Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi video! maksoin juuri laskut ja rahaa jäi jäljelle

Vierailija
25.01.2007 |

tasan 32 euroa. olisko ideoita miten tuo raha saataisiin riittämään loppukuuksi?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tekisi jotain asialle: ei voi luottaa

onko muka ihan ylimaallisen uskomatonta että joutuu joskus tilanteeseen jossa raha on tiukalla? ja kyllä vain suutuin kun kyseltiin miksen saa sitä ja sitä tukea/apua. kun en saa niin en saa ja edelleen pitäisi pärjätä sillä satasella..

tietty voisin myydä asuntoni, saisinhan siitäkin rahaa. jossain sitä täytyy kuitenkin ihmisen asua ja maksaa ainakin vuokraa.

Vierailija
22/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon vois se mieski jotain tehdä kohtaan, että työttömänä ei todellakaan ole helppoa olla. Töitä ei välttämättä saa heti vaikka kuinka haluaisi. No, joo, mä en enempää selittele, sillä vastaukset on kuitenkin luokkaa, töitä saa aina jos viittii ettii:(

T:23 Meillä myös niin että mies työtön:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin miehesi on työtön, voisitte ehkä maksaa vain pelkkiä korkoja. Ei tuo kivalta tilanteelta kuulosta.

Vierailija
24/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen samaa mieltä 23:n kanssa. ei niitä töitä noin vain löydy vaikka kuinka haluaisi tehdä. lisäksi töiden löytyminen ei auta tämän kuun ongelmaa lainkaan, kun palkka maksetaan tämän kuun työstä vasta ensi kuussa.

ja tästä kuusta on nyt tällä hetkellä kyse. ensi kuussa menen itse keikkoja tekemään!

Vierailija
25/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottaa työkkäriin. Just eilen oli juttu (olikohan Hesarissa) että mies oli pitkään työttömänä eikä työkkäri tarjonnut mitään. Ja sit kun meni paremmin sinne kyselemään, niin johan löytyi sopiva työ ja miehellä siihen ammattitaito ja kokemus ja sai paikan. Eli oma-aloitteisuudella voi saada paljon aikaiseksi.

ja tosiaankin ap:n kannattaa mennä pankkiin neuvottelemaan jos voisi maksaa vain korkoja jonkin aikaa. Ja miettiä mistä voi karsia. Netti? Lehtitilaukset? ym.

Vierailija
26/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhennysvapaaksi jo laina neuvoteltu?

Vierailija
27/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllästyny tän kaltasiin viesteihin, anteeksi jo etukäteen. Mä en vaan ymmärrä miten ihmiset voi ajautua tämmösiin tilanteisiin!? Me ollaan 5 henkinen perhe. Jossain vaiheessa oltiin molemmat opiskelijoita ja mä sain minimi äippärahaa ja silti tultiin toimeen hyvin. Mä en ole ikinä joutunut odottamaan tai edes miettimään että milloin lapsilisät tai muut tulee tilille. No kaikilla on erillaiset tilanteet mutta silti en ymmärrä.

Miksi mies ei voi mennä siivoomaan tai vaikka puhelinmyyjäksi? Sinne otetaan kyllä heti ja jonkun verran sieltä rahaa saa kun menee paikkaan jossa aluksi maksetaan perustuntipalkkaa. Siis työpaikkoja kyllä löytyy vaikka palkka ei sitten niin kova olisikaan, mutta kai mikä vaan tommosessa tilanteessa riittää!?

Jos rahat ei riitä tämän hetkiseen elämiseen niin eikö sitten olisi aika tehdä radikaaleja muutoksia? Varmasti on paljon semmosta mistä voitte säästää. Onko kanavapaketteja, visa, asuntoa voi aina vaihtaa, lehtitilaukset jne.

Ihan yleisesti ihmettelen aina tämmöstä aloitusta lukiessa että miten nää tilanteet tulee muka niin yht äkkiä? Tyyliin maksoin laskut ja hups eihän meillä ole enää rahaa!! Siis jos rahat tiedetään olevan vähissä niin eikö mieleen koskaan tule jo kuun alussa alkaa miettiä että mihin ne riittää? Hullulta tuntuu että aletaan täällä sitten itkeä että voi voi tilillä onkin enää niin ja niin paljon mitä nyt ruoaksi. Ettekö te tiedä yhtään että onko tilillä kuinka paljon yleensä rahaa että voisi estää nämä tilanteet? Laskuissakin on yleensä suht pitkät eräpäivät eli harva lasku tulee yllättäen joten miksi niihin ei varauduta?

Pahoittelen kovasti, tää mun kirjotus varmasti loukkasi monia mutta ihan aidosti ihmettelen että miten näin voi jollekkin käydä. Toivoisin vaan että ihmiset alkais järjellä miettiä raha-asioitaan niin ei joutuis tämmösiin tilanteisiin.

