Rakastunut viiskymppiseen naiseen, mutta haluan omia lapsia, mitä tehdä?
Olen rakastunut syvemmin kuin koskaan aiemmin, ja raastaisi vetäytyä suhteesta, mutta raastaa myös ajatus, etten saisi lainkaan omia lapsia.
Jos vetäydyn suhteesta, entä jos en sitten löydäkään ketään, jonka kanssa tehdä niitä lapsia? Olen itse 38v., tai jo lähemmäs 39. En rakastu helposti, enkä voi "vain ottaa jotain" naista, jonka kanssa tehdä lapsia.
Mitä tässä voi tehdä? Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa ja mitä seurasi?
Ja ei sitten kannata ehdotella, että jatka suhdetta, mutta tee lapset jonkun muun kanssa, koska sellaiseen ei moraalini taivu.
Kommentit (164)
Lähde menemään ja äkkiä. Etsi nuorempi nainen ja perusta perhe. Ei kannata hukata aikaa.
Vierailija kirjoitti:
kumppanuusvanhemmuus
Juuri tällainen aivoton jankkaaminen ei ole todellakaan sitä kaipaamaani kypsää pohdintaa.
-ap
Kuvitellaan että eroaisitte ja heti sen jälkeen vahingossa saattaisit jonkun raskaaksi ja tulisit isäksi. Kuitenkin pian katuisitte eroa ja palaisitte 5kymppisen kanssa yhteen. Miten hän suhtautuisi siihen, että parisuhteessanne olisi nyt myös lapsi? Olisiko tilanne hänelle mieluinen vai kävisiko se raskaaksi.
Ehdotan, että eroat joko heti, tai elät täysillä tämän alkavan suhteen loppuun. Lähdette vaikka pitkälle vanlife-reissulle, jossa alatte käydä toistenne hermoille.
Rakastuneena on vaikea erota, varsinkin jos ei löydä pian uutta kumppania. Uskon kyllä että noinkin nuori mies vielä tapaa monia äidiksi haluavia naisia ja aikaa on. Ehkä sitten olet itse suhteen vanhempi osapuoli, jonka riittävyyttä punnitaan.
Jos aloitatte adoptioprosessin nyt, teillä voisi parin vuoden päästä olla oma pikkuinen. Kuinka ihanaa se olisi?
Piti vielä pohtia, mitä 5kymppinen miettii tästä kaikesta. Moni saattaisi itse lopettaa suhteen, jos tietää ettei pysty antamaan toiselle lasta ja hänen toivomaansa elämää. Moni saattaisi päästää kumppanin vapaaksi, jotta hän voi tavoitella unelmaansa.
Realistisesti ajatellen olet herännyt tähän asiaan aivan liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä pohtia, mitä 5kymppinen miettii tästä kaikesta. Moni saattaisi itse lopettaa suhteen, jos tietää ettei pysty antamaan toiselle lasta ja hänen toivomaansa elämää. Moni saattaisi päästää kumppanin vapaaksi, jotta hän voi tavoitella unelmaansa.
Noin minä ainakin tekisin, jos olisin viiskymppinen nainen ja joku omia lapsia haluava nuorempi mies olisi minuun rakastunut. Itse asiassa tekisin noin ihan riippumatta miehen iästä, vaikka se mies olisi viiskymppinenkin lapseton ja tietäisin miehen haaveilevan omista lapsista, niin kannustaisin brota menemään Aasiaan ja jatkaisin itse elämääni ilman häntä ts sanoisin miehelle, että ollaan vain kavereita :D
Jotenkin ihan turn off ajatuksenakin olla kivenä kengässä jollekin parisuhteessa ja haaveiden tiellä, ei ei ei. Uskon, että aika monikin nainen itse haluaisi erota tuossa vaiheessa, jos tietäisi ettei voi toteuttaa kumppanin haaveita kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, jos sinulla on selkeät periaatteet, ap. Mutta huomaatko itse, että rajaat ensin vaihtoehtoja pois ja sitten kiukuttelet, kun sopivia ei jää jäljelle... Minut halusi nuorempi mies ja luopui samalla lapsihaaveistaan. Hän ei voi olla varma siitä mitä löytää, ja että onnistuuko se lapsenteko. Hän vaikuttaa olevan asian kanssa sinut. Keskustelimme asiasta moneen kertaan, ja yritin olla vaikuttamatta hänen päätökseensä. Minulla omia aikuisia lapsia.
Ilmoitin jo heti aloituksessa rajat vaihtoehdoille. Rajojen asettaminen ei ole kiukuttelua. Sen sijaan täällä on lähes väkisin työnnetty kurkusta alas noita itselleni vääriä perhemalleja ja jätetty pohdinta kahdesta asettamastani vaihtoehdosta melkein kokonaan pois.
Olisin toivonut enemmän kypsää pohdintaa ja kokemuksia esim. siitä, jäytääkö suhdetta tuo lapsiasia kuinka pahasti myöhemmin niin, et
No onhan täällä jo useampaan kertaan todettu, että sinulla näyttää olevan 2 vaihtoehtoa. Luopua kenties elämäsi suurimmasta rakkaudesta ja etsiä joku lapsentekoon sopiva. Tai sitten luopua lapsi haaveestasi ja elää kaksin rakkaasi kanssa. Punnitse vaihtoehtoja ja mieti mikä on sinulle loppupeleissä tärkeintä. Mieti, että jos saisit kaipaamasi lapsen nuoremman naisen kanssa, ja eläisit sitten perheinesi kenties haikaillen suuren rakkautesi perään. Kuinkahan onnellisia sinä ja lapsesi äiti silloin olisitte? Vai luuletko, että olisit oikeasti valmis unohtamaan nykyisen rakkaasi ja pystyisit kunnolla sitoutumaan toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että ap ei kykene näkemään kenenkään toisen näkökantaa. Enkä usko, että hän on myöskään kykenevä keskustelemaan naisen kanssa avoimesti. Nytkin hänhän pohtii vain ja ainoastaan omasta näkökulmastaan.
Vierailija kirjoitti:
Antti Lindmanilta voi kysyä neuvoa tai Macronilta.
Eikös se Lindman saanut naisensa kanssa lapsen. Ei ollut ongelmia lapsen saannissa ja tunnen itse monia jo yli viiskymppisiä naisia jotka saaneet vielä lapsia ilman mitään ongelmia. Sori mut tää tuntuu nyt provolta. Mitä yrität tässä viestissäsi. Ongelmia lasten saannissa voi ihan yhtä hyvin olla nykyään kaiken ikäisillä eli myös vaikka parikymppisillä kun niiden e-pillereiden syönti aloitetaan jo lähes teininä. Niillä on seurauksensa.
Miksi vain yksi viesti, viimeisellä sivulla, on sivunnut tätä yksinkertaista ratkaisua: Mene AP Aasiaan.
Vai pitääkö olla tiettyä väriä? Ainakaan et voi sukusoluista ja biologiasta valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minä ainakin tekisin, jos olisin viiskymppinen nainen ja joku omia lapsia haluava nuorempi mies olisi minuun rakastunut. Itse asiassa tekisin noin ihan riippumatta miehen iästä, vaikka se mies olisi viiskymppinenkin lapseton ja tietäisin miehen haaveilevan omista lapsista, niin kannustaisin brota menemään Aasiaan ja jatkaisin itse elämääni ilman häntä ts sanoisin miehelle, että ollaan vain kavereita :D
Jotenkin ihan turn off ajatuksenakin olla kivenä kengässä jollekin parisuhteessa ja haaveiden tiellä, ei ei ei. Uskon, että aika monikin nainen itse haluaisi erota tuossa vaiheessa, jos tietäisi e
Tässä on hyvä neuvo. Aasiasta voi hakea naisen lapsentekokoneeksi, eikä sen tunteista tarvitse välittää. Juuri sopiva neuvo ap:lle. Han saisi elellä vapaasti minäminäminä-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Lindmanilta voi kysyä neuvoa tai Macronilta.
Eikös se Lindman saanut naisensa kanssa lapsen. Ei ollut ongelmia lapsen saannissa ja tunnen itse monia jo yli viiskymppisiä naisia jotka saaneet vielä lapsia ilman mitään ongelmia. Sori mut tää tuntuu nyt provolta. Mitä yrität tässä viestissäsi. Ongelmia lasten saannissa voi ihan yhtä hyvin olla nykyään kaiken ikäisillä eli myös vaikka parikymppisillä kun niiden e-pillereiden syönti aloitetaan jo lähes teininä. Niillä on seurauksensa.
No ei todellakaan ole yleistä saada lapsia yli viisikymppisenä. Joitain harvoja poikkeustapauksia on tietysti olemassa, mutta ne on niin harvinaisia ja/tai lääketieteellisesti vahvasti autettuja tapauksia, että voi kyllä yleistää, ettei viiskymppinen nainen voi enää lisääntyä.
Siinä olet kyllä oikeassa, että lapsettomuutta on myös nuorilla. Nykyään elintavatkin monilla mitä sattuu, jolla varmasti osansa asiassa.
Tässä on hyvä neuvo. Aasiasta voi hakea naisen lapsentekokoneeksi, eikä sen tunteista tarvitse välittää. Juuri sopiva neuvo ap:lle. Han saisi elellä vapaasti minäminäminä-elämää.
Häh? Tietysti sen naisen tunteista pitää välittää! Jos iäkäs länkkärimies hakee ns. kolmansista maista tai muuten vaan hieman vaatimattomammista oloista (esim. itä-euroopasta) nuoremman, lisääntymiskykyisen naisen jonka kanssa perustaa perhe, niin tietysti sitä naista pitää kuunnella ja kohdella hyvin. Sehän on win-win tilanne eikä tuo nainen ole mikään "lapsentekokone", sillä se länkkärimies tuossa kuviossa takaa naisen jälkeläisille paremman elämän ja nainen saa paremman elintason kuin omassa maassaan, kenties turvallisemman ympäristön, lapsille hyvän koulutuksen jne. Ne naiset jotka tuohon lähtee, hyötyvät kyllä kuviosta itsekin ja arvostavat niitä asioita - eihän ne muuten tuohon lähtisi. Osa naisista elää mieluummin vaikka köyhää elämää, ja niillä taas on sitten eri arvot ja eri halut. Maasta riippumatta. Osa naisista taas haikailee korkeampaa elintasoa, lahjoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Tämä suhde on aika tuore vielä, mutta tunteet vahvat. Nyt on se hetki, kun minun pitää tehdä päätös sitoudunko tähän vai vetäydynkö. Kyllä molemmat tietenkin tiedostamme ikäeromme. Ajatukseni luuppaavat vain kehää.
-ap
Ap vaikuttaa sen verran vajakilta, että sukua ei missään tapauksessa kannata jatkaa. Lisäksi nelikymppisen spermakin alkaa olla vanhaa. Siitä seuraa lähinnä autistisia tai skitsofrenisiä lapsia.
Ala kattelemaan vähän nuorempia.
Mun veljellä oli aikoinaan sama tilanne. Päätti kuitenkin ottaa nuoren vaimon kun oli samat arvot: perustaa perhe. Ovat onnellisesti naimisissa edelleen ja neljän lapsen vanhempia. Kyllä siinä pikkulapsiarjessa unohtuu entiset heilat, on se sen verran intensiivistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Ala kattelemaan vähän nuorempia.
Mun veljellä oli aikoinaan sama tilanne. Päätti kuitenkin ottaa nuoren vaimon kun oli samat arvot: perustaa perhe. Ovat onnellisesti naimisissa edelleen ja neljän lapsen vanhempia. Kyllä siinä pikkulapsiarjessa unohtuu entiset heilat, on se sen verran intensiivistä touhua.
Niin, AP:n pitää nyt vain Päättää lopettaa puumien katselu ja Päättää Ottaa nuori nainen :DDD Realistista hei.
Unohditko sanan "aasialainen" vai onko veljesi rikas ja komea.
Itse 50+ naisena ja nuoren miehen äitinä olen sitä mieltä, että kannattaisi pikapikaa etsiä n 35 v nainen, jolla on myös vauvakuume, ja hankkia lapsi. 35 / 39 ei ole mahdoton ikäero ja 35 v nainen voi vielä hyvin saada lapsen. Mutta aikaa ei ole hukattavaksi vaan pitää todella määrätietoisesti alkaa etsiä sitä naisystävää. Kävisikö ap:lle joku uskonnollinen deittisovellus tai kirkon sinkkuillat? Sieltä voisi löytyä samanhenkistä seuraa, enkä sano tätä negatiivisesti. Kun ap kerran ei kuulosta miltään perus tinderöijältä tai bilettäjältä.