Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka pyrkivät siihen voi jättäytyä työelämästä mahdollisimman pian pois?

Vierailija
09.05.2024 |

Itse olen tälläinen, käyn töissä ja työni on p*skahommia eli palkka ei ole järin kova ja työ on muutakin kuin siistiä tietokonetyötä.

Itselläni on siis asuntolainaa vielä jota makselen pois mutta samalla sijoitan rahoja osakkeisiin ahkerasti. Elän siis tosi nuukasti enkä laita rahoja turhuuksiin. 

Tarkoitus olisi siis että työelämästä jättäydyn pois nelikymppisenä. Onko tuo realistista vai ei? 

M34

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävä haave, jos teet työtä mistä et tykkää ja jotka koet "paskahommiksi".

Itselleni on päinvastoin tärkeää pitää itsestäni kokonaisvaltaisesti huolta ja tehdä inspiroivia hommia joista aidosti pidän, sillä olen asennoitunut siihen, että voin tehdä töitä esim. seitenkymppisenäkin.

N31

Vierailija
22/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävä haave, jos teet työtä mistä et tykkää ja jotka koet "paskahommiksi".

Itselleni on päinvastoin tärkeää pitää itsestäni kokonaisvaltaisesti huolta ja tehdä inspiroivia hommia joista aidosti pidän, sillä olen asennoitunut siihen, että voin tehdä töitä esim. seitenkymppisenäkin.

N31

Paljonko saat palkkaa kuukaudessa? Millaista työtä teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyri jäämään pois, mutta pyrin siihen että jos jotain tapahtuisi (esimerkiksi sairastuisin), toimeentulosta panikoiminen ei olisi ensimmäinen asia mielessä. Ja että pystyisin hankkimaan edes jotain apua. 

Koen että tässä on oleellista myös sopeuttaa menot tuloihin, ehkä jopa oleellisempaa kuin rahan kerryttäminen, sillä kaiken rahan saa kyllä kulutettua jos haluaa. Äitini sairastui vuosi sitten ja joutui pois työelämästä. Hänellä ei koskaan mitkään suuret tulot olleet, joten eläkekin on suht vaatimaton. Elämäntavat hänellä on kuitenkin sellaiset, että tulee toimeen eläkkeellään mukavasti. Pieniä säästöjäkin on, joten on pystynyt hankkimaan apua kotiin eli noin kerran kuussa käy siivooja ja kuljetusapuakin löytyy jos tulee tarve. 

Olen huomannut että moni jolla on isompikin eläke kuin äidilläni, valittelee vähäisiä rahojaan. Lähes poikkeuksetta asuvat isosti ja kuluttavat paljon, koska eivät oppineet elämään niin että ne elämän pienemmät nautinnot riittäisivät arjessa. 

Vierailija
24/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En toivo. Olen tyytyväinen.

Minulla on kiva duuni ja 100% etähommat. Palkka hyvä.

Olen joka vuosi 6kk ulkomailla ja teen sieltä töitä ja 6kk Suomessa mökillä.

Toivon että tämä jatkuu 70v asti. Nyt 42v.

Loppuu siinä mukavan seksikkäässä n. 55v iässä. Siinä vaiheessa viimeistään alkaa olla tekoäly siinä vaiheessa, ettei ns. asiantuntija-ammateissa juuri ihmisiä ole.

Vierailija
25/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehka kokonaan voi duunia lopettaa mutta voi alkaa osa-aikaiseksi tai ottaa urakkahommia ja tuurauksia vaikka vaan 6 kuukautta vuodessa. Eli maarittelee itse milloin ja kuinka paljon haluaa tehda. Jos menopuoli on pieni niin tuolla tavalla voi olla oma pomonsa ja aika riippumaton tyonantajien oikuista. Tyo on ihan mukavaa kun saa itse paattaa paljonko sita haluaa tehda. Ja voi ottaa loparit veemaisesta paikasta.

Vierailija
26/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole realistista. Pahoittelen. Tarvitset noin miljoona salkun, että eläisit suht hyvin pääomatuloilla. 

Jokunen vuosi sitten oli media täynnä näitä viimeistään nelikymppisenä eläkkeelle hehkutuksia. Asuntosijoittajia, jotka ostivat lainarahalla huonokuntoisia, jopa kokonaisia kerrostaloja ja sitten vuokrasivat asunnot messevään hintaan, kun kysyntää oli. Nyt niitä juttuja ei näy. Mitähän niille miljonääreille kuuluu.

Kaulakiikun narina niistä enää kuulu.

Vierailija
27/53 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä haluaisi eläkkeelle nelikymppisenä. Olen 43 ja kyllä mä tykkään, kun saan käydä töissä. Välillä on hemmetin rankkaa, mutta on ihana odottaa viikonloppuja ja lomia. Kyllä työ myös antaa paljon. Nautin kun saan olla osa työyhteisöä, säännöllisestä rytmistä ja toki ihan kohtuullisesta palkastakin. 

Etkö voisi etsiä jonkun mielekkäämmän työn, niin ei tarvitse niin raivokkaasti säästää sijoituksiin? 

Vierailija
28/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin kyllä pois jos voisin, mutta tuskin se käytännössä onnistuu. Työ on sellaista tervanjuontia, vapaa-aika on sitä varsinaista elämää itselleni. Vain rahan takia teen töitä, kuten moni muukin varmaan. Hienoa, että joku täälläkin silti vastasi saavansa työstään muutakin.

Vierailija
29/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, jään ensimmäisessä eläkeiässäni pois töistä. En ole päivääkään ylimääräistä.

Vierailija
30/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan yksineläjä tarvitse mitään 3000e/kk kuussa käteen todellakaan.

Yksineläjä (ainakin pk-seudulla) nimenomaan tarvitsee tuon verran. Tietysti jos on halpa yksiö vuokralla ja harrastaa kävelyä ja netflixia niin sitten ehkä.

Mä saan vähän vähemmän käteen. Huomaan omassa elämässäni, ettei pk-seudulla asuminen ja työskentely oikeasti kannata.

Vierailija
31/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pois? En oo kuullut sanaa työ muualla kuin Kuopijon torilla.

Vierailija
32/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen menossa lääkäriin. Työkyky mennyt. 

Vierailija
33/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen menossa lääkäriin. Työkyky mennyt. 

Työkokeilu aiheuttaa pahat mielenterveys ongelmat, ei saa palkkaa. 

Vierailija
34/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Olen nyt reilu 50 ja sain säästettyä hyvällä palkalla ja onnistuneilla osakekaupoilla sen verran, että pärjään eläkeikään asti vaikka omillani. Olen tällä hetkellä työtön, mutta en aio olla eläkeikään asti. Poistun kokonaan työmarkkinoilta jossain vaiheessa. Toki otan ensin ulos sen, mikä minulle lain mukaan kuuluu (ansiosidonnaiset).

Vierailija
35/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole realistista. Pahoittelen. Tarvitset noin miljoona salkun, että eläisit suht hyvin pääomatuloilla. 

Ei tarvitse miljoonan salkkua jos ei ole tarkoitus jättää sitä perinnöksi vaan kuluttaa lopulta myös pääoma pois. Minulle riittää 500 000 ja nyt siitä on jo 350 000 kasassa. Kymmenen vuotta vielä aion käydä töissä saadakseni kasaan loput 150 000 ja sitten jään pois työelämästä. Säästötahtini on hyvin maltillinen koska haluan samalla myös nähdä maailmaa ja elää vielä kun olen "nuori". Kun jään omaehtoiselle eläkkeelle niin sitten ei ole enää tarvetta matkustella kun on nähnyt jo kaiken. 

Vierailija
36/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastakohta eli pyrin olemaan työelämässä mahdollisimman pitkään.

Vierailija
37/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista, jos et ostele mitään ylimääräistä. Itselläni oli keskitason palkka ja sain reilu 20-vuodessa tarvittavat rahat kasaan. En välitä matkustelusta. Mitä ostan niin pyrin löytämään halvimman vaihtoehdon (esim. huonekalut). Lapsia ei ole ja syön aika vaatimattomasti.

Vierailija
38/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maailman meni on nyt sellainen, että kannattaako osakkeet tai pankkitilille säästäminen, ehditkö toteuttamaan suunnitelmaa, kunnes sota alkaa? Itse meinaan tyhjentää tilin.

Vierailija
39/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjään aika vähällä. Velaton asunto kun on niin riittää sellanen 1000e/kk nettona.

M34

Olet unohtanut, että jokaiseen asuntoon tulee jossain vaiheessa kalliita remontteja. 1000 e netto Ei pärjää pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
40/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maailman meni on nyt sellainen, että kannattaako osakkeet tai pankkitilille säästäminen, ehditkö toteuttamaan suunnitelmaa, kunnes sota alkaa? Itse meinaan tyhjentää tilin.

Ukrainassa on sodittu jo yli kaksi vuotta eikä siellä ole pankit kaatuneet. Jos pelkää sotaa niin osakkeisiin sijoittaessa on hyvä miettiä minkä alan yritykset pärjää mahdollisen sodan aikana tai jopa hyötyy sodasta ja tulevasta jälleenrakentamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi