Vaikuttaa siltä että ystävä on alkoholisoitumassa
Viikon sisällä ryypännyt kunnolla bilettäen jo 3 kertaa ja ostelee olusia ja siidereitä jääkaappiin joita kotonakin iltaisin välillä juo. En ole viitsinyt sanoa asiasta, koska todennäköisesti vain kieltää ja selittelee mutta jotenkin inhottavalta tuntuu tämä kun en itse juo. Mitä tekisitte?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Viikossa ei vielä ole alkoholisti. Vaatii pidemmän ajan harjoitella tuota asiaa.
Harrastat kerran seksiä niin olet huo ra. Sama asia.
Pitäisin etäisyyttä ystävään joka tavat ovat minusta inhottavia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nämä ihmiset joiden pää ei kestä ilman alkoholia. Aina kun on vähän raskasta tai jotain niin pakko saada alkoholia että "rentoutuu". Alkoholistin merkkejä nämä.
Entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sanoisin asiasta tyyliin: "Olet tärkeä minulle ja olen huolissani lisääntyneestä alkoholinkäytöstäsi. Oletko huomannut itse käyttäväsi liikaa alkoholia?"
Ei asia katoa mihinkään vaikenemalla tai hyssyttelemällä. Läheisten on parasta olla rehellisiä.
Yritetäänkö tässä syyllistää tätä henkilöä ja mukauttaa omiin ajatuksiin paremmasta elämäntyylistä? Osaatteko jutella ystävillenne normaalisti puhumalla rennosti kuten tutulle ihmiselle puhutaan.
Sinähän voisit sanoa että hei kuule, mua vähän huolestuttaa tuo sinun ryypiskely. Oletko varma että sinulla on kaikki hanskassa? Ja onko jotakin missä tarvisit apua tai jotakin? Onko hyvin kaikki ajatuksissa tms.? Ihan vain rennosti kyselet ilman agendaa siitä että aiot vaatia häneltä muutoksia itsesi takia.
No eikös se ystävän biletys ala näkyä jo hänen työelämässään ?
Miten jaksaa lähteä töihin krapulassa?
Ja kun on bilettänyt baareissa myöhään, aamuyöhön ?
Minkäs ikäinen ystäväsi on?
Sellainen alkaa näkyä kasvoissa, jos valvoo ja käyttää jatkuvasti alkoholia.
Ap on juttu on pers... siis Porvoosta.
Vierailija kirjoitti:
No eikös se ystävän biletys ala näkyä jo hänen työelämässään ?
Miten jaksaa lähteä töihin krapulassa?
Ja kun on bilettänyt baareissa myöhään, aamuyöhön ?Minkäs ikäinen ystäväsi on?
Sellainen alkaa näkyä kasvoissa, jos valvoo ja käyttää jatkuvasti alkoholia.
Kannattaa ehkä luottaa siihenkin että liikaa ei kannata alkaa arvostelemaan ketään eikä varsinkaan kyttäämään sitä miltä toinen nyt näyttää mutta mainitkaa nyt kavereille jos näyttää siltä että järki ei pakota sitä päätä. Ei kannata kuitenkaan omaa elämää nyt pilata sillä että toinen on päättänyt pilata ensin omaansa. Tuplavahinkohan tästä syntyy ja lisää ongelmia kun taas pitää uhriutua kaikesta lisävahingosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sanoisin asiasta tyyliin: "Olet tärkeä minulle ja olen huolissani lisääntyneestä alkoholinkäytöstäsi. Oletko huomannut itse käyttäväsi liikaa alkoholia?"
Ei asia katoa mihinkään vaikenemalla tai hyssyttelemällä. Läheisten on parasta olla rehellisiä.
No kyllä olisi ärsyttänyt, jos joku olisi kommentoinut juomisiani aikoinaan. Olisin harventanut tapaamisia, mutta en juomista. Lopetin sitten itse, kun siltä tuntui.
Ei se selvempikään jaksa katsoa örveltämistä ja se on todella rasittavaa kun välillä ihminen on normaali selväpäinen ja välillä taas toinen kännipersoona. Joten etäisyyttä tulee otettua varmasti molemmin puolin ja eläköön jokainen miten elää muita rasittamatta.
Et voi tehdä muuta kuin katsoa häntä rakkaudella. Jos alat esittää parannusehdotuksia, niin hän alkoholisoituu lisää. Neuvominen vie ihmiset aina päinvastaiseen suuntaan mitä neuvoja halusi. Ehkä jokin positiivinen vaikutus voisi olla sillä, että alat kutsua häntä pilke silmäkulmassa juopporetkuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nämä ihmiset joiden pää ei kestä ilman alkoholia. Aina kun on vähän raskasta tai jotain niin pakko saada alkoholia että "rentoutuu". Alkoholistin merkkejä nämä.
Itse olet nettiriippuvainen kuten melkein kaikki muutkin ihmiset. Mekanismi on sama, aine eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet nettiriippuvainen kuten melkein kaikki muutkin ihmiset. Mekanismi on sama, aine eri.
Nyt menee alkkiksilla venyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt miten alkoholi tuhoaa monta ystävää. Siihen pitää puuttua heti ja jos ei puutu niin sen ystävän elämä muuttuu kertaheitolla kamalaksi. Minun ystäviä joutunut kodittomiksi montakin ja on kuollutkin ystäviä alkoholiin.
No mikset puuttunut, jos se mielestäsi muka auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee alkkiksilla venyttämiseksi.
No lopeta sitten netin käyttö koko loppuelämäksesi lukuunottamatta oikean elämäsi kannalta olennaista asiointia. Et ole riippuvainen, jos onnistut tuossa heti.
Porukka vissiin antaa kavereidensa vetää vaikka huumeita sillä onhan se heidän elämäntyylinsä ja siihen puuttuminen jotain oman elitistisen elämäntapansa tuputtamista :D
Oma käytös? Kun ei enää käyttäydy ja elä kuten ystävä haluaa? Voi pyhä elämä.