Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä tyyliseikat tulkitsette tylyiksi viesteissä/netissä?

Vierailija
09.05.2024 |

Minun iki-inhokkini on se "slightly smiling face" -emoji elikkä 🙂. Ainakin silloin, kun kirjoitat viestin ja vastaus on pelkkä "🙂". Tulkitsen sen aina passiivis-aggressiivisena "en oikeasti haluaisi olla kanssasi missään tekemisissä joten lopetan tämän keskustelun tähän 🙂", ja tietääkseni sitä se on toistaiseksi joka kerta tarkoittanutkin.

Toinen, mitä vähän ihmettelen, on se, miten tylyltä pisteiden käyttö saa viestit kuulostamaan, jos mukana ei ole mitään kohteliaisuutta tai muuta pehmennyskeinoa. Epämuodollinen "valitettavasti ei käy" ei kuulosta erityisen tylyltä, mutta "Valitettavasti ei käy." kuulostaa. Sitten taas "Hei! Valitettavasti ei käy." ei kuulosta mitenkään ihmeelliseltä, koska siinä on se tervehdys pehmentämässä. Joskus joku sanoo "Valitettavasti ei käy...!" ja sekin kuulostaa vähemmän tylyltä.

Itse asiassa viestin ei tarvitse edes olla mikään kieltävä vastaus tms. Vastaus voi olla vaikka "Punainen." ja sekin kuulostaa kliinisen tylyltä ja alleviivatun etäiseltä.

Hassua kyllä, se monien iki-inhokki eli ISOILLA KIRJAIMILLA KOMMENTOINTI sitten taas ei ole koskaan ärsyttänyt minua. En ole ikinä tulkinnut sitä "huutamisena" vaan tajuan kyllä, että yleensä noin kirjoittavat ihmiset jotka eivät syystä tai toisesta pysty normaalisti kirjoittamaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokauppiaiden selittely. Jos lapsellisen helppo asia ei oikein saa vastakaikua, ehkä tulee kuva että haluaa tehdä vaan sillä yhdellä tavalla. Tai se on luullut että toinen manipuloi, kun yritti helpottaa kaikkien elämää, ehdotuksella siitä helpommasta tavasta - valikoimaan. No jokainen tavallaan. Mikäs siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme