittele viikon ja kuukauden ruuat etukäteen noista edullisista vaihtoehdoista ja laske paljollako saat ruuat kasaan.

-Kestovaippailu säästää tosi paljon - ehkä saisit jostakin vaippoja lahjoituksena/lainaksi.

-Käytä kirjastoa - älä tilaa lehtiä!

-Kierrätä tehokkaasti kaikki teille tarpeeton - itse saan lähes joka kuu n.100-200e kirpparilta ja huutonetistä.

-Hyödynnä kirpparit ja alet, älä kuitenkaan sorru ostamaan mitään turhaa!

-Leivo itse.

-Kauppaan mukaan kassi, ei tarvitse ostaa muovipusseja.

-Jos nettiyhteys on jo maksettu ja edullinen, kannattaa laittaa mahdollisimman paljon sähköpostia ja välttää soittamista.

Vierailija
45/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kaikki ruuat alusta asti itse, paljon halvempaa. Halpoja ruoka-aineita: makarooni (ja ihan se tavallisin kuvio, ei mitään erikoisuuksia), jauheliha, peruna, tonnikala, nuudelit, salaatiksi esim porkkanaraastetta. Tee ruokaa isoja annoksia, pakasta osa niin ei tarvitse montaa päivää syödä samaa, vaan voit esim syödä viikon päästä (jos syö monta päivää putkeen, iskee kyllästyminen). Juustoa ei kannata ostaa, se on melko kallista (ellei osta jotain halpista säästöpakkausta).

Mitään mehuja/limppareita ei kannata ostaa, vedellä tosiaan pärjää kuukauden.

Käytä pyykinpesuainetta hieman ohjeen mukaista annostusta vähemmän, puhdasta tulee, mutta pesuainetta säästyy. Älä osta talouspaperia, tiskirätti korvaa paperin.

Vierailija
46/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylimääräistä tavaraa löytyy reilummin, kannattaa vuokrata kirppiskoppi viikoksi. kun on tarpeeksi edulliset hinnat, tavara menee kaupaksi hyvin (minulla on koppi ollu muutaman kerran ja yli sadan euron voiton olen saanut joka kerta). Olen myös pahimmassa rahapulassa vienyt vanhoja kirjojani divariin, niistä sai ainakin muutaman euron. Huuto nettiä kannattaa myös kokeilla, jos on jotain hyvänlaatuista ylimääräistä tavaraa.

Vierailija
47/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta perhekennollinen munia. Niistä saa tehtyä monenlaista ruokaa ja keittää vaikka leivänpäällysteeksi.

Ps. Meillä on usein myös rahat finaalissa, joten tuttu tunne. Välillä huokasee helpotuksesta kun jää laskujen jälkeen 200¿/1kk käyttöön. (5hlöä ja kissa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän