Mitä nämä nuorten sanonnat tarkoittavat??
Olen pitkään jo pohtinut mitä nämä sanat tarkoittavat. Aina kun lapseni ovat minun luona he käyttävät näitä sanoja enkä ymmärrä yhtään.
listaan nyt joitain
mitä tarkoittaa sigma, mitä tarkoittaa uwu, mitä tarkoittaa slay, mitä tarkoittaa skibidi toilet, mitä tarkoittaa puffi, mitä tarkoittaa sus.
En tajua??!!
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku vielä selittäis tuon skibidin...
Joku kummallinen hiippari?
Lasten ja muorten slangia, EI OLE aikuisen edes tarve osata!
Slay on just se mimmi ketä kaikki kadehtii. Upea ja söpö tietenkin, viettelijätär kenties. Slay on kehu niille jotka tajuaa sen. Aina on sovellettu sanoja erilaisin tavoin ja merkityksin.
Vierailija kirjoitti:
Miten sigma voi olla muka kova tyyppi? Alfahan se kova on, sigma tulee jossain hännillä.
Perinteisemmän (ei nuorten käyttämän) määritelmän mukaan sigma on oman tiensä kulkija, riippumaton, omavarainen, yksinäinen susi. Ts. ihminen, jota ei kiinnosta mitä muut hänestä ajattelevat. Käy ihan hyvin yhteen nuorten sille antaman määritelmän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Teinit on todella noloja
Totta, mutta heidän itsensä kannalta on onnellista, että he tajuavat sen vasta noin 10 vuoden kuluttua.
sigma = olla enemmän ku cool
skibidi = vähä parempi ku cool
uwu = sellane joku japanilaine juttu joka tarkottaa söpöö tai muuta yms
slay = sillee jotai vähä niinku you go girl emt
puffi = sähkötupakka
sus = on ollu ennastaankin mut tarkottaa suspicious
Puffi meinaa kertakäyttöstä sähkötupakkaa.
Olen 3-luokalla ja kakkosella kuulin noita aika paljon, niin nytkin. Luokkalaiset laulaa myös jostain kumman skibidi sammakosta, enkä tajua sitä yhtään!
-Inka-
Vierailija kirjoitti:
Olen 3-luokalla ja kakkosella kuulin noita aika paljon, niin nytkin. Luokkalaiset laulaa myös jostain kumman skibidi sammakosta, enkä tajua sitä yhtään!
-Inka-
He tota slaytakin hokee.
Skibidisamakko, skipidimatkallaan aaaaarrrrggghhhhhh!!!
Ihan täyttä siansaksaa nuoret puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Sigma = olet siisti/kova tyyppi
Uwu = (söpö) tervehdys
Slay = joku on siisti/kova tyyppi
Sus = lyhenne englannin sanasta 'suspicious', tarkoittaa jonkin olevan arveluttavaa
Sigma on oman tiensä kulkija. Alpha paneskelija ja beta nuoleskelija ja muut kirjaimet siitä eteenpäin ovat eritasoisia luusereita. Näin nuoret luovat valta stereotypioita.
Kehota nuorisoa käymään ruiskusaunassa, sen jälkeen sano että hyppäätte hyrysysyyn ja käytte kaupassa ostamassa vaikka alligaattoripäärynöitä.
Kieli on niin kiehtova, kun se kehittyy koko ajan. Uudet ikäluokat tuo uusia ilmaisuja, ja osa niistä jää kieleen pysyvästi.
Skibidi tarkoittaa joko hyvää, huonoa tai jotain ihan muuta. Joku voi esim. sanoa "toi oli aika skibidi", ja merkitys pitää päätellä äänensävystä.
Vierailija kirjoitti:
Sigma viittaa itsenäiseen ja itsevarmaan (mies)tyyppiin, vertaa alfa joka on ennemmin itsevarma ja alistamaton
Urbandictionary auttaa määrittelemään tarkemmin
Mulle tulee sanasta sigma mieleen paksusuolen osa, colon sigmoideum, vemmelsuoli.
Oppilas tuli kysymään - Mikä on sun feeni?
Mitä ihmettä tarkoitti?
Aloittaja ei tiennyt mitä nämä tarkoittaa, mutta osasi silti kirjoittaa ne oikein. Sus.
skibidi dop dop dop yes yes