Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka pyrkivät siihen voi jättäytyä työelämästä mahdollisimman pian pois?

Vierailija
09.05.2024 |

Itse olen tälläinen, käyn töissä ja työni on p*skahommia eli palkka ei ole järin kova ja työ on muutakin kuin siistiä tietokonetyötä.

Itselläni on siis asuntolainaa vielä jota makselen pois mutta samalla sijoitan rahoja osakkeisiin ahkerasti. Elän siis tosi nuukasti enkä laita rahoja turhuuksiin. 

Tarkoitus olisi siis että työelämästä jättäydyn pois nelikymppisenä. Onko tuo realistista vai ei? 

M34

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että onnistut, jos osaat elää säästeliäästi etkä jää täysin työttömäksi. Se on tahdonvoimasta kiinni. Oma asunto on paras sijoitus. Siinä kannattaa itse asua se 2 vuotta, että saa mahdolliset myyntivoitot verottomana. Sijainti on asunnon paras myyntivaltti. Sijoitusasuntoihin en enää usko, vuokramarkkinoilla on niin paljon ylitarjontaa tällä hetkellä. Mieluummin niin, että ostaa halvalla, tekee pintaremonttia ja asuu sen pari vuotta itse siinä ja myy voitolla pois.

Minäkin onnistuin. Tällä hetkellä minun pitää pärjätä noin 1500 eurolla kuussa. Vaihdoin asunnon paljon halvempaan. Joskus vanhempana myyn nykyisenkin asunnon ja elän vuokralla. Tavoitteena, että käytän itse joka sentin eläessä.

Vierailija
42/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä vielä 6 vuotta ja sitten jään työkyvyttömyyseläkkeelle. Sairastan skitsofreniaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mielekäs työ, en ole jäämässä pois mahdollisimman aikaisin.

Säästöjä on noin 600k, velaton talo, ja ikää 61 v. Voisin saada jo osittaisen varhennetun eläkkeen, n. 800 e/kk ja voisin nostaa yksityiset eläkesäästöt lisäksi, niitä saisin n. 500 e/kk kunnes voisin saada täyden eläkkeen 65-vuotiaana. Eli ihan reilusti voisin jäädä. Ihan hyvältä tuntuu tämäkin, että voi jäädä milloin vain, mutta ei ole pakko, jos ei halua. 

Vierailija
44/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystukea saa jo suunnilleen tuon verran asumistuen kanssa. Toki asumiseen menee silloin enemmän rahaa mutta silti puhutaan käytännössä työttömän elintasosta. Tavoitteessa ei siten ole kauheasti järkeä. Työttömyystukeen pääomatulot vaikuttavat, jos niitä on sinkkutaloudessa yli 311e/kk. Asumistukea taas ei enää saa jos on jotain säästössä.

Käytännössä  vielä jollain puolen miljoonan salkulla elää melkein kuin työtön eikä saa mitään apuja yhteiskunnalta. Ihan turhaa säästämistä siis ollut.

Vierailija
45/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistui jo :) Köyhänä pysyy näinkin. Perskokkareet hyötykööt mua tyhmemmistä.

Vierailija
46/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystukea saa jo suunnilleen tuon verran asumistuen kanssa. Toki asumiseen menee silloin enemmän rahaa mutta silti puhutaan käytännössä työttömän elintasosta. Tavoitteessa ei siten ole kauheasti järkeä. Työttömyystukeen pääomatulot vaikuttavat, jos niitä on sinkkutaloudessa yli 311e/kk. Asumistukea taas ei enää saa jos on jotain säästössä.

Käytännössä  vielä jollain puolen miljoonan salkulla elää melkein kuin työtön eikä saa mitään apuja yhteiskunnalta. Ihan turhaa säästämistä siis ollut.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.

Vierailija
47/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.

Eikö tuohon tullut rajaksi sekin, että 50 000 varallisuudella ei asumistukea enää saa? Ainakin viime vuonna sellainen oli tulossa. Tämä säästämisen kannattavuuslaskelmiin aika merkittävästi.

48/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se työnteko on noin oksettavaa, niin pystytkö siirtymään edes osa-aikatyöhön, että olisit töissä vain 2-3 vuoroa viikossa?

Vierailija
49/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, jaa , vai ei pankit kaadu?

No, jos esim. ydinsota  alkaa vaikka ensviikolla niin mitäs sitten ja pankit on täynnä Venäläisiä työntekijöitä., ne kaappaa kaikki meidän rahat, siitten kun käsky käy.

Vierailija
50/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa, jaa , vai ei pankit kaadu?

No, jos esim. ydinsota  alkaa vaikka ensviikolla niin mitäs sitten ja pankit on täynnä Venäläisiä työntekijöitä., ne kaappaa kaikki meidän rahat, siitten kun käsky käy.

Mun säästöt on Ruotsissa

Vierailija
51/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin asun metsässä teltassa kuin menen töihin. Onneksi on säästöjä jemmassa, niin pärjään pelkällä työmarkkinatuella. 

Vierailija
52/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin asun metsässä teltassa kuin menen töihin. Onneksi on säästöjä jemmassa, niin pärjään pelkällä työmarkkinatuella. 

Sut voidaan laittaa työkokeiluun.

Vierailija
53/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sut voidaan laittaa työkokeiluun.

Ja pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa johon on realistiset mahdollisuudet päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi