Rakastunut viiskymppiseen naiseen, mutta haluan omia lapsia, mitä tehdä?
Olen rakastunut syvemmin kuin koskaan aiemmin, ja raastaisi vetäytyä suhteesta, mutta raastaa myös ajatus, etten saisi lainkaan omia lapsia.
Jos vetäydyn suhteesta, entä jos en sitten löydäkään ketään, jonka kanssa tehdä niitä lapsia? Olen itse 38v., tai jo lähemmäs 39. En rakastu helposti, enkä voi "vain ottaa jotain" naista, jonka kanssa tehdä lapsia.
Mitä tässä voi tehdä? Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa ja mitä seurasi?
Ja ei sitten kannata ehdotella, että jatka suhdetta, mutta tee lapset jonkun muun kanssa, koska sellaiseen ei moraalini taivu.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppinen nainen ei enää halua lapsiperhettä! Ei vaikka sen tekninen toteutus jotenkin onnistuisikin. Tämä kannattaa sisäistää. Kyse ei ole vain siitä, että VOIKO viisikymppinen nainen saada lapsia, vaan siitä, ettei nainen siinä iässä enää niitä halua.
Ap voi tosi nopeasti toimimalla saada lapsen esim 35 v naisen kanssa. Aikaa ei vain ole hukattavaksi.
N53
Suosittelen siis eroa ja että alat lähes kokopäivätoimisesti, aktiivisesti ja joka päivä etsiä n 35 v naista, joka haluaa nopeasti lapsen. Eli avoimesti jo deittiprofiilissa / ensitreffeillä kerrot sen haaveesi. Kyllä niitä naisia on, jotka haluavat samaa. Välttämättä et rakastu heihin yhtä kiihkeästi kuin tuohon nykyiseen, mutta kumpi on sinulle loppupeleissä tärkeämpää?
N53
En tiedä, tuollainen tinderöintikään ei ole itselleni millään tavalla luontaista, puhumattakaan jostain kokopäivätoimisesta päivystämisestä. Kuten kerroin, lämpenen hitaasti ja en rakastu todellakaan helposti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää miettiä mikä itsellesi on tärkeintä. On tosiaan mahdollista, ettet rakastu yhtä suuresti kehenkään. Tai voi olla, että rakastut. Voi olla että löydät sopivan kumppanin ja saatte monta lasta. Toisaalta voi käydä niin, että löydät kolmekymppisen naisen, johon rakastut palavasti ja sitten ette yrityksistä huolimatta saa lapsia. Lasten saaminen ei ole varmaa koskaan. Ei edes parikymppisenä. Siksi muiden kokemuksetkaan eivät oikein käy ohjenuorana.
Tässä tilanteessa ei ole oikeita ratkaisuja. Pitää mennä oman intuition mukaan.
Minä valitsisin kumppanin, mutta minulle lasten saaminen ei ole koskaan ollut niin tärkeää joten valinta on helpompi.
Olisipa varmaan kiva olla nainen, jonka mies haluaa vain lapsentekokoneeksi. Nimittäin saavuttamatta jäänyt nainen jää ikuisesti kummittelemaan miehen päähän ja suhteeseen.
Ei rakastumist
Et huomannut missä ap kertoi ikänsä?? Et tainnut kovin hyvin lukea aloitustekstiä. Kyllä hän selkeästi kertoo olevansa kohta 39v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt oikein vaikuta siltä, että Ap rakastaisi vaimoaan.
Ei hän ole vaimo ainakaan vielä, vaan suhde on kestänyt melko vähän aikaa vasta, mutta tunteet ovat voimakkaat.
Nyt on tehtävä päätös, jatkanko vai vetäydynkö suhteesta. Tämä lapsiasia on vaikea, rakastan naista, mutta myös lapset ovat minulle tärkeitä.
-ap
Miksi kumppanuusvanhemmuus on poissuljettu vaihtoehto? Jos nyt olet rakastunut, voi kestää kauan ennen kuni oikeasti pystyt kiinnostumaan uudesta naisesta - ja paine siitä, että nainen olisi löydettävä nopeasti, voi jopa hankaloittaa aitoa kiinnostumista. Uuden parisuhteen löytymiseen voi mennä aikaa, ja sitten vielä pitäisi ehtiä olla vähän aikaa yhdessä ennen kuin lapsia voi harkita - jos olet silloin jo reippaasti yli 40, on kumppanisikin todennäköisesti nelikymppinen. Se tarkoittaa sitä, että mahdollisuus lapsiin ei olekaan enää niin hyvä. Pahimmassa tapauksessa uusi suhde ei tunnu yhtä ihanalta kuin nykyinen, ja jos et sitten saa edes lapsia, tulee ero väistämättä.
Kumppanuusvanhemmuus mahdollistaisi lapsen saamisen huomattavasti nopeammin, ja myöskään ei tarvitsisi erota ihmisestä, jonka kanssa haluat olla nyt. Itse valitsisin tämän vaihtoehdon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin vastata 50v naisena, jolla on 10v nuorempi lapseton mies.
Itselle olisi täydellistä, jos voisimme jatkaa tätä aikuisten välistä onnellista parisuhdetta ilman lapsia, koska kokemuksesta tiedän, että lapsien kanssa suhde tulee olemaan eri. Mutta rakastan miestäni niin paljon, että jos hänelle ilmenisi välttämätön isäksi tulemisen tarve, me kyllä keksittäisiin keino siihen. Todennäköisesti lapsi hankittaisiin jonkun nuoremman naisen kanssa, jolla olisi myös äidiksi tulemisen tarve ja jonka kanssa sitten jaettaisiin kumppanuusvanhemmuus ja tämä olisi minusta vaan hienoa meille kaikille, myös lapselle.
Kurjaa minusta on, että et puhu haaveistasi naiselle ja voisitte sitten yhdessä näitä miettiä.
En ikinä hyväksyisi tuollaista itselleni luonnotonta perhemallia ja random-sukusoluja samalla, kun olisin rakkaussuhteessa toiseen. Olen sen l
Toivottavasti et tule koskaan isäksi.
Vierailija kirjoitti:
En yritä nyt provota, mutta olen varma siitä ettet tule löytämään naista jonka kanssa tehdä lapsia. Jos löytäisit vaikka 41v jonkun kolmekymppisen, hänellä on jo lapsia eikä halua enempää, ei halua niitä ollenkaan tai raskautuminen on jo vaikeaa.
Mihin tuo väite perustuu? Olin itse kymmenisen vuotta ap:ta vanhempi, kun tapasin tulevien lasteni äidin. Emme tosin voineet tietää, voisimmeko koskaan saada lapsia, joita kummallakaan ei ennestään ollut, mutta rakastuimme ja menimme naimisiin, ja lapsia tuli sitten bonuksena.
-Mies
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ap, kuulisin mielelläni, miten voisin näin viisikymppisenä naisena saada nuoremman miehen rakastajaksi. Kiitos vinkeistä!
N53
En ole ap, vaan nainen. Olen kohta 54v, aviomieheni on 42v. Ihan olemalla itseni tämä on onnistunut. Jos kemiat kohtaavat, ei tarvitse mitään sirkustemppuja.
Vierailija kirjoitti:
Tekihän tuo demareiden AnttiFanttikin lapsen 50+ naisen kanssa.
Juu, Antti L oli 30+ ja vaimo 50+ lapsen saadessaan, mutta ovat kyllä harvinainen poikkeus.
Tosi asiahan on, että useimmat naiset ei enää +50 ikäisenä voi raskaaksi tulla. Ja toisaalta harva viisikymppinen nainen varmaan haluaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nykyään ole mikään ihme että 50-vuotiaskin raskautuu. Katsokaa vaikka Cameron Diazia tai Krista Kiurua...
Kiuru oli 47v, on iso ero, vaikkakin korkea ikä. Ei ole monta naista maailmassa jotka ovat 50+ ikäisinä raskautuneet luomusti.
Rakastu mieheen, kaikki parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastu mieheen, kaikki parempaa.
Kaikki eivät ole homoja, kuten sinä.
T.eri
Cameron Diaz oli 46v kun raskautui, eikä 50v. Voi olla että ei edes luomusti. Harva 45+ edes raskautuu luomusti enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nykyään ole mikään ihme että 50-vuotiaskin raskautuu. Katsokaa vaikka Cameron Diazia tai Krista Kiurua...
Kiuru oli 47v, on iso ero, vaikkakin korkea ikä. Ei ole monta naista maailmassa jotka ovat 50+ ikäisinä raskautuneet luomusti.
Naisen biologiasta ymmärtävä tietää, että 47v on tosiaan iso ero +50 ikään, jolloin vaihdevuodet pukkaa päälle.
Miksi ylipäätään lähdit suhteeseen tämän viisikymppisen kanssa jos sinulla on polttava tarve biologisille lapsille?
Hyvin moni ihminen suree sitä, ettei koskaan löydä kunnon rakkautta. Näillä ihmisillä saattaa hyvinkin olla lapsia, joita he toki rakastavat, mutta elämässä on tyhjyys puolison kohdalla.
Jos nyt eroat, voi olla, ettei toista rakkautta osu enää kohdallesi. Eikä ole takeita että pääsisit lapsiakaan saamaan.
Tiesitkö että mies voi mennä miehen kanssa naimisiin ja perustaa perhe.
Vierailija kirjoitti:
Cameron Diaz oli 46v kun raskautui, eikä 50v. Voi olla että ei edes luomusti. Harva 45+ edes raskautuu luomusti enää.
Näissä huomattavasti yli 40-vuotiaiden raskauksissa on todennäköisesti käytetty hedelmöityshoitoja ja joko omia aiemmin pakastettuja munasoluja tai lahjasoluja.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että mies voi mennä miehen kanssa naimisiin ja perustaa perhe.
Keskenään voivat saada lapsia siis, väitteesi mukaan??
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppinen nainen ei enää halua lapsiperhettä! Ei vaikka sen tekninen toteutus jotenkin onnistuisikin. Tämä kannattaa sisäistää. Kyse ei ole vain siitä, että VOIKO viisikymppinen nainen saada lapsia, vaan siitä, ettei nainen siinä iässä enää niitä halua.
Ap voi tosi nopeasti toimimalla saada lapsen esim 35 v naisen kanssa. Aikaa ei vain ole hukattavaksi.
N53
Suosittelen siis eroa ja että alat lähes kokopäivätoimisesti, aktiivisesti ja joka päivä etsiä n 35 v naista, joka haluaa nopeasti lapsen. Eli avoimesti jo deittiprofiilissa / ensitreffeillä kerrot sen haaveesi. Kyllä niitä naisia on, jotka haluavat samaa. Välttämättä et rakastu heihin yhtä kiihkeästi kuin tuohon nykyiseen, mutta kumpi on sinulle loppupeleissä tärkeämpää?
N53
En tiedä, tuollainen tin
Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, miksi se kumppanuusvanhemmuus ei käy. Kun eihän sinulle muuten jää vaihtoehdoksi kuin hyväksyä oma lapsettomuus - käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N53
N53 
Ap on tehnyt selväksi ettei halua mitään kumppanuusvanhemmuutta tai muutakaan saman suuntaista. Ap haluaa normaalin parisuhteen kautta lapsia. Turha jankata tuota samaa.
Eiköhän se ole kuule kaiken viisain homma että jätät sen sian. Etsi nuorempi ja kouluta se mieleiseksi.
Rakastuahan voi aina uudelleen,mieti mikä tuo elämällesi merkityksen.Toteuta se,ennenkuin on myöhäistä.