Onko teistä ihanaa vai kauheaa olla ilman meikkiä?
Kommentit (62)
Kasvoille kevyenkevyt värivoide tasoittamaan ihoa ja ripsiväri riittää, joskus laitan myös huulipunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, jos on täydellinen iho ja tummat ripset ja kulmat.
Ihosta tulee täydellinen, kun ei meikkaa.
Kaikilla ei tätä onnea ole.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa. Mulla on huono iho niin aina saa hävetä ihmisten ilmoilla. Tästä syystä olen erakoitunut kotiin.
Älä erakoidu, vaan valitse kevyt korjaava meikkivoide ja vapaudu huonon ihon orjuudesta. Näin minä teen.
Meikkaaminen on aika ihanaa, mutta sen korjailu päivän mittaan on ehkä vähän ärsyttävää. Ainakin pitää tarkistaa, ettei ripsiväri ole valunut jos ei muuten. Samoin silmämeikin poisto on jotenkin kin tosi ärsyttävää. Meikkaan silloin, kun se tuntuu kivalta ja ajatus silmän hieromisesta puhdistusaineella ei tunnu liian ikävältä. Lähipiiri ei enää kiinnitä huomiota onko naamassa glitteriä vai ei mitään.
Ihanaa
Meikin kanssa saa jatkuvasti stressata ja silmätkin kuivuu
Tykkään olla tällättynä. Onneksi on myös mies, joka arvostaa, että laittaudun.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi mielellään ilman meikkiä. Koska meikki on vähän feikkiä. Toisinaan ärsyttää jonkin verran että jos on vaikkapa jossain asiakkaana vähänkään homssuinen, niin saa erilaista palvelua (ehkä?) kuin jos olisi viitsinyt ehostaa itseään aamulla 2 tuntia. Ei motivoi niin paljon tuo parempi palvelu kuitenkaan, oon mielummin ihan vaan oma itseni. Varsinkin näin vanhana! Fyrkkaa kyllä on, ei ole siitä kiinni.
Kaksi tuntia!?
Ihanaa. Eihän meikatut ihmiset oikeasti aidosti ole sitä miltä meikattuna näyttävät. Aitous on parasta vaikkei olisi täydellistä. Mun mielestä on siis ok meikata kunhan pystyy olemaan lähimpien kanssa myös ilman meikkiä. Itsehän pidän Tinderissäkin meikkaamattomia kuvia ettei tule yllätystä että miltä näytän ilman meikkiä. N34
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Meikki on kuitenkin värikerros, vahamainen tai tahmakas. Ellei ole huomaamaton tuntuma ja ei leviä.
Mun ripsari ja kulmakynä eivät tahmaa eikä ole vahamaisia. Oletko kokeillut vaihtaa merkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Meikkiä vain silloin jos on pakko esim työasioissa.
Mikä on sellainen työ, jossa on pakko meikata? Ei kai nykyään edes lentoemännillä ainakaan eurooppalaisilla yhtiöillä ole meikkipakkoa.
Ei minulle merkitse meikittömyys yhtään mitään, koska se on tavallinen olotilani. Yhä harvemmin on jotain iltabileitä tai muuta sellaista, että viitsin meikata.
Meikkaan päivittäin töihin. Menee ihan rutiinilla, olen meikannut niin kauan. En pidä meikkaamista mitenkään rasitteena, minusta on kiva lähteä liikkeelle meikattuna ja tukka laitettuna, meikki on kuin asuste, johon on vain tottunut ja olisi alaston olo ilman. Olen paljon asiakaspalvelussa ja meikki antaa osaltaan itsevarmuutta. Viikonloppuisin olen meikittä, jos olen lähinnä kotona, mutta ihan vaikka ruokakaupassa käydessäni tälläydyn jonkun verran. Ketjun kysymykseen vastaisin, että olisi aika kauheaa lähteä vaikka ravintolaan ilman meikkiä, kyllä meikki antaa sen verran varmuutta mulle, että viihdyn enemmän meikattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kotona on kiva olla ilman meikkiä, mutta julkisille paikoille en enää mene ilman meikkiä. Vielä muutama vuosi sitten saatoin olla viikkojakin meikkaamatta mut nyt on pakko vähän laittaa jotain tähän naamaan, muuten ei kehtaa näyttää naamaa missään.
Miksi?
Ihanaahan se on!
Lopetin meikkaamisen noin 30 vuotta sitten, josta seurasi se,
että silmiä ei polttele,
säästyy rahaa,
voi nukkua pidempään aamulla,
ei tarvi illalla kuluttaa aikaa meikin puhdistamiseen,
iho voi niin paljon paremmin, kuin silloin kun meikkasin
Meikkaaminen kuuluu huoliteltuun ulkoasuun. Suomalaiset näyttävät muutenkin junteilta, potaateilta, luulevat että meikittömyys hyvä asia. Hah hah!
Vierailija kirjoitti:
Meikkaaminen kuuluu huoliteltuun ulkoasuun. Suomalaiset näyttävät muutenkin junteilta, potaateilta, luulevat että meikittömyys hyvä asia. Hah hah!
Olen kanssasi eri mieltä. Omasta mielestäni kauneimmat naiset ovat vain aavistuksen ehostettuja, niin että ne omat piirteet näkyvät. Tai sitten kokonaan ilman meikkiä. Kovin pakkeloidut naiset voisivat vaihtelun vuoksi laittaa vaikka lastenjuhlista tutun kasvomaalauksen (jokin eläinhahmo esimerkiksi) kasvoilleen. Näyttäisivät yhtä vähän aidolta itseltään kuin viiden meikkikerroksen alla. Toki meikata saa ja nämä ovat makuasioita. Itse pidän luonnollisesta tyylistä jossa ihmistä ei piiloteta kiiltokuvan alle.
Ihanaa olla ilman meikkiä kotona, mutta ihmisten ilmoille laitan vähän ripsi- ja kulmaväriä. Tyypillinen suomalainen haaleus piristyy vähän.
No koko elämä tässä on mennyt mekittä tähän mennessä, eikä ole tuottanut ongelmia, joten ihanaa. M34
Olen tosi mielellään ilman meikkiä. Koska meikki on vähän feikkiä. Toisinaan ärsyttää jonkin verran että jos on vaikkapa jossain asiakkaana vähänkään homssuinen, niin saa erilaista palvelua (ehkä?) kuin jos olisi viitsinyt ehostaa itseään aamulla 2 tuntia. Ei motivoi niin paljon tuo parempi palvelu kuitenkaan, oon mielummin ihan vaan oma itseni. Varsinkin näin vanhana! Fyrkkaa kyllä on, ei ole siitä kiinni.