Vierailija
28/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä säästökohteitamme (ei erityisen eettistä, mutta..)

- ei heräteostoksia

- kaupasta mahdollisimman halpaa, tuotteen alkuperämaasta viis :0(

- lidl käytössä

- asuntolainasta neuvoteltu lyhennysvapaata puoleksi vuodeksi eteenpäin (sekin maksoi erikseen)

- kaikki asumiseen liittyvät hankinnat on jäädytetty

- ei lehtiä

- ei ulkona käymistä, edes sosiaalisessa mielessä (kahvittelut, vierailut vanhempien luona jne..)

olikohan tuossa kaikki? ai niin, puhelut ovat halvimmat mahdolliset.

Vierailija
29/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on akuutti rahapula, tilanne ei todellakaan ole joka kuukausi tällainen. syytän tästä tilanteesta itseäni, olen antanut joukuussa rahojeni vain mennä, vaikka olisi pitänyt miettiä tämän kuun toimeentuloa.

hyvä kirjoitus kuitenkin, näinhän ei käytännössä pitäisi käydä jos hallitsee talouttaaan edes vähän.. minä en taida hallita ja nyt kyselenkin neuvoja tilanteen korjaamiseksi. (ja vastaukseksi saan vain: mitä? etkö saa muka elareita?)

Vierailija
30/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tarkat luvut niin mietitään yhdessä.

Vierailija
31/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli rahaa käytössä vähän reilu 100 euroa.

Vierailija
32/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mun pitäiskään lukea näitä :) Mutta mä olen tosi empaattinen (vaikkei varmaan ekasta viestistä välittynyt) ja haluisin aina että kaikilla olis asiat hyvin niin mua surettaa ihan hirveesti lukea näitä juttuja. Mun kaverit joutuu vielä henk koht aina mun " avun" kokemaan, voi heitä :) Mä olen itse hyvä hoitamaan raha-asiat ja se ei mulle ole yhtään vaikeeta niin sitä sitten aina yrittää tyrkyttää omia näkemyksiään liian hanakasti ja musta tuntuu oikeesti kauheen pahalta kun jollain muulla asiat on menny solmuun. Kavereista kaikki nämä ihmiset kenen rahat ei riitä niin ovat semmosia että mun mielestä heillä on kauheesti rahaa (siis hyvät tulot) ja en voi ymmärtää miksi se ei voi riittää eikä he itse osaa sitä selittää. Ehkä tästä syystä mä yleistän ehkä aina liikaa näissä tilanteissa. Ja mä olen kavereista huomannut että rahan lainaaminen jne ei kannata eikä auta pitkässä juoksussa vaan kaikki pitäisi laittaa uusiksi että ei olla taas samassa tilanteessa kuukauden päästä. Mitään pikavippejä ei missään nimessä kannata ottaa!! Toivottavasti teiän raha-asiat saatte kuntoon pian ja yrittäkää laittaa aina sukanvarteen vähänkin jos millään pystyy. Siis vaikka euro sillon tällön purkkiin niin tämmösissä tilanteissa sieltä voi sitten ottaa ruokaan rahaa. Tsemppiä. :)

Niin ja pakasteeseen vararuokia. :)

t.30

Vierailija
33/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ääliöillä ei riitä raha, vaikka miolemmat olisivat töissä.

Vierailija
34/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä just tarkotin että tulee aina yleistettyä näitä tilanteita. :) Nämä työssäkäyvät kellä rahat ei riitä suututtaa mua vaikka kuinka ovat kavereita. Ja tässä ap:n tilanteessa mua ei suututa vaan lähinnä harmittaa heidän puolestaan. Ja mun suuri luulo että voin kaikkia auttaa nousee pintaan jne. Mä olen vähän rasittava myönnän sen :)

t.30

Vierailija
35/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät hernekeittopäiviä, riisipuuropäiviä, leiväksi näkkäriä, päälle maksamakkaraa ym. Kyllä yli 100 euroa riittää pitkälle kun vähän miettii.

Vierailija
36/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy jotain turhaa teiltä =) Esim. lasten pieniä vaatteita. Sitä mäkin harrastan.

Vierailija
37/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin lapsi on niin pieni ettei liian pieniä vaatteita vielä ole..

mikä menisi hyvin kaupaksi esim. huutiksessa? -ap

Vierailija
38/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä nyt kauheita saa, mutta parin päivän safkat hyvinkin. Jos sulla on jotain pantattavaksi sopivaa niin vie pois

Vierailija
39/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ne lidlin vaipat hyviä? kenelläkään kokemusta huuto. netistä, kannattaako siellä alkaa myydä esim. vaatteita ja CD -levyjä? entäpä elektroniikkaa? -ap

Vierailija
40/47 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulje netti, käytä kirjastoa, älä tilaa lehtiä, vähennä puhelinlaskussa ym. ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi