Voiko avokonttoriin tottua?
Meillä firma muutti ja jouduin 2 hengen huoneesta hälyisään avokonttoriin. Pinna kireällä joka päivä.
Onko irtisanoutuminen ainoa vaihtoehto tai voiko avotilaan tottua? Kokemuksia kellään?
Kommentit (25)
Minulla on työpaikkaihastus ja nyt voin seurata häntä avokonttorissa. Omissa huoneissa se ei onnistunut.
M57
Voisin kuvitella että jollekkin telakkahitsarille vähän vaikea tottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä totuin ja viihdyinkin ihan hyvin niin kauan, kun jokaisella oli oma nimetty paikka. Silloin porukka siirtyi oikeasti puhumaan enimmät virtuaalipalaverinsa ja puhelunsa vetäytymistiloihin.
Koronan aikana meillä sitten muutettiin tiloja niin, että kenelläkään ei ole enää omaa paikkaa, eikä paikkoja itse asiassa edes riitä kaikille ja jokainen istuu siellä missä haluaa/mihin mahtuu. Se muutti toimistolla työskentelemisen todella ikäväksi. Jotenkin oudosti tuo oman vakipaikan puuttuminen vaikuttaa siihen, että kukaan ei enää siirrykään muualle puhumaan niitä puheluita ja pitämään kokouksia, vaan ne läpätetään siitä työpisteeltä.
En käy nykyään enää toimistolla muuta kuin silloin, kun on ns. pakko.
Siis meillä tehtiin aivan samoin! ja kappas, kaikille ei riitä työpisteitä, niin
Tämä on pahinta, kun ne jotka muuten on etänä tulee pitämään torikokousta avotoimistoon. Koko päivän vaan jauhetaan niitä omia kuulumisia ja miten iki-ihanaa hihihi on nähdä ihmisiä kasvotusten. Jos se olisi ihana niin sitten niitä menisi näkemään! En ymmärrä miksi tuota showta pitää tulla näyttelemään ja samalla häiriköidä muiden työn tekoa.
Riippuu henkilöstä. Toiset tottuvat, toiset eivät.
Avokonttorissa saa puhua puhelut ja palaverit paikaltaan. Muuten menee turhan vaikeaksi, jos pitää jonnekin vetäytymistiloihin mennä.