Lähteekö sinunkin miehesi poikaporukassa Prahaan "katsomaan jääkiekkoa"?
Kyllähän se tiedetään, mitä reissuja nämä ovat🤣
Praha on tunnettu kaupunki huoris.. khrm.. siis nähtävyyksistään😜
Mukana ollut parilla reissulla, ja TODELLAKAAN niistä ei vaimoille kerrota.
Mutta eihän se sinun miehesi... Eipä tietenkään😂🤣🤣
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolelten mukaan rajatut reissut kuuluvat alemman keskiluokan, duunareiden ja alaluokan kulttuuriin. En tunne ketään, joka harrastaisi tuollaista, matkustamme ystäväpariskuntien kanssa tai sitten (useimmiten) kahdestaan/perheen kesken.
Mutta tuskinpa kaikki noilla reissuilla ostavat seksiä siltikään, se vasta alaluokkaista onkin mennä kännissä sellaista tekemään.
Aika sinisilmäinen käsitys, ettei seksin ostaminen mies- ja miksei naisporukassakin kuuluisi "paremmankin väen" repertuaariin. Onko ilmaus "rikas elostelija" tuttu?
Miksi kommentoit viestiä, jota et edes ole lukenut?
Minulle on ihan sama mitä jotkut muut harrastavat ja tekevät, kerroin vain millainen käsitys mulla tästä asiasta on. En tunne tuollaisia ihmisiä.
En epäile, etteikö täällä olisi tuollaisia paljonkin, he ilmeisesti uskovat, ettei muunlaista maailmaa edes ole olemassa: kaikki miehet palavat halusta päästä poikain retkelle seksiä ostamaan, mutta vaimo kieltää?
Se vain korostaa erilaisten sosiaalisten ympyröiden välistä kuilua. Joku kerta täällä myös väitettiin, ettei kukaan mies mene klasarikonserttiin vapaaehtoisesti, vaan vaimo pakottaa. No, meillä nimenomaan mies valitsee konsertit, joihin menemme. Vaikka itselläni on klassisen musiikin koulutusta, niin mies musiikkia enemmän harrastaa, vaikkei edes soita mitään instrumenttia. Mutta kyllä me lätkääkin välillä käymme katsomassa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolelten mukaan rajatut reissut kuuluvat alemman keskiluokan, duunareiden ja alaluokan kulttuuriin. En tunne ketään, joka harrastaisi tuollaista, matkustamme ystäväpariskuntien kanssa tai sitten (useimmiten) kahdestaan/perheen kesken.
Mutta tuskinpa kaikki noilla reissuilla ostavat seksiä siltikään, se vasta alaluokkaista onkin mennä kännissä sellaista tekemään.
Hmm, mun ystäväpiiriin kuuluu johtajia janiitä palstan ihannoimia akateemisia myös Ruotsista ja Saksasta ja kyllä heilläkin on mm. golfreissuja miesten/naisten kesken
Niin, piirit kaikilla ovat erilaiset. Kerroin omista piireistäni. Kas kummaa, minullakin on sukulaisia myös Ruotsissa ja Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä jos haluaa ja myös minä voin reissata ystävieni kanssa. Pettää voi vaikka kauppareissulla, jos sellaiseen tuntee tarvetta. Minä en kyttää kenenkään tekemisiä, en ole mieheni äiti.
Ihmetyttää millaisissa suhteissa ilmeisesti suurin osa elää, kun koko ajan pitää pelätä pettämistä ja esittää kieltoja ja vaatimuksia.
Nimenomaan, lopettaisin kyllä tuollaisen suhteen. Maailma on täynnä ihmisiä ja elämä on lyhyt, en tajua yhtään sellaisia parisuhteita, missä tulee riitaa vapaa-ajanviettotavoista ja muista tavallisista arjen asioista. Voi aivan vapaasti etsiä sellaista seuraa, missä kaikki natsaa.
Näihin poikain reissuihin täällä liitetään aina myös ryyppäämistä seksin oston lisäksi. Ryyppääminenkin voi olla harrastus ja ihan kiva harrastus onkin, mutta sikailu ja räkäily ulkomailla ei kuulosta suurimman osan mielestä mitenkään hauskalta, vaikka täällä se sellaisena esitetään. Tulee mieleen jotkut keihäsmatkat, vaikka nuoriso ei edes tiedä mitä sillä tarkoitetaan. Kun jännittää ulkomailla oleminen ja viina on halpaa, niin vedetään pää täyteen ja hankkiudutaan vaikeuksiin. Vaikka sitten seksiä ostamalla. Näitä tarinoita suomalaisista riittää. (Mulla on muutamakin ystävä, jotka olivat nuorempana matkaoppaina.)
Ei se oikein minulta sympatiaa saa, kun sitä seksiäkin voisi ostaa järkevämmin ja selvin päin, jos kerran ostaa haluaa. Mutta ei. Se on mentävä Pohjanmaan kautta sikailu ja räkäily-osastolla ja se on hienoa. Tulee mieleen yläasteen pojat, jotka kehuskelevat ryyppäämisillään. Olipa hauskaa, kun teppo sai klamydian.
Vierailija kirjoitti:
Lähtee, menen itse Gambiaan.
Tästä tuli mieleen, että luen kirjaa nimeltä Ihmeköynnös, jonka päähenkilönainen matkustelee kehitysmaissa ja kehittyvissä maissa seksin ja elämysten perässä. Kirja on erinomainen, koska se kuvaa yhdenlaista "kuplaa" täysin rehellisesti. Päähenkilön kiinnostus mustia miehiä kohtaan on kuorrutettu feminismillä ja polyamorialla, herkullisen itsetiedotonta tekstiä, missä muodostuu välittömästi ns. mock reader eli lukija alkaa lukea vastakarvaan kertojaa, joka odottaa lukijan jakavan samoja käsityksiä kuin hänellä itsellään on.
Erinomaisesti kirjoitettu kirja. En jaksaisi lukea tuosta aiheesta huonosti kirjoitettua kirjaa. Mukavaa oli sekin, että ainakaan vielä en ole tullut vastaan pakollista "psykopuhetta" lapsuuden traumoista tai vastaavista. Sen sijaan kehitysmaista aukeaa reppureissaajien maailma ja kuinka sielläkin on hierarkiaa niin, että päähenkilö aivan vilpittömästi kuvaa itseään vähän parempana reppureissaajana. Luonnollisesti expatit eivät tiedä mistään mitään tai nuoret bilettäjät. Sekin oli mielenkiintoista, sillä vaikka näitä boheemeja hippejä on tullut tavattua paljonkin, niin en oikeastaan ole jaksanut heidän maailmaansa liiemmin tutustua.
Täysin erilainen maailma kuin omani, täysin erilainen tulokulma kaikkeen, jolloin lukemisesta muodostuu sivistävä.
Vierailija kirjoitti:
En seurustelisi miehen kanssa, jolla on jokin iso poikaporukka. En minäkään missään tyttöporukoissa pyöri.
Keski-ikäiset pojat ja tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Vaimothan voi poikien reissun aikana lähteä vaikka mummotunnelliin tai Vantaan Flamingoon tyttöjen kanssa hauskaa pitämään 💃💃🍹🍸🍾
Tai Gambiaan.
Ikävä kyllä miehelläni ei enää oikein ole ystäviä, parhaat kaverit kuolleet vuosia sitten, eikä tuossa iässä oikein uusia enää löydy. Mutta ei hän ole koskaan halunnut millään porukalla mennä mihinkään reissuun. Vain lasten takia uhrautuu ja lähtee joskus johonkin perheen kesken, kahdestaankaan ei olla oltu kuin häämatkalla Ruotsin laivalla, ja se on ainoa kerta kun ollaan missään oltu kahdestaan, ei yhtä hotelliyötä ole ollut sitten hääyön 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä miehelläni ei enää oikein ole ystäviä, parhaat kaverit kuolleet vuosia sitten, eikä tuossa iässä oikein uusia enää löydy. Mutta ei hän ole koskaan halunnut millään porukalla mennä mihinkään reissuun. Vain lasten takia uhrautuu ja lähtee joskus johonkin perheen kesken, kahdestaankaan ei olla oltu kuin häämatkalla Ruotsin laivalla, ja se on ainoa kerta kun ollaan missään oltu kahdestaan, ei yhtä hotelliyötä ole ollut sitten hääyön 20 vuotta sitten.
Minkä ikäinen miehesi on? Jos teillä on pieniä lapsia, jotka reissaavat mukana, niin ei vielä kovinkaan vanha, joten miten kaikki ystävät ovat kuolleet? Ohiksena tuli vain mieleen ihmetellä.
Ei lähde - kuten ei myöskään Lapin *laskettelureissuille* miesporukassa.
On lähtenyt jo. Mutta lentävät takaisin jo lauantai -iltana. Maanantaina töihin taas.
Miehellä on pitkä vapaa to-pe-la-su.
Työporukalla lähtivät keväiseen Prahaan juomaan sitä hyvää tsekkiläistä olutta ja katsomaan Suomen pelin Tsekkiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole menossa. Lähtee Saksaan kesällä katsomaan futista. Meidän 10v pojan kanssa. Pari kertaa itse olen ollu Prahassa, ei hirveästi noi hommat kyllä siellä kadulla näy.. iltasellakaan.
Kännykät sitä varten.
Miehet vetää yhtä köyttä näissä asioissa.
Kun mulla oli sivu AS niin siellä tuli kyselyitä lähteä ilostuttaa millon mitäkin mies porukkaa.
Harvemmin käräyttävät toisensa.
Meidän mies ei maksa kellekkään huorulille. Se saa ihan ilmankin.
Mieheni ei tykkää lätkästä. Hän on älykkö.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei tykkää lätkästä. Hän on älykkö.
Silti se käy huorissa ja pettää. Älyköt on narsisteja ja hyviä peittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mies ei maksa kellekkään huorulille. Se saa ihan ilmankin.
Saahan sitä ruisleipää syödä vaikka joka päivä. Mutta välillä tekee mieli kunnon sisäfilettä. Ja se on kalliimpaa 😎
Parikymppinen tsekkimissi Venuksen muodoilla🍆💦💦💦🍑 aijaijai!
Kavereiden mukaan ollaan sunnuntaina lähdössä ja loppuun asti ollaan. Toiset laittaa rahat pääsylippuihin ja törkykalliiseen olueen. Itse katson ottelut sporttibaarissa ja säästän rahat naiskauneuteen.
Löikö mörkö sisään?! Löikö mörkö sisään?!
Kyllä löi, nimittäin Jorman tsekkihuorran etupyllyyn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Me matkustamme yhdessä.
Mitä peliä menette katsomaan ?
Puhun yleisesti matkustamisesta, en lätkästä. Meitä ei kiinnosta lätkä.
Ei kuulosta kovin kivalta suhteelta, jossa pitää kysellä lupia lähteä kuin äidiltä ja vielä vahtia käytöstäkin. Itse asiassa se kuulostaa juuri tuollaiselta kulttuurilta, mistä kerroin. Eli mies on ikäänkuin teini-ikäisen asemassa ja nainen äidin.
Minusta suhteessa on kaksi aikuista ihan vapaaehtoisesti. Ellei toisen tavat ja tottumukset miellytä, voi erota. En käyttäisi omaa elämääni riitelemiseen turhista asioista, mutta kukin tietty rakentaa sellaisen parisuhteen kuin itse tahtoo.