Rahakkaat miehet, kertokaa rehellisesti. Huolisitko köyhän mutta ihanan naisen?
Mulla on Tinder Gold, ja monesti tulee tykkäyksiä miehiltä, joilla on selkeästi rahaa. Tää käy ilmi pienistä asioista profiilissa. Sellaista rahalla ja omaisuudella kalastelevaa en edes kahdesti katso, mut sitten on ne muuten kaikin puolin kivan oloiset miehet, joilla näyttää olevan rahaa. Heistä jätän tykkäämättä takaisin vain koska olen köyhä, vaikka käyn töissä.
Mä en kaipaa leveämpää elintasoa, enkä siksi tätä asiaa kysele. Olen aina elänyt vaatimattomasti. En toki kiistä etteikö kiinnostaisi jos palkkani yhtäkkiä tuplaantuisi, en ole tekopyhä. Mut kun noista ns itseni tasoisista miehistä ei ole vielä kenenkään kanssa synkannut alkua pidemmälle, niin tuntuu että olisi pakko laajentaa hakua noihin joilla selkeästi korkeampi elintaso. Ja rahasta ei tosiaankaan ole kysymys. Elämänkumppania tositarkoituksella etsin.
Voi kun joku tajuaisi mitä tarkoitan. Siis koen että en yksinkertaisesti pysty osallistumaan esim matkusteluun kun ei ole rahaa. Niin miehet, jätänkö suosiolla tykkäämättä heistä takaisin, ettei ole ajanhukkaa kenellekään?
Mussa on kyllä paljon ihania ominaisuuksia kumppanina, ja niitä ei tosiaankaan rahalla saa. Rakastava, empaattinen, seksuaalinen, ihan nätti ja kiva kroppa. Mut kun lähtökohta on se, että en edes omista treffailuun sopivia vaatteita kuin kourallisen, ja loput on sellaisia rääsyjä. Tuntuu että olen ihan eri maailmasta niiden miesten kanssa ulkoisesti, vaikka arvot ja kiinnostuksenkohteet muuten mätsäisikin.
N42
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vain mikäli kyseessä ei ole pysyvä tila. Oma vaimoni opiskelee juristiksi, eli on köyhä opiskelija, mutta tulee aikanaan olemaan mukavassa ammatissa, kun itse alan eläköitymään. Varalkkaat miehet eivät ole tyhmiä, eli mikäli olet oletettavasti p.a koko loppuelämäsi, ei tarvitse vaivautua kuin hetken hauskanpitoon.
Taidat silti olla aika tyhmä, jos sinulla, kohta eläköityvällä miehellä, on parikymppinen opiskelijatyttönen, ja kuvittelet että vielä kymmenen vuoden päästä tämä fiksu, uransa huipulla oleva nuori nainen on vielä kanssasi. Vaihtaa kolmikymppisenä vaippojasi kun ihan kaikki maailmassa on hänelle avoinna? You wish 🤭
Minun kokemukseni asiasta on se, että mies on joko pihi, hänellä on köyhä lapsuus tai sitten hänellä vain ei ole riittävästi rahaa, jos naisen pienet tulot muodostuvat esteeksi muuten miellyttävän naisen kanssa seurustelulle.
Olen nainen, jonka kaikki ystävät ovat varakkaita, koulutettuja ihmisiä. Parempi kysymys olisi se, että riittääkö oma sivistys ja know how seurustelemaan koulutettujen ja varakkaiden ihmisten kanssa. Kukaan ei elvistele merkkilaukuilla ja omaisuudella eikä yhden naisen elättäminen tunnu missään, jos sitä fyrkkaa oikeasti on. Mutta pitää olla miestä miellyttävä luonne ja ulkonäkö.
Ne eronneet ja leskeksi, joita tunnen, eivät ole hommanneet itseään paljon nuorempaa uutta puolisoa. Suurin piirtein samanikäisiä ovat olleet uudetkin kumppanit, mutta naimisiin harvempi enää menee 40+ ikäluokassa, kihloihin vain ja avoliittoon. Luulisin, että lasten perinnön takia, vaikka asiasta ei olekaan koskaan puhuttu.
Miehiä ei yleisesti ottaen kiinnosta juuri naisen "menestys", paremminkin se voi olla ongelma.
Mutta sosiaalinen status ja ns pääoma on asia erikseen. Itse olen suht menestynyt nainen, hyvä työ ja oma tuottava yritys. Sanon ihan suoraan että etsin myös varakasta ja menestynyttä miestä, ja toivon että mies myös hemmottelee ja huolehtii musta taloudellisesti. Se on vaan seksikästä ja haluan miehekkään miehen.
Luulen että kahdella ns "samantasoisella" tässä asiassa on helpompi muodostaa hyvä suhde. Ei ole puolin tai toisin suurta alemmuuskompleksia. Olen huomannut että varakkaille miehille ei ole juuri tärkeää minun taloudellinen asema, vaan enemmän persoona.
Eli siis kaikkien muiden ihanien ominaisuuksien lisäksi olen järkevä ja pidän talouteni kunnossa, sekä osoitan aktiivisuutta työelämässä ja yritykseni pyörittämisessä. Ja toki korkeakoulutus molemmilla, samanlainen tausta ja tyyli.
Eli en usko että naisen köyhyys on miehille ongelma, mutta fiksut menestyneet miehet haluavat samantyylisen naisen.
Tietysti on myös niitä jotka haluavat kauniin, ehkä nuoren tai ulkomaalaisen ns heitä heikomman naisen että itse saavat olla suhteen alfoja mutta mua sellaiset miehet ovat harvoin mitään löytöjä.
Mulla on paljon kokemusta varakkaiden miesten treffailusta. Sanoisin yhteenvetona, ovat aika vaativia, tietävät tasonsa.
Monesti erittäin urakeskeisiä, vaikea muodostaa kovin syvällistä suhdetta jos ei oikeasti maagisesti natsaa. Suomalaiset varakkaat ovat myös usein yllättävän pihejä, täällä on vaikea rikastua jos ei ole tarkka rahasta.
Jos nelikymppisenä treffailet, ovat usein jo käyneet avioliiton läpi ja maksavat jo kalliisti edellistä liittoa ja elareita. Ovat jo tuntosarvet pystyssä ja eivät helposti ala elättämään enää seuraavaa naista.
Jos ovat naisettomia, on joku muu vika. Ei ole helppoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paljon kokemusta varakkaiden miesten treffailusta. Sanoisin yhteenvetona, ovat aika vaativia, tietävät tasonsa.
Monesti erittäin urakeskeisiä, vaikea muodostaa kovin syvällistä suhdetta jos ei oikeasti maagisesti natsaa. Suomalaiset varakkaat ovat myös usein yllättävän pihejä, täällä on vaikea rikastua jos ei ole tarkka rahasta.
Jos nelikymppisenä treffailet, ovat usein jo käyneet avioliiton läpi ja maksavat jo kalliisti edellistä liittoa ja elareita. Ovat jo tuntosarvet pystyssä ja eivät helposti ala elättämään enää seuraavaa naista.
Jos ovat naisettomia, on joku muu vika. Ei ole helppoa ei.
Treffailun perusteella on kyllä vaikea sanoa miehen varallisuudesta mitään.
Naisen köyhyys ei miestä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit 20v nuorempi, kaunis ja timmi. Enkä vastaa nyt varakkaana vaan köyhänä, mutta miehenä siis. Ihan sama naismaku minulla on kuin rikkaallakin miehellä.
Aloittajan pitää tutkia siis yli kuuskymppisten profiileja?
No höh! Kuusikymppisillä varakkailla on ihan sama naismaku kuin muillakin. Nainen on parhaimmillaan 22-vuotiaana ja tämä siis kaiken ikäisten miesten mielestä kaikkialla maailmassa. Ihan universaali totuus joka on myös tieteellisesti todistettu laajoissa tutkimuksissa.
Ei. Haluan varakkaan naisen. Muulla ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Naisen köyhyys ei miestä haittaa.
Paitsi jos mies ei ole varakas ja nainen on köyhä työhaluttomuuttaan, mutta vaatii silti työssäkäyvän elintason.
T. kokemusasiantuntija
Köyhyys on yleensä yhteydessä älykkyyteen ja laiskuuteen. En huolisi köyhää naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit 20v nuorempi, kaunis ja timmi. Enkä vastaa nyt varakkaana vaan köyhänä, mutta miehenä siis. Ihan sama naismaku minulla on kuin rikkaallakin miehellä.
Aloittajan pitää tutkia siis yli kuuskymppisten profiileja?
No höh! Kuusikymppisillä varakkailla on ihan sama naismaku kuin muillakin. Nainen on parhaimmillaan 22-vuotiaana ja tämä siis kaiken ikäisten miesten mielestä kaikkialla maailmassa. Ihan universaali totuus joka on myös tieteellisesti todistettu laajoissa tutkimuksissa.
Lakkaa jankuttamasta tuota hölmöä tutkimustulosta, joka on tehty deittipalstan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen köyhä ja ollut kimpassa kahden lähelle kymppitonnia tienaavan kanssa. Kummallekin tein selväksi että mua ei ne rahat kiinnosta, ja mä taas mun työllä en ikinä tuu tätä rikkaammaksi. Hyvin meni, joskus hyväksyin jotakin lahjoja jos oli jollekin tarve. Mitään luksusta en ikinä suostunut ottamaan vastaan.
Sitten kun alkoi mennä huonosti ja tulla riitoja, _kumpikin_ miehistä melkein identtisesti latasi tiskiin luvut mitä minuun oli mennyt rahaa. Että jonkinlainen asetelma siitä rahasta oli kuitenkin muodostunut, vaikka muuta kumpikin alussa vannoi.
Joten jatkossa mä en enää rikasta miestä huoli, olkoon miten ihana hyvänsä.
Eli raha oli kelvannut, vaikka yritit uskotella, ettet ole rahan perään. Vähän kuin kauramaito Kukkonen ja Netta.
Miten täällä niin moni kuitenkin luki aloituksen niin, että etsin elättäjää? En todellakaan. Etsin kumppania. Tuskin edes haluan enää saman katon alle muuttaa kenenkään kanssa, sen verran omaa elämääni arvostan.
Ongelma oli se, että vaikka iso kaupunki niin ne asialliset miehet on tinderistä loppu. Ja mietin tohdinko laajentaa hakua niihin vähän varakkaampiin. Jotenkin ehkä alkoi tuntua, että taidan jatkaa venailua. En mä mistään miljoonamiehistä tässä puhunut, en usko että maailmat kohtaisi muutenkaan.
Ap
nuorena nämä asiat kannattaa hoitaa ja naida varakas mies.
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä niin moni kuitenkin luki aloituksen niin, että etsin elättäjää? En todellakaan. Etsin kumppania. Tuskin edes haluan enää saman katon alle muuttaa kenenkään kanssa, sen verran omaa elämääni arvostan.
Ongelma oli se, että vaikka iso kaupunki niin ne asialliset miehet on tinderistä loppu. Ja mietin tohdinko laajentaa hakua niihin vähän varakkaampiin. Jotenkin ehkä alkoi tuntua, että taidan jatkaa venailua. En mä mistään miljoonamiehistä tässä puhunut, en usko että maailmat kohtaisi muutenkaan.
Ap
Onko Tinderissä siis eri varallisuusluokat?
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan, mitä nyt ystäväpiiristäni olen nähnyt, niin samalla tasolla olevat parit ovat normi.
Mies haluaa naisen josta tulee osa hänen ystäväpiiriin, jota hänen ei tarvitse hävetä, josta voi olla ylpeä. Joka on kasvanut kivassa kodissa, sama tausta, sama varallisuus, sama uskonto ja arvot.
minä kysyisin miksi tämä on sinulle tärkeätä nyt? Eikö sinulle kelpaa sellainen mies joka on samassa asemassa kuin sinä?
En ole ap, mutta kumppanini on varakas. Hän ainakin arvostaa juuri sitä meidän taustojen erilaisuutta; hän tulee perheestä, jossa hyväpalkkainen työ ja ylipäänsä tienaaminen oli kaikkein tärkein päämäärä johon lapsia ohjattiin. Minä taas tulen perheestä, jossa laaja yleissivistys, luovuus ja taiteet olivat korkealla arvossaan. Mies ihaileekin minun älykkyyttäni ja rohkeuttanni toimia köyhänä, mutta luovana yrittäjänä.
Tapasimme vasta näin keski-ikäisinä, mutta usein partnerini harmittelee, että meidän olisi pitänyt tavata aikaisemmin elämässä. Hän uskoo vakaasti, että olisi minun inspiroimana uskaltanut tehdä valintoja, jotka olisivat olleet paljon tyydyttävämpiä ja hänelle oikeasti paremmin sopivampia kuin se polku, jonka hän nyt sitten on kulkenut. Parin viime vuoden aikana hän on ottanut aktiivisesti etäisyyttä entiseen elämäänsä ja down shiftannut, varsinkin ajan käytön suhteen.
Minulle elämä on nyt taloudellisesti rennompaa (hän kun nauttii minun hemmottelemisestani) ja yhdessä suuntaamme kohti uusia seikkailuja.
Ihmiset voivat oikeasti inspiroitua toisistaan ja löytää itsestään uusia piirteitä. Varsinkin näin keski-ikäisinä kun paremmin hahmotamme itsemme ja tunnustamme omat heikkoutemme ja täyttymättömät tarpeemme. Ei kannata varallisuuden suuntaan eikä toiseen estää aitoa kohtaamista!
N50
Kymppitonni käteen alkaa olla ok tulotaso, mutta kymppitonnista verot on vielä aika rahaton mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin, ehkä suurin piirtein samassa taloustilanteessa olevat ovat paras vaihtoehto tai sitten ne "miljoonamiehet", koska ketjussakin kävi ilmi, että ne miehet kiinnittävät huomiota naisen varallisuuteen, joilla sitä rahaa ei liiaksi ole tai he pelkäävät sen loppumista vaikkapa köyhän lapsuuden takia. Ikäluokassasi tosiaan voi olla elarit ja ero rasittamassa taloutta, jolloin he katsovat ehkä naisenkin varallisuutta tarkemmin. Niinhän ketjussakin moni kertoi.
Mutta tietysti aina on poikkeuksiakin joukossa. Sinuna en ajattelisi rahatilannetta yhtään, vaan ainoastaan sitä miellyttääkö mies. Sitten vasta ajan mittaan miehen rahatilanne ja asenne rahaan selviää, jos kaikki mätsää. Rahoillaan leveilevästä voi melko varmasti sanoa, ettei sitä liikaa ole.
Vaimoni on akateemiseksi keskipalkkainen, itse tienaan yli kymmenkertaisesti sen, nettonakin. Jaetaan elämä onnellisesti, toki minun tienesteistä tulee valtaosa yhteisestä hyvästä, mutta eipä se mitään haittaa. Avioehto sulkee omaisuuden pois, muttei sen tuottoa. Jos tässä ero tulisi niin hyvä potin kanssa tuo lähtisi. Eipä ole näyttänyt lähtemisen merkkejä siltikään 🙂 Ja hyvä niin, äärimmäisen rakas hän on!