Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Turun saaristo rengastiellä punkkeja ja näkyykö siellä saaristoa oikeastaan muualla kuin losseilla?

Vierailija
09.05.2024 |

Avautuu yhteydet perjantaina: https://aamuset.fi/artikkeli/6322314

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saaristomaisemaa se metsäkin on kun saaressa kerran ollaan...

Tulihan se sieltä!

Ole hyvä. Olen muuten vetäissyt fillarilla molemmat reitit, sen pidemmän ja lyhyemmän.

Lisäksi Ahvenanmaalle Kustavista pohjoista reittiä ja Korppoosta etelästä käsin. Ihan kivat reitit muuten ajella ja fillaristille lähes kaikki lautat ilmaisia muuten.

Vierailija
22/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy merta sopivasti ja muutenkin oli hienot maisemat. Punkkeja tosiaan on paljon. Meilläkin kahdella aikuisella reissun aikana oli 8 punkkia ja välteltiin tarkoituksella pahimpia punkkipaikkoja. Eli pihdit kyllä pitää ottaa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhareissu. Kun punkki iskee on kolme tuntia aikaa reagoida tai tappava horkka iskee. Toki kaikki punkit eivät kanna taudinaiheuttajaa, mutta se on kuin venäläistä rulettia pelaisi.

Vierailija
24/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhareissu. Kun punkki iskee on kolme tuntia aikaa reagoida tai tappava horkka iskee. Toki kaikki punkit eivät kanna taudinaiheuttajaa, mutta se on kuin venäläistä rulettia pelaisi.

Eikös se niin ollut, että punkeista vain muutama prosentti kantoi niitä taudinauiheuttajia ja jos punkin vetäisee pois mahdollisimmän pian, niin tautia kantavastakaan punikista ei saa oireita tai itse tautiakaan...

Vierailija
25/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkeja on kyllä paljon, riittä et puskapissalla käy niin jalassa punkki mut pyyhkäisee vaan pois. Itse vietän siellä ison ajan vuodesta. Sienestäessä pyyhin punkkeja käsistä vähän väliä. Kerralla ollut viisikin yhtä aikaa kämmenessä. Eli on kyllä valtavasti niitä mut pyyhkii pois kun ei ne heti kiinnity. Kannattaa käyttää yhteysaluksia jotka menee pitkiä matkoja merellä esim. Rymättylä-Nauvo. Ja tietty pysähtyä taajamien keskustoihin jne.

Vierailija
26/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päälle pyöräretkelle, niin ei punkeista ole vaaraa:

https://www.varusteleka.fi/fi/product/sa-kumihaalari-ylijaama/71585

Vierailija
27/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on enemmän punkkeja kuin punikkeja. 

Vierailija
28/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä päälle pyöräretkelle, niin ei punkeista ole vaaraa:

https://www.varusteleka.fi/fi/product/sa-kumihaalari-ylijaama/71585

Huono vinkki, koska tuote on loppu. 

Vierailija
29/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyöräillyt pienemmän lenkin enkä tavannut punkkeja. Tiedän, että niitä kyllä on. Yövyttiin Paraisilla, Nauvossa ha Rymättylässä. Ei pidetty kiirettä ja merta nähtiin. Yllättävän paljon oli mäkiä. Olin luullut, että siellä on tasaista. Mukava matka. 

Vierailija
30/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän vettä näkee järvi-Suomessa eikä ole punkkeja. 

Vierailija
31/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän vettä näkee järvi-Suomessa eikä ole punkkeja. 

Tämä. Ja siellä puhutaan suomea. 

Vierailija
32/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimaan pyöräreittejä kannattaa kokeilla, siellä on kesäisin pyörälauttoja.

Vierailija
33/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pyöräillyt pienemmän lenkin enkä tavannut punkkeja. Tiedän, että niitä kyllä on. Yövyttiin Paraisilla, Nauvossa ha Rymättylässä. Ei pidetty kiirettä ja merta nähtiin. Yllättävän paljon oli mäkiä. Olin luullut, että siellä on tasaista. Mukava matka. 

Alkumatkasta ja lyhyemmällä rengastiellä on isojakin mäkiä matkalla. Kauempana saaristossa hieman helpottaa.

Vierailija
34/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai herrantähren kukaan enää nykyään kulje kesällä missään niin että iho on näkyvillä! UV-vaatteet kaikilla!!!!

Vierailija
35/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai herrantähren kukaan enää nykyään kulje kesällä missään niin että iho on näkyvillä! UV-vaatteet kaikilla!!!!

Tämä. 

Ada24v, vegan

Vierailija
36/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä!

Ole hyvä. Olen muuten vetäissyt fillarilla molemmat reitit, sen pidemmän ja lyhyemmän.

Lisäksi Ahvenanmaalle Kustavista pohjoista reittiä ja Korppoosta etelästä käsin. Ihan kivat reitit muuten ajella ja fillaristille lähes kaikki lautat ilmaisia muuten.

Haluatko kruunun vai mitalin?

Vierailija
37/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä punkkirokotemainos tää ketju on?

Bioase se punkkirokote on ja ne punkit myös keino levittää sitä bioasetta.

Käyttäkää vaikka valkosipulia tarpeeksi, niin ei punkit tartu ja pysykää erossa rokotehuijauksista.

Vierailija
38/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinlaivalle Turusta! Edullista, siistiä ja todella komeat maisemat. 

Vierailija
39/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinlaivalle Turusta! Edullista, siistiä ja todella komeat maisemat. 

5+/5

Vierailija
40/41 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä!

Haluatko kruunun vai mitalin?

Voisin olla tämän foorumin kunkku, koska tiedän että on erittäin epätodennäköistä että täällä on yhtä ansioituneita henkilöitä kuin minä tässä asiassa.

Lisään vielä että olen kiertänyt Ahvenanmaan etelästä pohjoiseen ja idästä länteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi