Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaa siltä että ystävä on alkoholisoitumassa

Vierailija
09.05.2024 |

Viikon sisällä ryypännyt kunnolla bilettäen jo 3 kertaa ja ostelee olusia ja siidereitä jääkaappiin joita kotonakin iltaisin välillä juo. En ole viitsinyt sanoa asiasta, koska todennäköisesti vain kieltää ja selittelee mutta jotenkin inhottavalta tuntuu tämä kun en itse juo. Mitä tekisitte?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano asiasta, joskus se auttaa ymmärtämään että oma käytös on muuttunut, joskus ei...

Vierailija
2/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa ei vielä ole alkoholisti. Vaatii pidemmän ajan harjoitella tuota asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole ystävä, joka tarjoaa muuta toimintaa, kun tapaatte. Tapaa häntä kahviloissa, ei baarissa. Se varmasti on tärkeintä, että ns. normaali-ihmiset säilyy elämässä mukana, jos mahdollista. 

Vierailija
4/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan sanoisin asiasta tyyliin: "Olet tärkeä minulle ja olen huolissani lisääntyneestä alkoholinkäytöstäsi. Oletko huomannut itse käyttäväsi liikaa alkoholia?"

Ei asia katoa mihinkään vaikenemalla tai hyssyttelemällä. Läheisten on parasta olla rehellisiä. 

Vierailija
5/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon vain vai pitempään

Vierailija
6/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa oikein mitään voi tehdä.

Vierailija
7/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ihminen? Kai sitä joskus saa bilettää ja ryypätä vaikka lomalla ilman, että on alkoholisti?

Vierailija
8/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan sanoisin asiasta tyyliin: "Olet tärkeä minulle ja olen huolissani lisääntyneestä alkoholinkäytöstäsi. Oletko huomannut itse käyttäväsi liikaa alkoholia?"

Ei asia katoa mihinkään vaikenemalla tai hyssyttelemällä. Läheisten on parasta olla rehellisiä. 

Kyllä mulle aikanaan kaverit sanoi, että mukamas biletän liikaa tai kyseli siitä, mutta ei niiden puheilla ollut mitään merkitystä. Meni toisesta korvasta ulos. Piti itse kyllästyä. 

Vierailija
9/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kaverin kanssa juopottelemaan

Vierailija
10/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus biletysaikoina yks kaveri kännissä löi vetoa siitä, että en lopeta tietyssä baarissa käymistä ja jos lopetan, saan rahan. Toisaalta jos olisin itse mennyt sinne baariin, olisi pitänyt maksaa kaverille. Mun piti perua heti seuraavana aamuna se vedonlyönti. 

Vierailija
11/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nämä ihmiset joiden pää ei kestä ilman alkoholia. Aina kun on vähän raskasta tai jotain niin pakko saada alkoholia että "rentoutuu". Alkoholistin merkkejä nämä.

Vierailija
12/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikossa ei vielä ole alkoholisti. Vaatii pidemmän ajan harjoitella tuota asiaa.

Eräs nainen puheli et tykkää joskus ottaa olutta.

Joskus=joka päivä.Ihan joka pvä.Hän ilmaisi et joskus.Hyvin tyypillistä alkoholisteille vähättely määristä.

Vierailija
13/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä olisi ärsyttänyt, jos joku olisi kommentoinut juomisiani aikoinaan. Olisin harventanut tapaamisia, mutta en juomista. Lopetin sitten itse, kun siltä tuntui.

Vierailija
14/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs nainen puheli et tykkää joskus ottaa olutta.

Joskus=joka päivä.Ihan joka pvä.Hän ilmaisi et joskus.Hyvin tyypillistä alkoholisteille vähättely määristä.

Niin? Minä tykkään juoda joskus muutaman lonkeron ja joskus on ehkä kerran puolessa vuodessa. Minun ei tarvitse valehdella.

Vierailija
15/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä olisi ärsyttänyt, jos joku olisi kommentoinut juomisiani aikoinaan. Olisin harventanut tapaamisia, mutta en juomista. Lopetin sitten itse, kun siltä tuntui.

No mua ärsytti, että joku juoppo/juopompi kommentoi. Oli olevinaan tekopyhä ja jotenkin raittiimpi, jos ei maanantaina tai viikolla käy baarissa. Ihan hyvin voi maanantaina käydä baarissa, jos viikonloput elää selvinpäin. Nykyään en kyllä käy baareissa, mutta joskus kävin mieluiten alkuviikosta. 

Vierailija
16/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vaikeaa kun olikin niin olen tehnyt juuri niin ja sanonut. Kesti kyllä monta vuotta suunnitella miten pystyn sanomaan. Välimme kyllä sen verran kylmeni että yhteyttä ei enää ole , en ole pahoillani koska ihminen on niin erilainen kännisenä ja selväpäisenä ja en jaksa luovia kahden persoonan kanssa .

Vierailija
17/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nämä ihmiset joiden pää ei kestä ilman alkoholia. Aina kun on vähän raskasta tai jotain niin pakko saada alkoholia että "rentoutuu". Alkoholistin merkkejä nämä.

Olenko alkoholisti, jos juon 3 lonkeroa joskus saunomisen lomassa? Noin puolen vuoden välein. Saatan ottaa myös jouluna pari lasia punkkua, uutena vuotena kuoharia jne. Rentoutumistahan se on ja maistuu hyvältä. Ihmettele ihan rauhassa, alkoholisti en kuitenkaan mielestäni ole :D

Vierailija
18/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt miten alkoholi tuhoaa monta ystävää. Siihen pitää puuttua heti ja jos ei puutu niin sen ystävän elämä muuttuu kertaheitolla kamalaksi. Minun ystäviä joutunut kodittomiksi montakin ja on kuollutkin ystäviä alkoholiin.

Vierailija
19/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että alkoholismi on kaksinaismoraalilla pienempi paha kuin kannabiksen viihdekäyttö. Voihan se olla että minä olen käsittänyt väärin mutta jotenkin jäänyt tämmöinen vaikutelma näistä ihmisten kirjoituksista.

Vierailija
20/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmeisesti hän ei ota neuvoja vastaan joten anna hänen elää ja yritä katsoa perään sen verran ettei mene typeryyksiin koko touhu, ystävä kun kerran olet. Muista haluta hänelle hyvää ja muista ymmärtää se mitä se tarkoittaa oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi